Modno ocjenjivati eurovizijske outfite nije jednostavan zadatak, pošto čitav dojam ovisi i o samom nastupu, scenografiji, scenskim efektima, pirotehnici i još mnogočemu. Povijesno gledano, najbolji eurovizijski outfiti su uvijek nadopunjavali narativ same pjesme i nastupa, što im na kraju daje dodatni legitimitet u modnom i umjetničkom smislu. Vjerno smo popratili i drugo polufinale u kojem se predstavio ostatak država i njihovih predstavnika. Donosimo vam novu analizu modnih kombinacija nekih od natjecatelja koji su se jučer plasirali u veliko finale koje će se održati ove subote.
Dons
Predstavnik Latvije se u veliko finale kvalificirao emotivnom baladom Hollow. Jedan od jačih modnih trenutaka na čitavoj Euroviziji, barem što se muškaraca tiče, je bio njegov upečatljivi plavi top savršeno modeliran po njegovom torzu. Dok to ne predstavlja nikakav pad u modni delirij, Dons je time barem dijelom utjelovio ekstravaganciju koja podsjeća na rad Isseya Miyakea.
Kaleen
Eurodance, kristalni body, te pjesma koja po stihovima ima najmanje smisla od svih na ovom natjecanju - ukratko, žanr ‘Eurovision’. Kaleen je odlično utjelovila čitav vibe pjesme We will rave s bodijem koji izuzetno podsjeća na trenutnu Mugler estetiku, no s nekoliko metalnih dodataka koji s drudge strane ipak asociraju na srednjovjekovne elemente. Plesni podij s ovakvim outfitima i pjesmama uvijek postaje spektakl.
Joost Klein
Joost Klein, potencijalno jedna od najvećih konkurencija našem predstavniku Baby Lasagni, je poput svih Balenciaga revija iz razdoblja od 2018. do 2020. Ukratko, sve skupa redundantno. Pomalo usiljeni humor i emocije koje istovremeno kritiziraju i bezuvjetno obožavaju paradokse zapadnog europskog kontinenta su, ukratko rečeno, prožvakane bezbroj puta. U tom je smislu bio i njegov outfit koji bojom podsjeća na zastavu i parlament EU, nešto što je bila tema Balenciagine kolekcije za proljeće 2020. godine.
Gate
Norveška se jednostavno ne može ostaviti svoje standardne estetike koja uvijek korača između nordijskih folk elemenata i apsolutne gotik estetike. Takav je slučaj bio i ove godine s bendom Gate čija je frontmenica Gunnhild Sundli nosila upečatljivu smaragdnu haljinu s naborima. Iskreno - obožavamo.
Marina Satti
Predstavnica Grčke se pojavila u asimetričnoj haljini s većim izrezom na boku. Sve to, materijalom i estetikom, podsjeća na nekakav 80’s revival pomiješan s trenutno aktualnom i moderniziranom Y2K estetikom. Dok definitivno nemamo zamjerku na njen styling, posebice na beauty element po pitanju manikure i šminke, Satti je u spotu za svoju pjesmu nosila znatno bolje komade dizajnerskog dua Chopova Lowena.
Nemo
Još jedna konkurencija našem predstavniku je Nemo. Možda po nastupu i dobroj vokalnoj izvedbi, ali ne i u kategoriji kostima ili mode. Dok je stilom definitivno utjelovljenje dopamine dressinga i šarenila kojeg ćemo sve češće viđati, stil Nemo nema jasne vizije u tom smislu. Sličnosti između Nema i stila Jules iz kultne serije Euphoria su vidljive iz aviona, te je outfit jedino u smislu izravnog citata razumljiv, no ne i za Euroviziju.
Angelina Mango
Mango smo pratili još od vremena kada se natjecala, te u konačnici pobijedila, na talijanskom Festival di Sanremo. Kao i onda, Angelina Mango i njen stilist Nick Cerioni su vjerni brendu Etro, koji više ili manje uspješno kreiraju kostime koji, unatoč svemu, redovno pobjeđuju na Sanremu i Euroviziji. Podsjećamo, Maneskin su kroz cijeli Sanremo i Euroviziju, poput Angeline, nosili custom Etro komade. Hoće li to i njoj donijeti sreću? Saznat ćemo u subotu.