Umjetnica čija će vas djela natjerati da se pogledate dva put
Zadatak je bio ''stvoriti sliku koja ima karakteristike krajolika, ali da ne bude slika krajolika'', prisjeća se AlexaMeade umjetničkog tečaja koji je pohađala dok se još htjela baviti politikom. Tako je naslikala sjene i istaknute konture prijateljeva lica. Naslikala ih je na njegovo lice. Potom ga je fotografirala i odmah se zbunila. Učinak je bio tako čudan da je mislila kako joj je fotoaparat pokvaren.
View this post on Instagram
Meade stvara reprezentativne slike izravno na motivima, prekrivajući ljude i predmete slojevima akrilne boje prije nego što ih fotografira. Radovi nude neobičnu kombinaciju slikarstva, instalacije i fotografije. Trodimenzionalni oblici nestaju u prostoru, poprimajući dvodimenzionalni izgled dok se treća dimenzija urušava. Na svojim izložbama Meade često slika po malim sobama u kojima ljudski subjekt sjedi ili stoji tijekom oslikavanja, dodajući i performativni aspekt radu.
View this post on Instagram
Otkako je politiku zamijenila kistom, posvetila se tehnici, učeći kako stisnuti cijele sobe, odjeću, pa čak i automobile u 2D. Tek pojedini detalji otkrivaju da se radi o stvarnosti. Poigrava se sa stilovima, radi u impresionističkim premazivanjima i mrljama, visoko kontrastnoj crno-bijeloj uličnoj umjetnosti i glasnim bojama pop arta. Posao joj je omogućio da obiđe svijet slikajući razne komisije. Čak je oslikala ''God is a woman'' za Arianu Grande.
View this post on Instagram
Njezin posljednji projekt metafizičkog je štiha. Naime, pomoću Googlove tehnologije DeepView, digitalna karta dubine prostora generirana je iz 3D scene njezinih umjetnina. Meade zatim naslikava reinterpretaciju tog uzorka na izvornom prizoru uključujući i modela. Rezultat je nadrealistično vizualno iskustvo. Umjetnica je posljednja u nizu sretnika koji stvaraju u Googleovoj rezidenciji inkorporirajući neki dio njihove tehnologije u svoj rad.
View this post on Instagram
Meadein jedinstveni pogled i poigravanje dimenzijama veoma je prikladna kulminacija mnogih struja u umjetnosti današnjice, od primijenjene do visoke. Prijetimo se samo kako se u posljednje vrijeme loga mnogih tvrtki, posebice aplikacija, iz teksturiranih i prividno trodimenzionalnih pretvaraju u jednostavne, plošne dizajne. Odgovara i samom načinu na koji svakodnevno preispitujemo i treniramo svoju moć percepcije dodajući filtere, igrajući se u virtualnoj realnosti ili čak sumnnji da živimo u vrlo razrađenoj simulaciji. Možda zaista sve jest ogromna slika neke Alexe Meade iz četvrte dimenzije, a mi smo tek potezi kistom po platnu.