Kako prenosi Il Sole 24 Ore, svakim se danom sve više približava konačnom dogovoru između Prada Group i Capri Holdinga o potpunom otkupu brenda Versace. Vijest dolazi samo nekoliko mjeseci nakon što je svijet mode šokirala glasina o znatnom padu prodaje u talijanskom brendu. U izjavi za WWD, trenutačni direktor Capri Holdingsa, John Idol, je rekao kako je za pad prodaje kriva ‘’maksimalistička estetika i činjenica da je svaki Versace komad statement piece za sebe.’’
Krizi u brendu nije pomogla ni propast prošlogodišnjeg dogovora o spajanju Capri Holdingsa, brenda u čijem se sastavu nalaze Versace, Michael Kors i Jimmy Choo, s američkom grupacijom Tapestry Inc. u čijem se portfelju najviše ističu Coach i Stuart Weitzman. Spajanje u jednu grupu je spriječio američki sud i agencija za tržišno natjecanje, a kao razlog navode pokušaj ostvarivanja monopola unutar američke tekstilne industrije.
Prada Group kao izlaz?
Možda i nije toliko poznato da Prada nije samo Prada, već jedna cijela modna grupa koja godinama pokušava konkurirati titanima industrije poput Keringa i LVMH-a. Prada Group je osnovana 1993. kada je Miuccija pokrenula svoj drugi, sestrinski brend Miu Miu. Proširena je 1997. kada je osnovana Prada Luna Rossa, jedan od značajnijih ulazaka mode u svijet sporta i jedrenja.
Veće proširenje u svijet mode se događa krajem devedesetih kada Prada počinje ulagati u konkurentne brendove s ciljem preuzimanja. U grupaciju su 1999. dodani brendovi Helmuta Langa i Jil Sander, a početkom devedesetih se tiho kupovalo dionice u posrnuloj Gucci grupi, pa je tako Miuccija u jednom trenutku posjedovala čak 10 % tog brenda. Ipak, Prada i njen poslovni i privatni partner Patrizio Bertelli znaju odlično upravljati sa svoja dva brenda, no s drugima su uvijek imali probleme.
Prada Grupi se pripisuje propast Helmuta Langa, kojeg su iz vlastitog brenda otjerale kreativne razlike s novim vlasnicima i nemogućnost prihvaćanja korporativne kulture u upravljanju brenda. Jil Sander je prošla kroz sličnu sudbinu, gdje je nekoliko puta odlazila sa pozicije kreativne direktorice. Grupa je oba brenda prodala tijekom 2006. godine i odlučila se koncentrirati isključivo na Pradu i Miu Miu, uz nekolicinu manjih brendova poput Church’s i Car Shoe koji u kontekstu organizacije više služe kao potpora za te dvije zvijezde, nego samostalni i privlačni brendovi.
Versace bez Donatelle
Očigledno je da Prada i Bertelli, sudeći prema njihovoj povijesti preuzimanja i preprodaje za znatno manje iznose, nemaju poslovni senzibilitet za druge, etablirane brendove. Helmut Lang i Jil Sander su bili ikone devedesetih i jaki konkurenti Pradinoj estetici, a je li iza tih preuzimanja stajala namjera ‘’čišćenja konkurencije’’ nećemo nikada saznati.
S druge strane, Prada je prije nekoliko mjeseci predstavila službene planove nasljeđa u brendu i cijeloj grupaciji, vjerojatno kako bi se izbjegao scenarij sličan hit seriji Succession. Postavlja se pitanje - jesu li obitelj i partneri Prada-Bertelli danas spremni za osnivanje snažne talijanske modne grupe?
Bio bi to prvi put da Prada ulaže u brend slične veličine i popularnosti. Versace nije rubni ili niche brend koji preklinje za investicije od većih igrača, već posrnuli titan kojeg je na koljena bacio val minimalizma i tihog luksuza u postpandemijskoj eri. Ako brend te veličine preuzme Prada ili bilo tko drugi sličnog statusa, onda pričamo o najvažnijem modnom transferu godine. Prema sve aktalnijim glasinama iz oba bredna, vjerojatnost toga je sve veća.
Međutim, što će biti s Donatellom? Određeni izvori unutar modne industrije su najnoviju kolekciju, onu za jesen 2025., prozvali njenom posljednjom. Kada pogledamo na estetiku, prezentaciju i Donatelline objave na društvenim mrežama, ne bismo se trebali čuditi ako se ova kolekcija ispostavi oproštajnom. U modnim kuloarima kruži i informacija o prestanku ugovora između Donatelle i Capri Holdingsa u svibnju ove godine, bez namjere obnavljanja.
Ostavimo li sa strane privatno i dugogodišnje prijateljstvo Miuccie i Donatelle, možemo li očekivati Versace pod Pradom kojim i dalje kreativno upravlja nasljednica Giannija Versacea? Mimo veličine i kultnog statusa, Versace i njegova potencijalna nova vlasnica nemaju mnogo čega zajedničkog, a u estetiku brenda će se sigurno intervenirati, bez obzira na to tko postane novi vlasnik. Što će biti s kultnim talijanskim brendom koji je stvorio koncept supermodela i obilježio jednu cijelu eru? Preostaje nam jedino čekati kraj mjeseca i pratiti stanje na burzi.