Davne 1983., ikona Susan Sarandon, Saint Laurentova muza Catherine Deneuve i legendarni David Bowie su se pojavili u The Hunger, tada neslavnom vampirskom horor filmu nove generacije koji je kroz desetljeća postao jedna od glavnih polazišnih točki onoga što smatramo estetikom ‘’proždrljivih osamdesetih’’. Kostime za Deneuve i Sarandon je radio sam Saint Laurent, a estetika i radnja filma pleše između underground Bauhaus koncerta i Berghaina s dodatkom glam trenutaka koji izgledaju kao da su ispali iz kazališta La Scala.
Ako je netko u posljednje 43 godine uspio uhvatiti ovaj apsurdni dualitet koji ima savršenog smisla samo nekolicini, to je onda bio Haider Ackermann u svojoj debitantskoj kolekciji za Tom Ford.
Ackermannov zadatak nije bio jednostavan, jer kako naslijediti dizajnera koji je i dalje živ i koji će ujedno utjecati na to hoće li zadržati posao ili ne? Iako više nema veze sa svojim brendom koji je prodao Estee Lauderu i Zegni, pod njegovim utjecajem je prvi nasljednik, dugogodišnji zaposlenik Peter Hawkins, otpušten nakon samo dvije kolekcije. Ne treba nas to šokirati od Toma Forda, astrološke Djevice iz Teksasa (poput Beyonce i Daniela Roseberryja), koji kontrolu ne otpušta čak ni onda kada je nema.
Na samom vrhu vodstva bi bili ludi kada bi ignorirali Forda, pošto je već uzvratio udarac vlastitom brendu. Na posljednjoj se Met Gali, na iznenađenje mnogih, pojavio u Saint Laurent odijelu. Neodoljivo to podsjeća na samog Saint Laurenta nakon što mu je Ford preuzeo brend i kreativno vodstvo uz pomoć tadašnje Gucci Grupe. U znak protesta, Saint Laurent se namjerno pojavio na tadašnjoj Dior reviji Hedija Slimanea, dok je onu od brenda kojeg je osnovao zaobišao u širokom luku. Izgleda da taština i glad za kontrolom u modi nikada ne umire, samo mijenja oblik.
A tu kontrolu i kontroliranu taštinu je Ackermann savršeno preuzeo iz tog neslavnog Ford doba u Saint Laurentu. Nekoliko haljina je plesalo između Fordove prve samostalne kolekcije za ljeto 2011., u kojoj je između ostalog hodala Beyonce, te njegovih prvih kolekcija za YSL iz 2001.
Za razliku od prvog kreativnog direktora nakon Forda, arhivski trenuci nisu prerade, već gotovo nove verzije kultnih komada kroz prizmu nerealno dobrih boja Haidera Ackermanna u koju su se odavno zaljubili Martin Margiela, Karl Lagerfeld i Tilda Swinton.
U nedavnom razgovoru s Vanessom Friedman za New York Times, Haider Ackermann je priznao svoje strahove i razlike između njegove romantike i karakterističnog Ford seksepila. Ono što spaja oboje je nepostojanje vulgarnosti. Ipak, nakon što su opuštene, Halstonom inspirirane haljine koje je Tom Ford obožavao raditi prodefilirale ovom pistom, sigurni smo kako taj problem Ackermann neće imati.
Ackermannov militaristički stil i romantična muška odijela na ženskim modelima i obrnuto ovdje unose duh suvremenog u brend, a kolorit s kojim je dijelom uzrokovao trend colour blockinga davne 2011. će iznova prodrmati modu.
Kolekcija je daleko od minimalističke, već je multisenzorno iskustvo koje čak i preko ekrana priziva na dodir. Senzualnost je to koju je Ackermann prije par godina prikazao i u kolekciji za Jeana Paula Gaultiera, jedne od najuspješnijih u tom nizu dizajnerskih suradnji. Nabijene, hipermaskuline siluete koje u jednu ruku izgledaju tapecirano su još jedna krajnost toga, ali odrađena s ukusom koji možemo usporediti s nekadašnjim revolucionarnim odijelima Giorgija Armanija.
U kolekciji se pojavilo puder plavo odijelo na modelu s kosom obojenom u crveno, što neodoljivo podsjeća na Davida Bowieja u kultnom spotu za pjesmu Life on Mars. Bowie je kasnije u životu bio poznat po tome da se ne skida iz Fordovih stvari, a zna se kako mu je omiljeni parfem bio upravo Grey Vetiver. Male su to i manje poznate reference koje su poput ljubavnog pisma Tomu Fordu, koji je nakon ove revije prvi ustao i zapljeskao Haideru.
S punim pravom možemo reći da je Fordova kuća u sigurnim rukama i kako, po svemu sudeći, Ford neće suflirati upravnom odboru. U mnoštvu suvremenih kolekcija koje se na jedan ili više načina i dalje pokušavaju približiti obiteljskom stablu Phoebe Philo, Ackermann za Tom Ford prikazuje kolekciju koja konačno na mapu stavlja glamur od kojeg nam se vrti u glavi. U najboljem mogućem smislu.