Kada je ne tako davne 2020. najavio odlazak u mirovinu, Francuska je bila na korak do proglašenja dana žalosti. Kako i ne bi, s obzirom na to da je Gaultier jedan od dizajnera koji je uistinu stavio Francusku i njenu visoku modu na mapu moderne i suvremene mode. Vječno relevantan, uvijek u koraku s novim vremenima i inspiriran čitavim spektrom raznovrsnih koncepata, Jean Paul Gaultier je gotovo pedeset godina šokirao i zavodio cijeli svijet. Poznate su njegove razne suradnje sa svijetom poznatih i slavnih, posebice s Madonnom kojoj je modno i vizualno oblikovao gotovo svaku eru i albumski ciklus. Ipak, Gaultier je bio prva stanica mnogim poznatim dizajnerima poput Martina Margiele, Nicholas Ghesquierea, i mnogih drugih koji su u njegovoj kući radili kao asistenti ili pomoćni dizajneri. Iako su njegovu kuću visoke mode trenutno na životu održavaju spektakularne kolekcije gostujućih dizajnera, izdvajamo naših pet omiljenih kolekcija visoke mode koje ćemo pamtiti zauvijek.
Proljeće 2018.
Kolekcija kojom je legendarni Gaultier istraživao koncepte i silhouette šezdesetih nam prva pada na pamet kada se sjetimo njegovog ogromnog opusa. Dok je to radio nekoliko puta kroz karijeru, posebice u slučajevima komada s iluzijama i grafikama, ovdje je tu estetiku prebacio u sam materijal.
Mod-esque haljine i oštri kontrasti crne i bijele s ponekom grafikom u boji su definitivno evocirali šezdesete kroz Gaultier prizmu. Spiralno krojene i izvezene su najveći pogodak u ovoj ionako konkretnoj kolekciji. Samo finale kolekcije su bile haljine i kostimi s optičkim varkama koji izazivaju najbolju moguću vrstu glavobolje i konfuzije.
Proljeće 2020.
Kako uopće razgovarati o Gaultierovoj karijeri bez da spomenemo njegovu oproštajnu reviju? Iskreno, ni spektakularna revija na kojoj se pojavilo gotovo 200 jedinstvenih total lookova jednostavno nije dovoljna da se primjereno proslavi karijera ovog majstora. Ipak, reviju na ovoj razini spektakla ni veličine nismo doživjeli vjerojatno od zlatnih dana Thierryja Muglera.
Iako je većina lookova na jedan ili drugi način referiralo Gaultierovu ogromnu arhivu, posljednjim im je dahom dao dozu suvremenosti koja je itekako bila zamjetna. U samoj reviji su se pojavile mnoge muze i prijateljice samog Gaultiera poput Rossy de Palme, Dite von Teese, Amande Lear i mnogih drugih, a fantastične kolekcije poput ove, nažalost, ne možemo više viđati.
Jesen 2016.
Gaultier u šumi? Može, dapače. Vječno opčinjen teksturom i printom, bilo je pitanje vremena kada će Gaultiera inspirirati atipični oblici drveća i drvenog namještaja. Nekoliko komada u ovoj kolekciji je doslovno citiralo drveni parket iz njegovog ateljea, dok su se drugi više povezivali s prirodom i konfuznim oblinama kanadskog drveća.
Naravno, pred kraj kolekcije je ubacio i svoju verziju zanimljivog printa kojeg u pop kulturi nerijetko viđamo na drvosječama. Uz dodatke poput kapuljača s krznom ili nježnom čipkom, te vječno prisutnih korzeta koji su također asocirali na prirodu, ‘šumski’ Jean Paul nam zauvijek ostaje u sjećanju.
Proljeće 2016.
Koga drugog bi inspirirala anegdota obnažene Grace Jones omotane u Saint Laurentov šal u pariškom klubu Palace nego Jeana Paula Gaultiera? Klub koji je on sam svojedobno posjećivao je postao glavna inspiracija njegove kolekcije visoke mode za proljeće 2016. Palace, svojevrsna konkurencija njujorškom Studio 54, je bio prvi i posljednji bastion disco ere u Parizu.
Dok nam njegovi zidovi ne mogu ispričati svaku bizarnu situaciju iz tog doba, na veliku sreću smo to kroz modnu i estetski prizmu doživjeli od Gaultiera. Šarolike šljokice, oštri formalni komadi transformirani u kratke i asimetrične haljine, te visokooktanski glamur koji je jednostavno bio vidljiv iz svakog komada ove kolekcije su samo neki od razloga zašto i dalje obožavamo ovu kolekciju.
Proljeće 2014.
Dita von Teese je nekoliko puta zatvarala Gaultierove revije, no onu visoke mode za proljeće 2014. Ostaje zapamćeno kao njeno najbolje. Korzet u obliku plavog leptira je iste sekunde ušao u modnu povijest, a čitava kolekcija koja je, pogađate, bila inspirirana leptirima je jedna od njegovih najpoznatijih.
Dominantni motiv kolekcije je bio rijetki plavi leptir, no pojavili su se i oni u zelenoj, ružičastoj i moru drugih boja. Maske od delikatne čipke uz avangardne šešire su bili među ostalim upečatljivijim trenucima ove kolekcije.