Postoje torbice, a onda s druge strane postoje it torbice koje vječno želimo imati u našoj kolekciji. Kada pričamo o legendarnim torbicama koje su oblikovale popularnu kulturu i modu, nemoguće je ne spomenuti onu koju smo barem stotinu puta vidjeli na Carrie Bradshaw u seriji Seks i grad. ‘’To nije torba, to je Baguette’’, rekla bi Carrie nebrojeno puta kada bi ju pitali što to nosi. Naravno, torba koja je u potpunosti obilježila ovu seriju se vratila u velikom stilu povodom nove verzije serije …And just like that, a Sarah Jessica Parker se pojavila i u Fendi kampanji koja prati četiri prijateljice koje nikako ne mogu pronaći tu rasprodanu, kultnu torbicu.
Iako bi se lako dalo zaključiti da je tvorac ove torbice Karl Lagerfeld, nekadašnji dugogodišnji kreativni direktor kuće Fendi, istina je ipak malo drugačija i puno zanimljivija. Ideju za ovu torbu je početkom devedesetih dobila Silvia Venturini Fendi, unuka osnivačice brenda Alde Fendi. Francuski kruh baguette je uistinu bio inspiracija za ovu torbu, pošto su Silviju na raznim putovanjima u Pariz inspirirale žene koje su pod rukom nosile ovu vrstu poznatog francuskog kruha.
Tijekom devedesetih su se u kreativnim redovima brenda pojavila neka dobro nam poznata dizajnerska imena, a možda će vam biti šokantno saznati kako su svoje prste u stvaranju ove torbice imali trenutna kreativna direktorica Diora Maria Grazia Chiuri i donedavno kreativni direktor Valentina Pierpaolo Piccioli. Oboje su istovremeno radili u Fendi odjelu modnih dodataka i cipela, puno prije nego ih je sam Valentino Garavani doveo kao nasljednike u njegovu legendarnu couture kuću.
Fendi Baguette se prvi put pojavila na revijama tijekom 1997. godine, a ostalo je povijest. Modna publika se tada automatski zaljubila u ovu torbu, ponajprije zbog njene praktičnosti. Prva i originalna verzija torbe je spajala praktičnost, tadašnji boom logomanije, a njena ju je veličina automatski stavila u status savršene day-to-night torbice. Iako je Fendi od svojih samih početaka proizvodio torbice i modne dodatke, pošto je to oduvijek bila modna kuća koja se bavila krznom i kožom, tek nakon predstavljanja Baguette je Fendi postao pravi konkurent na području modnih dodataka i torbica. Poznato je iz nekoliko izvora kako se Baguette u svojoj prvoj godini prodala u preko 100 tisuća primjeraka, a svemu tome je definitivno doprinijela Sarah Jessica Parker.
Relevantnost nije nikada napustila ovu it torbicu. Iako joj se predviđao pad prodaje s dolaskom novog milenija, na samom vrhu mode ju je održala tada sve popularnija logomanija, odnosno estetika stavljanja loga brenda na apsolutno sve, što je definitivno obilježilo tadašnju Y2K eru. Ipak, vjerujemo da je ova torba ostala na samom vrhu zbog toga što su ju svake sezone nadograđivali raznim ukrasima, mijenjali su joj sam materijal i boje, a Baguette trenutno ima preko 100 dostupnih varijacija po bojama, materijalima, oblicima i slično. Sama svestranost ove torbe je povezana i s njenim raznim varijacijama, pa u Fendiju apsolutno svi mogu pronaći onu savršenu Baguette za svaki dan ili za posebne prilike.
U novijem su joj dobu dodatnu popularnost donijele razne suradnje Fendija i drugih, cijenjenih dizajnera. Nezaboravna je Fendi X Versace kolekcija iz 2021. u kojoj je Donatella Versace prikazala svoje viđenje legendarne torbice, za 25. obljetnicu torbe prije dvije godine je posebne Baguette torbice dizajnirao Marc Jacobs, a nedavno ih je osvježio i legendarni dizajner Stefano Pilati. Može se reći da je Baguette prva it-torbica suvremenog doba, a mi ju definitivno želimo jednog dana vidjeti u našim ormarima.