S obzirom na to da modne kopije postaju sve sofisticiranije u izradi i kvaliteti, otkrivanje lažnjaka postala je gotovo nemoguća misija. Ipak, jedan novi startup vjeruje da je pronašao način kako prepoznati original od kopije i to uz pomoć ''nosa'' umjetne inteligencije.
Scent Teleportation Update: WE DID IT!#Osmo #TechNews #AI #Scent pic.twitter.com/FOjVL2jJWT
— Osmo (@Osmo_Labs) October 29, 2024
Osmo, AI startup iz Massachusettsa kojeg je 2022. osnovao Alex Wiltschko, vjeruje da je pronašao rješenje za problem krivotvorenih tenisica: miris. Koristeći senzore pokretane umjetnom inteligencijom, Osmo može otkriti jedinstvene mirisne profile povezane s originalnim tenisicama, identificirati suptilne faktore poput kemikalija ili ljepila iz tvornice koji često izmiču prosječnom kupcu i oku.
Industrijski lideri već su primijetili ovaj pristup. Prema portalu The Business of Fashion, startup već surađuje s poznatim platformama za second hand ili vintage modu kako bi testirao svoju tehnologiju. U jednom testu, Osmo je analizirao dva modela Nike tenisica uspoređujući 10 originalnih i 10 krivotvorenih modela, pri čemu su njegovi senzori postigli više od 95% točnosti.
Iako se Osmov pristup može činiti nekonvencionalnim, prepoznavanje mirisa pokazuje se daleko važnijim za proces identifikacije nego što se u početku moglo očekivati. Na primjer, autentični par Nike “Chunky Dunky” tenisica često se razlikuje od kopija po svom “mirisu životinjske dlake” – dok lažnjaci, kako kažu profesionalni autentifikatori, mirišu na specifično ljepilo koje se u njihovoj izradi ne koristi.
Ako se Osmova tehnologija bazirana na prepoznavanju mirisa proširi u široku upotrebu, upravo to bi mogao postati ključ za rješavanje problema koji godinama pogađa industriju hype tenisica, ali i modnu industriju općenito.