Prije nešto manje od mjesec dana napravila sam jednu kardinalnu pogrešku, mislim kardinalnu u kontekstu moje profesije modnog novinara. Izdvojila sam outfit influencerice Elene Dizdar s Tjedna mode u Milanu kao najbolji look tog tjedan, a u tekstu sam pogriješila i navela da Elena nosi krivi brend sunčanih naočala. Svima se dogodi pogreška, to mi je jasno, ali da me pitate od svega što je nosila, za koji komad sam sigurna da sam ispravno napisala, rekla bih vam da su to baš sunčane naočale. Nuspojava ovog posla je ta što jednostavno odmah mogu prepoznati razliku između većih i manjih brendova naočala, pa me brzopletost koju nisu usporila sitna i mutna slova s bočne strane naočala, navela na to da napišem da je riječ o Celine modelu. Kasnije me Elena ljubazno ispravila i rekla kako se ipak radi o Luene sunčanim naočalama, brendu iza kojeg stoji jedna od najpoznatijih srpskih i regionalnih influencerica Ena Luna.
Za Enu već znam od prije, kao i za njezin brend, iako moram priznati da sam na službenu web stranicu prvi put ušla tek nakon Elenine poruke. Zašto, ne znam, ali možda je to zbog zapadnog trenda koji je sve više zastupljen i kod nas, a koji se temelji na tome da danas svaka poznata osoba ima svoj vlastiti brend. Koliko god to s jedne strane bilo inspirativno, s druge je jako overwhelming, pa u startu izgubim interest. No, Enin brend me itekako zainteresirao. Moguće da je za to kriva evidentna kvaliteta na prvi pogled, a moguće da me jednostavno zanimalo koliko je potrebno hrabrosti pokrenuti nešto što ipak ''iskače iz kutije'' u kojoj se nalazi odjeća, parfemi i proizvodi za kosu. Razgovarala sam s Enom koja mi je otkrila što zapravo stoji iza pokretanja jednog takvog brenda, za koji i sama kaže kako joj je u cilju da ga učini samostalnim i neovisnim o njenom imenu.
Pokretanje modnog brenda postalo je logičan slijed influencer karijere. Zašto si se odlučila baš za sunčane naočale i odakle ime Luene?
Radila sam nekoliko godina u korporaciji i spontano ušla u svijet digitalnog marketinga, tražeći način da podijelim svoju ljubav prema modi i ljepoti s ljudima koji osjećaju isto. Oduvijek sam zamišljala kako ću postati "sam svoj gazda", iako tada nisam znala što to sve nosi. Kada sam shvatila koliko doprinosim mnogim brendovima te da moje mišljenje i preneseni dojmovi zaista imaju vrijednost, odlučila sam pokrenuti vlastiti brend. Htjela sam da to bude nešto jedinstveno, što još nitko od mojih kolega nije pokrenuo. Kako su mi sunčane naočale omiljeni modni dodatak, logično je bilo da se odlučim baš za njih. Ime Luene nastalo je jednog petka uz čašu vina, dok sam uživala s najbližim prijateljima, maštajući o svemu što dolazi. Ime je spoj imena Ena i Luna, za ljude koji me prate sigurna sam da ih odmah asocira na mene, dok je ideja bila i da ljudi koji možda nikada nisu čuli za mene i tek upoznaju brend, mogu formirati objektivno mišljenje o njemu.
Koliko su ti iskustva iz svijeta influencinga pomogla u pokretanju vlastitog brenda?
Puno su mi pomogla iskustva stečena kroz brojne kampanje za različite brendove. Sretna sam što brendovi cijene moja zapažanja i ideje koje doprinosim tijekom suradnje na kampanjama. Uživam u svom poslu i implementiram mnogo toga i u Luene. Dosad smo dobili samo pohvale, što čini i mene i moj tim veoma ponosnima.
Kako si znala kada je pravi trenutak za lansiranje brenda?
Posao influencera je vrlo intuitivan. Važno je osjetiti svoju publiku i održavati povezanost s njom. Smatram da sam trebala pokrenuti brend i ranije, ali zbog raznih okolnosti to nije bilo moguće. U svakom slučaju, publika nas je odlično prihvatila i najvažnije mi je da su svi zadovoljni i da se vraćaju po još.
