Nasljeđivanje i raspodjela odgovornosti predstavlja ogroman izazov za modne obiteljske tvrtke u Italiji poput Prade, gdje osnivači često odbijaju riješiti to pitanje dok nije prekasno, posebno dok su aktivno uključeni u posao. Ishod je gotovo uvijek dramatičan raspad vodstva uz obavezno slabljenje kolekcija, situacija kakvu smo imali prilike vidjeti pri raspodjeli Guccija nakon smrti osnivača. Italija je tako izgubila mnoge brendove koji su prešli u ruke globalnih igrača. LVMH posjeduje Fendi i Loro Pianu, a preuzeo je i udio u tvrtki koja kontrolira Moncler. L Catterton, fond povezan s LVMH-om, sudjelovao je u privatizaciji Tod’sa. Kering kontrolira Gucci, Bottegu Venetu i trenutačno ima otvorenu opciju za preuzimanje Valentina.
I dok se već počelo raspravljati o metodi nasljeđivanja u LVMH-u i sličnim konglomeratima, Miuccia Prada sa svojim poslovnim partnerom i suprugom Lorenzom Bertellijem ima već dobro razrađeni plan, dio kojeg je otkriven u novoj knjizi Prada: Una storia di famiglia koju potpisuje analitičar i novinar Tommaso Ebhardt. Kako bi izbjegla scenarij potpunog gubitka obiteljske kontrole nad brendovima u Prada Group, Miuccia je prenijela vlasništvo nad gotovo svim svojim dionicama na ključne subjekte, zadržavajući glasačka prava.
Sličan scenarij smo nedavno vidjeli kod Aeffe SpA, grupacije u vlasništvu dizajnerice Alberte Ferretti, koja je također nedavno otišla sa svojih pozicija sa zadržanim pravom glasa pri važnim odlukama. Pradin sin Lorenzo Bertelli je dobio 50,5 posto udjela u njenoj holding tvrtki Ludo SpA, dok je ostatak pripao njegovom mlađem bratu Giuliju, koji zasad ne planira sudjelovati u obiteljskom poslu. Lorenzo Bertelli do sada nije poduzeo slične korake sa svojim udjelom u grupi, ali je podržao njenu odluku i buduće vodstvo.
Prema intervjuu navedenom u knjizi, Patrizio Bertelli je izjavio kako će Lorenzo sam odlučiti kada će preuzeti potpuno vodstvo tvrtke. Tada je spomenuo da bi prijenos mogao uslijediti tek nakon 2025., no opcije za ranije preuzimanje poslovne strane su ostale otvorene. Lorenzo, koji je bio rally vozač, sada posjeduje najveći udio u obiteljskoj holding tvrtki, što jača njegovu sadašnju poziciju izvršnog direktora Prada grupe. Uz to, njegove titule uključuju direktora marketinga i voditelja korporativne društvene odgovornosti.
S druge strane, tko će preuzeti najveću odgovornost, odnosno onu kreativnog direktora Prade i Miu Miu? Iako nije eksplicitno rečeno, čini se da će za Pradu to biti Raf Simons koji je 2020. postao desna ruka dizajnerice i čije smo estetske intervencije itekako osjetili u suvremenim kolekcijama za brend. Dok je definitivno proširio ponudu samog brenda, uzrokovao je egzodus purista brenda koji su se okrenuli prema Miu Miu gdje je Miuccia i dalje sama nadležna za sve kreativne i dizajnerske odluke.
Sama pomisao na to tko bi ikada mogao zamijeniti ženu koja putem tog brenda već godinama drži cool i it faktor je izrazito zabrinjavajuća, no jedno je sigurno - s poslovne strane će oba brenda nastaviti cvjetati pod stručnim i vrlo sposobnim obiteljskim vodstvom Prada grupe.