Od svog osnutka, Eurosong je proslava glazbe, kulture i, naravno, mode. Tijekom godina, određene odjevne kombinacije posebno su privukle pažnju publike, bilo na dobar ili na loš način. Jedno takvo priznanje modnom umijeću, ili nedostatku istog, bila je Barbara Dex nagrada, nazvana po belgijskoj pjevačici Barbari Dex, koja je 1993. godine na Eurosongu nosila vlastitu kreaciju, polu-transparentnu haljinu s kojom je zaradila nekoliko oštrih kritika.
Barbara Dex nagrada nastala je od strane Edwina van Thilla i Roba Paardekama, osnivača nizozemske Eurosong web stranice The House of Eurovision. Početno, dodjeljivana je najgore odjevenom natjecatelju, a čak smo je 2016. godine zaradili i mi, odnosno Nina Kraljić koja je tada nosila haljinu Juraja Zigmana.
Ova nagrada postala je svojevrsna tradicija među fanovima Eurosonga, koji su svake godine s nestrpljenjem čekali da vide tko će nositi najnezgrapniju ili najupadljiviju kombinaciju. Međutim, kako su se vremena mijenjala, mijenjali su se i kriteriji. Godine 2016., sa zatvaranjem The House of Eurovision stranice, nagrada je pronašla novi dom na belgijskoj web stranici Songfestival.be, pod upravom Jaspera van Biesena. Ovaj prijelaz označio je promjenu fokusa, pa je kriterij za nagradu evoluirao u prepoznavanje "najzapaženije modne kombinacije", naglašavajući jedinstvenost umjesto kritike koju su mnogi naravno doživljeli kao nešto uvrjedljivo i ponižavajuće.
Od Barbare Dex do "You're a Vision"
Prije dvije godine, organizatori su odlučili da je vrijeme za još jednu transformaciju. Navodeći negativne konotacije povezane s Barbara Dex nagradom, Songfestival.be je objavio umirovljenje priznanja u korist pozitivnije alternative. Tako je rođena "You're a Vision Award", s misijom promicanja kreativnosti i raznolikosti na pozornici Eurosonga. Inauguralni dobitnik You're a Vision Awarda bio je australski predstavnik na Eurosongu 2022., Sheldon Riley.
Fokusirajući se na slavljenje hrabrih, inovativnih i kreativnih odjevnih kombinacija, You're a Vision Award sada ima za cilj istaknuti ono najbolje na Eurosong pozornici. No, neki i dalje smatraju kako je modna kritika ili bolje rečeno, realan pogled na kostimografiju, nužan za razvoj ovakvog tipa natjecanja. Moramo priznati da se donekle slažemo s tim budući da je dobra kritika često poželjnija i učinkovitija od lažnog komplimenta, ali tu se opet stavlja pod povećalo pitanje ukusa i modnog obrazovanja pojedinaca.
Kako god, dok Eurosong nastavlja evoluirati, čini nam se da njegov pristup modi ostaje stajati na jednom mjestu. No, slažemo se da Eurovizija treba ostati vjerna svojim temeljnima koji slave inkluzivnosti i autentičnost na bilo koji način. Sve u svemu, iako Barbara Dex nagrada više nije aktivna, ostaje zapamćena kao zanimljiv dio povijesti Eurosonga i podsjetnik na to kako je modni aspekt ovoga natjecanja jednako važan kao i onaj glazbeni. Jedno je sigurno, da je Barbara Dex nagrada još uvijek aktualna, naš ovogodišnji predstavnik Baby Lasagna je sigurno ne bi dobio.