U jučerašnjem intervjuu za WWD, John Galliano i Renzo Rosso, vlasnik Maison Margiele, su najavili završetak njihove suradnje. Bez drame i bez pompe, Galliano odlazi s mjesta kreativnog direktora u nepoznatom smjeru. Čeka li ga mjesto u jednoj od mnogih kuća bez kreativnog vođe ili mirovina - ne znamo. Ono što znamo je činjenica da u Margieli ostavlja neizbrisivu ostavštinu i kolekcije koje su zaista bile senzacionalne. Prisjećamo se pet najboljih kolekcija, među kojima nije ona artisanal prikazana početkom godine, po kojima ćemo pamtiti Gallianovu Margielu.
Proljeće 2017.
Iako njegove prve kolekcije u 2015. i 2016. nisu bile loše, u njima se osjećao dobar dio susprezanja i potencijalnih komercijalnih okova. Artisanal kolekcija za proljeće 2017. je bila prva od njegovog zaposlenja koja je barem malo zaronila u njegovu spektakularnu prošlost i kreativnost u izvedbi.
Daleko od pompoznog Diora, ali s jednakom i čak boljom vještinom, kolekcija koju su inspirirale fotografije hippie pokreta i razmišljanje o sjećanjima kao jakim alatima je bila zaista spektakularna. Jedan od najboljih trenutaka njegove Margiela ere je došao u obliku bijelog kaputa na kojem je izrezbareno lice od crnog tila, senzacionalan motiv koji se kasnije pojavio u kolekcijama mnogih dizajnera.
Jesen 2018.
Ako nešto možemo kriviti za pandemiju prozirne odjeće i modnih dodataka, onda je to definitivno artisanal kolekcija za jesen 2018. Ok, možemo djelomično okriviti i Kanyea Westa i njegov tadašnji Yeezy brend, no Galliano je s ovom kolekcijom pogodio u sridu.
Senzacionalan kolorit, uvođenje nekoliko inovativnih couture metoda poput skrivenog i dvobojnog plisiranja, te premijerno prikazivanje Glam Slam i drugih sada već legendarnih Margiela torbica su samo neki od razloga zašto ćemo pamtiti ovu kolekciju.
Proljeće 2019.
Poznatija kao Graffiti kolekcija, artisanal za proljeće 2019. je bila posvećena maksimalizmu i maksimalističkim osobama s kojima se Galliano susretao za svog života.
Od modne urednice Isabelle Blow koja je svoje radno vrijeme završavala brisanjem stola s Chanel No.5 parfemom do raznih kolega sa studija na Central Saint Martinsu u Londonu, ova kolekcija je bila među posljednjim vriskovima ekspresivne mode prije nego što ju je za samo godinu dana udavila pandemija COVID-a. Senzacionalni i asimetrični afgan kaputi su bili vrhunac ove kolekcije, kao i kontrastno, potpuno crno finale revije.
Proljeće 2020.
Zvijezda je rođena. Video ekspresivnog, gotovo luđačkog hoda njemačkog manekena Leona Damea je obišao cijeli svijet, te je na raznim društvenim mrežama pogledan preko deset milijuna puta. Osim što je mladog njemačkog manekena uzdiglo na nove razine u njegovoj karijeri, stavio je novi i veći fokus na sam brend.
Kolekcija u kojoj se dogodio ovaj viralni trenutak je bila puna odličnih, vrlo povijesnih i britanskih krojeva karakterističnih za same početke njegove karijere, ali obogaćene prepoznatljivim Margiela rupama.
Jesen 2022.
Kolekcija koja je prošla relativno ispod radara, jer se bez obzira na ukidanje pandemijskih zabrana održana u obliku predstave s limitiranim brojem uzvanika, je prvi pravi povratak Galliana u formu. Da, kolekcija koja nas je ove godine izula iz cipela je definitivno veliko finale njegovog povratka, no ova koja je prizvala povijesne couture siluete koje oblicima pariraju Cristobalu Balenciagi je bila apsolutni pogodak.
Cinema Inferno, iako vrlo apstraktna kolekcija u Gallianovoj Margiela karijeri, će kroz godine definitivno postići kultni status.