Izjavila si da želiš odvojiti brend od svog imena i učiniti ga neovisnim. Zašto?
Smatram da se u tome ogleda snaga brenda, ako kupci dolaze nevezano za to što ja stojim iza brenda, već zbog proizvoda i žele da ga kupe, nose i postanu dio Luene svijeta, mislim da od toga nema boljeg dokaza da radim pravu stvar i boljeg osećaja. Preponosna sam na Luene, to je moja "beba" i uz moje dvije kćeri i supruga, nešto o čemu razmišljam 24 sata dnevno i uživam u njegovom razvoju.
Koji dio procesa izrade sunčanih naočala ti je najzahtjevniji, a u kojem najviše uživaš?
Kad smo snimili video procesa proizvodnje u Italiji, mislim da je to podiglo ugled Luenea u očima kupaca, jer su vidjeli koliko je ručnog rada potrebno za izradu jednog para naočala. Iako je bilo mnogo izazova, nijedan me nije slomio. Najviše uživam u procesu pripremanja svakog modela, biranja boja, testiranju uzoraka, te kreiranju kampanja. Skroz prirodno!
Što si morala kompromitirati za uspjeh na našem tržištu?
Nisam prilagođavala proizvode našem tržištu. Radila sam po svom osjećaju, jer još uvijek testiramo tržište i oblikujemo profil naših kupaca.
Kako napraviti luksuzan brend sunčanih naočala, a pri tome zadržati cijene koje su donekle prihvatljive većini?
Vrlo teško. Vodila sam se time da ljudi prvo moraju upoznati kvalitetu proizvoda. Kada smo pokrenuli online shop, što je hrabro u ovoj industriji s obzirom da se naočale ne mogu isprobati, pokazalo se da su ljudi spremni izdvojiti novac za kvalitetu.
Što te najviše motivira i inspirira u kreativnom procesu?
Inspiracija je danas stvarno svuda oko nas jer su i ljudi nekako slobodniji, više se stilski izražavaju nego ranije i svakog dana možete vidjeti nešto interesantno što vas pokrene na akciju. Moram priznati da me i poruke naših kupaca kao i generalno žena koje me prate drže živom i spremnom da u svakom trenutku dam svoj maximum za Luene.
Je li ti važno da svaka kolekcija naočala odražava sezonske trendove ili više težiš bezvremenskom dizajnu?
Rekla bih da smo od početka pokazali da težimo bezvremenskom dizajnu koji će naši kupci moći nositi više godina, da ne zvučim pretenciozno i kažem do kraja života, jer tko je spreman toliko da se obaveže u današnje vrijeme. Šalu na stranu, mislim da smo uspjeli prezentirati klasiku koja nije očekivana i monotona baš zbog izbora boja acetata koje smo koristili.
Planiraš li proširiti ponudu na dioptrijske naočale?
Naravno, to je u planu od samog početka. Željela sam prvo procijeniti tržište i kupce da im možemo ponuditi ono što žele i više od toga.
Kakav osjećaj želiš da ljudi imaju kada stave Luene naočale?
Želim da se osjećaju moćno, spremno osvojiti svijet, snažno, inspirirano, koketno, urbano i cool... Niz se nastavlja!
Stil koje poznate osobe najbolje rezonira s tvojim brendom?
Senidah, ali i Severina!
Kad bi mogla osmisliti naočale za neki filmski lik, tko bi on bio i kakav bi bio dizajn?
To možete vidjeti u našem filmu koji smo snimili prilikom lansiranja Luene. Od početka mi je to bila ideja koju sam uz pomoć Aleksandra Batajića, koji se bavi kreativnim projektima za Luene i mene, realizirala i veoma se često vratim na taj video i uživam dok ga gledam.
Jedan, ali vrijedan savjet koji bi dala mladim poduzetnicima koji žele pokrenuti vlastiti brend?
Ne očajavajte kada neko kaže NE na vašu ideju, samo pronađite osobu koja će reci DA i krenite u realizaciju. To sam negdje čula i rekla bih da je to rečenica koja me najbolje opisuje u poslu. Nema stajanja, odustajanja nakon padova koji su sastavni dio života i posla, glavu gore i idemo dalje sve do medalje jer je taj osjećaj neopisiv.