Kraj jedne ere nakon deset godina misterije i uspjeha. John Galliano i Renzo Rosso, direktor OTB grupe u čijem se vlasništvu nalazi Maison Margiela, su za WWD dali intervju u kojem najavljuju odlazak Johna Galliana sa mjesta kreativnog direktora.
Povratak Galliana
Nakon dramatičnog i opravdanog otkaza u Dioru, John Galliano je kratko radio za kuću Oscara de la Rente sve dok mu se nije ukazala prilika za Margielu. Galliano je čak i u ono doba, svježe nakon skandala s antisemitističkim i rasističkim izjavama, imao podršku od dobre strane industrije što ga je naposljetku dovelo na poziciju kreativnog direktora i šefa ateljea koji je do tada dijelom vodio Matthieu Blazy.
Njegova prva kolekcija za Margielu je bila za proljeće 2015., te je prikazana bez velike pompe - kao i većina njegovih prvih kolekcija za kuću. Bez grandioznog naklona, bez bombastične scenografije, bez onoga na što smo navikli u njegovoj viziji Diora.
Ipak, Galliano je ostao favorit mnogima, a njegov neosporni talent je bio prisutan u svakoj kolekciji. Polako, ali sigurno se počeo ponovo pojavljivati na crvenim tepisima, gdje je među upečatljivijim trenucima bio svećenički look za Rihannu na Met gali.
Potpuni medijski i svaki drugi povratak Galliano doživljava početkom ove godine, nakon uspješne artisanal kolekcije koja nas je vratila u jednako raspoloženje kakvim smo dočekivali njegove kultne revije za Givenchy i Dior. Postala je vjerojatno najkomercijalnija revija visoke mode, te se u jednom trenutku od nje nije moglo pobjeći. Kako navode u zajedničkom intervjuu za WWD, nije nemoguće da Galliano izađe na još jedan bis u Margieli, što bi značilo da u siječnju možemo očekivati njegovu posljednju couture kolekciju za kuću.
Galliano u Chanel, Fendi, Bottegu...
Vijesti o njegovom odlasku iz Margiele dolaze u jeku praznih kuća koje vape za novim kreativnim direktorom. Prve vijesti o njegovom potencijalnom odlasku iz legendarne pariške kuće su došle još tijekom ljeta, kada je nezavisni modni portal Miss Tweed najavio njegov odlazak i potencijalni povratak u Dior. Dok je to teško izvedivo, postoje još dvije kuće koje su se spominjale kao njegov potencijalni novi dom, obje u LVMH vlasništvu kao i Dior - Givenchy i Fendi. Za Givenchy smo prije nešto manje od dva mjeseca saznali da poziciju kreativne direktorice zauzima Sarah Burton, dugogodišnja suradnica i kreativna direktorica u Alexander McQueenu. Znači li to da ćemo uskoro gledati osvježenu, britansku verziju Fendija pod vodstvom Galliana?
Spominjao se i Chanel, no izgledi da će ga voditi Galliano su vrlo mali. Najveća vjerojatnost nasljednika Virginie Viard i Lagerfelda je u posljednjih nekoliko tjedana pripala Matthieu Blazyju iz Bottege Venete, a određeni izvori navode kako je ugovor s Chanelom već potpisan.
Postoji i onaj treći scenarij - mirovina. Nakon nekoliko uspješnih desetljeća u modnoj industriji, nije nevjerojatno očekivati da se Galliano u potpunosti povuče iz mode. Možda se s druge strane pozabavi posrnulim brendom koji i dalje nosi njegovo ime i koji bi mogao poslužiti kao savršena, zlatna sredina za njegov potpuni povratak staroj slavi.
Što će biti s Margielom?
Za sve veći dio modne industrije, Gallianov odlazak iz Margiele je olakšanje. Nakon iste one kolekcije u siječnju koja nas je vratila u old school fashion mindset, Margiela puristi su počeli prozivati Galliana kako je od neosporno važnog nasljedstva Martina Margiele napravio lakrdiju i iskoristio ga za samopromociju i popravak vlastite reputacije.
Oba tabora mogu istovremeno biti u pravu, a čak se iz aviona vidi da Margiela veze s filozofijom osnivača u posljednjih nekoliko godina ima vrlo malo. Ipak, ostaje pitanje tko će ga naslijediti i koliko će Margiela opstati kao aktualni hype brend nakon dolaska novog kreativnog direktora. Spominje se Glenn Martens koji je nedavno napustio Y/Project kao potencijalni nasljednik, a to bi u ovom trenutku imalo najviše logike.
Martens je i dalje kreativni direktor Diesela, brenda koji je također u istoj OTB grupaciji kao i Margiela, a već se nekoliko puta dokazao kako može stvoriti senzacionalne kolekcije visoke mode, poput one za Jeana Paula Gaultiera. Glenn Martens bi bio najlogičniji izbor, no jedno ne smijemo zaboraviti - današnju modu rijetko pogoni snaga logike.