Bread Club, omiljena zagrebačka sourdough pekarnica, nedavno je otvorila novu poslovnicu koja donosi sasvim drugačiji koncept od onoga na što smo do sada navikli. Smještena na Ilici 203, nova Bread Club lokacija predstavlja osvježenje u dizajnu, vizualnom identitetu i ponudi. Iza projekta stoje vlasnici, Anamarija Zajec Palić, Zrinka Zajec, Andrija Pernar i Darko Kušić koji su u standardnu Bread Club ponudu uvrstili i doručak koji uključuje klasike poput avokado tosta i grill cheese sendviča.
Mi smo razgovarali s Anjom Gospodnetić, arhitekticom zaslužnom za profinjeni interijer nove Bread Club lokacije. Anja nam je otkrila kako je uspjela stvoriti ugodnu i profinjenu atmosferu kroz balans između funkcionalnosti i estetske privlačnosti novog Bread Club prostora. Kroz savršeno odmjerene detalje i boje, novi prostor nudi posjetiteljima opušten ambijent koji se u potpunosti prilagođava ritmu modernog urbanog života redefiniran s naglaskom na nepretencioznost, eleganciju i optimizam.
1. Kako ste se prilagodili specifičnostima prostora u Ilici u kreiranju novog Bread Cluba?
Maksimalno sam zadržala i naglasila zadane parametre u vidu visokih "otvorenih" stropova s vidljivim instalacijama. S druge pak strane, sanitarni kubus je utilitarno dimenzioniran na najnižu prihvatljivu korisnu visinu i time se dodatno naglasila visina ostatka prostora. Grafički dizajn u prostoru potpisuje Ante Begić. Zajednička suradnja je bila podržana od strane Investitora čime je ostvaren “total design” pristup na primjeru ove poslovnice.
2. Uz pomoć kojih elemenata ste osigurali da dizajn doprinese jedinstvenom vizualnom identitetu svih Bread Club pekarnica?
Sam angažman odnosio se na novu poslovnicu u Ilici. S tim na umu paralelno sam kroz dizajn interijera predmetne poslovnice razvijala i vizualni identitet primjenjiv na ostale poslovnice. Nakon potvrde varijantnog idejnog rješenja od strane Investitora Bread Cluba, krenula sam s izvedbenim projektom i realizacijom. Vezano za sam vizualni identitet, isti se standardizira kroz kolorit (boje i materijale) i nepretenciozni - off pristup u samom oblikovanju prostora. Velik je naglasak time stavljen na sam kontekst - i arhitektonski i mikrolokacijski svake pojedine lokacije koja će biti predmet dizajna.
3. Kako ste u dizajnu balansirali praktičnost pekarnice s estetskom privlačnošću prostora?
Form follows function - nakon zadovoljavanja svih tehnoloških sadržaja i međuodnosa nužnih za funkcioniranje ovog prodajno-ugostiteljskog objekta kroz tlocrt i dispoziciju opreme uslijedio je i likovni angažman na projektu. Namjerno ne kažem dizajnerski angažman jer bi dizajn već sam po sebi trebao podrazumijevati i tehnički element. Prostor je polariziran na dva pola. S jedne strane nalaze se prodaja i ugostiteljstvo složeni po gotovo fordističkom modelu, a s druge strane se nalaze različite zone i tipovi sjedenja. Balans i estetska privlačnost postignuti su minimalnim dizajniranjem prostora... zidovima bez obloga, svijetlim tonovima i izbalansiranim udjelom pojedinog kolorita. Hijerarhijski prevladavaju svijetli tonovi s pojedinim smeđim odnosno crnim akcentima.
4. Postoji li neki specifičan materijal koji ste koristili kako biste osigurali toplu i prirodnu atmosferu?
Koristila sam međuodnose različitih materijala i kolorita. Prevladavajući svijetli tonovi zida u korelaciji s drvenim dekorima, smeđim kožnim i poliuretanskim, te crnim drvenim stolcima i detaljima od brušenog inoxa stvaraju izbalansiranu cjelinu. Naravno, ugodnoj atmosferi pridonose dekorativna rasvjeta, styling i dekoracije s naglaskom na merch shop i starter knjigu.
5. Koliko ste pažnje posvetili rasvjeti i kako ona doprinosi atmosferi i prikazu proizvoda?
Rasvjeta je topla stvarajući tako ugodnu atmosferu. Naravno sami proizvodi su posebno dodatno osvijetljeni. U prilog atmosferi ide dekorativna zidna rasvjeta koja je osim atmosfere i važan dekorativni element ovog prostora.
6. Koje ste trendove u dizajnu interijera koristili kao inspiraciju za ovaj projekt?
Polazila sam od samog prostora i prostornog i vremenskog konteksta u kojem se nalazi. Ipak želja mi je bila stvoriti ne predekoriran prostor, pomalo off i minimalno dizajniran, a opet efektan i jedinstven. Vjerujem da je topla i ugodna inviting atmosfera postignuta bez pretjerane dekorativnosti, štoviše, smatram da je DNA ovog prostora minimalistički.
7. Koliko su ekološki i održivi materijali igrali ulogu u kreiranju interijera?
Materijali su prvenstveno definirani namjenom prostora i pojedinih zona - lako održavajuće perive površine, površine otporne na habanje, itd. U projektima ovog tipa važan faktor je i ekonomska održivost i opravdanost investicije pri odabiru materijala.
8. Koji je po vama najvažniji aspekt interijera koji odražava novu Bread Club pekarnicu/kafić?
Ugodna atmosfera postignuta kroz kolorit i međuodnose boja i materijala bez gomilanja suvišnih detalja i obloga.
9. Koje osjećaje želite da posjetitelji dožive kada uđu u novi prostor Bread Cluba?
Optimizam, opuštenost, nepretencioznost. Interijer svakako komunicira te doživljaje ali neizostavan faktor je i usluga, te sami proizvodi. U kombinaciji s kvalitetno dizajniranim interijerom pridonose općem dojmu i atmosferi prostora.