Matilda Djerf, švedska influencerica poznata po svom “scandi cool-girl” izgledu i osnivačica globalno prepoznatog brenda Djerf Avenue, suočava se s ozbiljnim optužbama zbog navodnog neprihvatljivog ponašanja na radnom mjestu. Nekadašnji i trenutačni zaposlenici iznijeli su tvrdnje o mobingu, diskriminaciji i emocionalnom zlostavljanju unutar kompanije za švedski portal Aftonbladet.
@matildadjerf lazy updo
♬ original sound - favsoundds
Uspon Djerf Avenuea
Sa samo 27 godina, Matilda Djerf je postala je ikona generacije Z koja oduševljava milijune pratitelja svojim prepoznatljivi curtain šiškama, minimalističkim modnim stilom i pomno kreiranim životnim sadržajem. Njezin brend, Djerf Avenue, koji je 2019. pokrenula sa svojim dečkom i poslovnim partnerom Rasmusom Johanssonom, doživio je eksplozivan rast tijekom pandemije, a najpoznatiji komadi brenda kao što su oversized blejzeri i cvjetni kućni ogrtači, rasprodali su se u rekordnom vremenu. Brend je u samo četiri godine ostvario prihod od 35 milijuna dolara, no, izgleda da se iza savršeno ispoliranog imidža, krije puno toga. Zadnje optužbe idu na račun mobinga za koji Matildu optužuje čak 11 zaposlenika.
@spillsesh_yt Matilda Djerf is in some MAJOR trouble right now with employees saying she’s a bully and a mean girl #matildadjerf #djerfavenue ♬ original sound - Spill Sesh
Devil wears Djerf
Neke od najtežih optužbi na Matildin račun uključuju verbalno zlostavljanje - zaposlenici tvrde da ih je Djerf javno kritizirala, postrojavala ih i oštro im zamjerala radne pogreške. Također, mnogi zaposlenici navodno su svakodnevno doživljavali emocionalne slomove, a jedna od njih je izjavila: “Postalo je svakodnevica: Koliko će ljudi danas plakati? Koliko ih je plakalo jučer? Hoću li ja plakati danas?” Ono što je mnoge šokiralo je to da je Matilda imala privatni toalet rezerviran za nju i njezine “miljenike”, odnosno činjenica da je ostale zaposlenike tjerala da ga čiste nakon što su ga slučajno koristili. Optužbe uključuju derogativne komentare Djerf o tijelima zaposlenika te odbijanje korištenja fotografija plus-size modela uz navodnu izjavu: “Izgleda tako debelo u ovoj odjeći, to ne možemo pokazati.”
Reakcije javnosti
Mnogi obožavatelji Djerf Avenuea, koji od početaka "zagovara" inkluzivnosti, izrazili su svoje razočaranje putem društvenih mreža. Ono što je sve šokiralo i natjeralo da se zapitaju je li ova priča istina je svakako Matildin imidž slatke i ljubazne djevojke koja se nikada ne bi tako ponašala prema bilo kome. Kako navodi Glamur, Matilda se ispričala i izjavila: "Vrlo ozbiljno shvaćam kritike koje su se pojavile i želim jasno reći da mi je sigurno radno okruženje od ključne važnosti, kako za mene osobno, tako i kao osnivačicu Djerf Avenuea. Ako se bilo koji član osoblja osjećao loše tretiranim ili nedovoljno podržanim u svojoj ulozi zbog mojih postupaka, to je nešto zbog čega mi je iskreno žao i za što se ispričavam. Nikada mi nije bila namjera doprinijeti radnom okruženju koje negativno utječe na bilo koga i žao mi je što su neki zaposlenici imali takva iskustva."
@matildadjerfexposed Full video on how Matilda Djerf mentally terrorizes employees, fat shames models and staff despite being “a size inclusive” company and overall is a horrible person. Not the “angel” she portrays herself to be #matildadjerf #djerfavenue #matildadjerfexposed #djerfavenueexposed ♬ original sound - matildadjerfexposed
Kako god, ovo nije jedini skandal u koji je Matilda uključena. Prošle godine njen brend je nekoliko puta optužen da kopira druge manje brendove i tako zarađuje novac. Na ove optužbe Matilda nikada javno odgovorila, no taj i svi novi skandali bacaju sjenu na reputaciju brenda i stavljaju upitnik na održivosti poslovanja koje vode influenceri. Budući da se cijela drama dogodila tek nekoliko dana nakon što je izašla nova suradnja s brendom Rhode, ostaje za vidjeti hoće li kompanija poduzeti konkretne korake kako bi riješila probleme i povratila povjerenje zaposlenika i kupaca.
@matildadjerf my dream lip ❄️❄️✨✨ Our Peppermint Glaze @rhode skin ♬ original sound - literallylikesoiconic
Bila ona istinita ili ne, ova situacija nas samo podsjeća na to da ne trebamo vjerovati svemu što vidimo na Instagramu i da nije sve baš onako kako izgleda. na prvu.