Napokon možemo reći da živimo u svijetu koji sve više prihvaća glas žena na filmskom platnu. To dokazuje i Hrvatska koja je ovog listopada bila domaćin prvog Tjedna redateljica. U organizaciji kompanije Discovery Film, ova filmska revija okupila je remek-djela suvremenih redateljica. Program je bio obogaćen filmovima koji su postali prepoznati na globalnim filmskim festivalima i koji donose autentične priče ispričane kroz žensku prizmu. Svi oni oduševili su nas ne samo tematikama, već i stilom i hrabrošću autorica, a u nastavku izdvajamo neke od prikazanih filmova koje svakako vrijedi ponovno pogledati u budućnosti!
Vrijeme posjete
Tjedan je otvorio moćni francuski film Vrijeme posjete, u kojem je Isabelle Huppert briljirala u ulozi Alme, žene suočene s neočekivanim prijateljstvom s Minom, koja dijeli sličnu sudbinu. Film istražuje predrasude, klasne razlike i nježnu vezu između dviju žena s istim teretom. Između dirljivih i suptilnih trenutaka, Huppert nam je još jednom pokazala zašto je jedno od najvažnijih imena suvremenog francuskog filma.
Četiri kćeri
Tuniški dokumentarac Četiri kćeri redateljice Kaouther Ben Hania oduševio je publiku prikazom borbe samohrane majke Olfe Hamrouni. Emotivna priča o ženama zarobljenima u začaranom krugu terorističke mreže duboko je potresla gledatelje, a isti je bio i jedan od jačih kandidata za Oscara.
Dnevnici iz crne kutije
Japanski dokumentarac Dnevnici iz crne kutije postao je simbol otpora i borbe za pravdu. U njemu Shiori Ito, hrabra novinarka, otvoreno govori o svojem iskustvu seksualnog nasilja te o posljedicama prijave u društvu koje često ne daje podršku žrtvama. Izuzetna intimnost ovog dokumentarca, uz nagrade koje je osvojio, inspirirala je mnoge gledatelje i dodatno osnažila japanski pokret #MeToo.
Prošlo ljeto
Još jedan film koji se istaknuo na Tjednu redateljica bio je kontroverzno djelo Catherine Breillat. Kroz napetu ljubavnu priču između uspješne odvjetnice i mlađeg sina njezinog muža, Breillat istražuje granice obitelji i ljubavi. Ova složena drama duboko je zaokupila gledatelje i natjerala ih na preispitivanje vlastitih shvaćanja obiteljskih vrijednosti.
Jedna ljubav
Španjolski film Jedna ljubav, redateljice Isabel Coixet, nudio je profinjeni portret ruralnog života kroz oči mlade žene koja pronalazi put do neobične veze. Coixetina duboka psihološka analiza likova u ruralnoj Španjolskoj unijela je toplinu i nostalgiju u Tjedan redateljica, a natjerao je mnoge da preispitaju i vlastitu potragu za ljubavlju.
Sestrinstvo zadimljene saune
Za kraj, estonski film Sestrinstvo zadimljene saune pokazao se kao intiman prikaz ženskih priča u jedinstvenom okruženju estonske saune. U filmu redateljice Anne Hints, žene otkrivaju svoja najintimnija iskustva i stvaraju prostor gdje se mogu osloboditi svakodnevnih normi i očekivanja. Film je zadobio simpatije europske publike, a nagrada Europske filmske akademije samo je dodatno potvrdila njegovu vrijednost.
Nadamo se da će Tjedan redateljica postati tradicija koja će svake godine donositi nova ženska imena, priče i perspektive.