U samo nekoliko godina rada brend HEREU svojim jedinstvenim vizualnim kodom, koji vješto spaja španjolsku tradiciju i suvremeni Zeitgeist, nametnuo se kao jedan od referentnijih u svijetu accessoiresa

Prije samo osam godina Jose Bartolome i Albert Escribano, dizajneri s višegodišnjim iskustvom rada u industriji brze mode, upustili su se u vlastitu avanturu, potpuno drukčiju od one u kojoj su započeli svoju modnu karijeru. Dovoljan je samo jedan pogled na profil na Instagramu brenda HEREU kako biste uvidjeli da je riječ o posebnoj priči.
Sanjivi pejzaži, naoko jednostavne kompozicije i mediteranski kolorit koji se proteže od prodornih nijansi Sredozemlja do zagasitih zemljanih tonova španjolske unutrašnjosti pozadina su na kojoj dominira svijet opuštenih, nosivih, ali izrazito primamljivih modnih dodataka. Zasnovan na jednostavnim principima, ponajprije održivosti, ali i neiscrpnoj inspiraciji koju dizajnerima predstavlja njihov rodni krajolik, HEREU je brend čijoj se budućnosti izrazito radujemo. Ovo je njihova priča.
Možete li našim čitateljicama ukratko predstaviti HEREU? Kako se rodila ideja o brendu?
Projekt je nastao iz nostalgične želje da odamo počast našim španjolskim korijenima nakon što smo se godinama kretali isključivo u kulturološkim okvirima Londona i Pariza. Hereu je katalonska riječ koja znači “nasljednik”, osoba koja nastavlja s radom svojih prethodnika. Namjeravamo produljiti vijek rada vještih kožara i obrtnika koji tradicionalne tehnike primjenjuju na moderan i funkcionalan dizajn. Obojica smo prethodno radili u kompanijama brze mode pa je HEREU bio i posljedica toga, naš način da se slobodno i kreativno izrazimo.

Počeli ste malim koracima, lansirajući limitiranu kolekciju od samo četiri para obuće. Možete li procijeniti kada se dogodio zaokret, kada ste sebi osvijestili da brend ima potencijal za globalni uspjeh?
HEREU je s radom počeo 2014., a proljeće/ljeto 2015. bila nam je prva službena sezona, za koju smo napravili capsule kolekciju od četiri uniseks stila, obuću koja je zapravo bila suvremena reinterpretacija tradicionalnih cipela s Baleara. Torbe smo u kolekcije uključili tek u sezoni za proljeće/ljeto 2016. godine. Naša prva torba, tko bi zaboravio, bila je naša verzija košare od palmina drva u koži. Otada naše torbe uvijek prate specifične reference, s posebnim fokusom na jedan detalj koji onda pažljivo kombiniramo s funkcionalnom, pročišćenom, bezvremenskom formom. Naš rast zapravo se događao organski, nije bilo naglog zaokreta. S uzbuđenjem pratimo rast brenda iz dana u dan.
Dobar dio vašeg vizualnog vokabulara dolazi iz vaših geografskih referenci, mediteranskog pejzaža i tradicije. Kako biste definirali mediteranski imaginarij nekome tko nikada nije bio u Španjolskoj? Što vam predstavlja najveći izvor inspiracije?
U posljednjih stotinjak godina Mediteran je nekima od najvećih vizualnih umjetnika služio kao inspiracija. Nastojimo to naslijeđe poštovati i pretočiti u dizajn koji evocira nostalgiju za mediteranskom Španjolskom. Budući da sve proizvodimo u Španjolskoj, naš je rad već u startu ukorijenjen u mediteranskom krajoliku, a individualni dodir svakog majstora uvijek je početna točka razvoja dizajna. Obrtničke vještine interpretiramo kroz naš osobni vokabular na koji neupitno utječu posebne kulturološke karakteristike naše regije, od visoke umjetnosti do folklora i popularne kulture.

Jasno je da pri stvaranju kolekcija naglasak stavljate na tradicionalnu zanatsku izradu. Kako stupate u kontakt s lokalnim obrtnicima, po kojem ih ključu pronalazite?
Kada smo postavljali tvrtku na noge, odlučili smo imitirati prethodne generaciju u načinu dobavljanja, proizvodnje i prodaje. Takvim načinom rada htjeli smo iskazati poštovanje prema planetu i ljudima s kojima radimo. Naš je cilj napraviti bezvremenske proizvode visoke kvalitete i dugog životnog vijeka. Pritom želimo educirati naše kupce o održivosti u modi. Kada odlučimo kakva nam je tehnika potrebna pri izvođenju zacrtanog dizajna, tražimo majstore koji već dugo koriste takve načine izrade. Primjerice, među suradnike ubrajamo i tvornicu mokasinka koja proizvodi ručno izvezene mokasinke već desetljećima. Također, ručno vezivanje čvorova i tkanje koje apliciramo na cipele i na torbe često rade obrtnice koje se isključivo bave baš takvim tehnikama. Nama je najveći izazov pridobiti obrtnike da svoje vještine upotrijebe na dizajnu na kakav nisu navikli i izađu iz svojih okvira, ali uvijek budu zadovoljni rezultatom i suradnja se pokaže kao dobro osvježenje za njih.
Vaš pristup održivosti zaista je vrijedan divljenja. Sve dobavljate i proizvodite lokalno, a pritom u rad uključujete male obrtnike. Kada govorimo o održivosti, što vidite kao ključ napretka globalno, prema eco-friendly budućnosti?
Obrtnički pristup. Želimo biti uključeni u svaki dio lanca - kupac, prodavač, distributer, brend, tvornica, što osigurava dodatnu kvalitetu svake karike. To i proizvodu daje autentičnost jer je napravljen točno onako kako bi trebao biti.

U vašem mi se newsletteru posebno sviđa što povremeno u inboks dobijem razglednicu u obliku fotografije nekog suvremenog umjetnika. Zaista osvježavajući marketinški pothvat. Jesu li suradnje s umjetnicima nešto što namjeravate dodatno istražiti u budućnosti?
To je baš lijepo čuti, hvala! Da, vrtimo puno ideja na kojima želimo početi raditi prije ili poslije. Suradnja s ljudima iz drugih umjetničkih disciplina pomaže nam da izrazimo vlastitu viziju i identitet brenda. Trenutačno radimo i na glazbenim playlistama s prijateljima i umjetnicima, posljednju smo napravili s modelom Ursulom Wĺngander koja je bila zvijezda naše resort kampanje za 2022., kao i s glazbenim producentom Raülom Refreejem. Uz to smo počeli na Instagramu pripremati i kuriranu selekciju fotografskih knjiga, možete to vidjeti u našim highlightsima.
Kakva je uloga društvenih mreža u marketinškoj strategiji vašeg brenda?
One su nam ključne u razradi marketinške strategije, posebice Instagram. To je već dio promocije naše kolekcije kojim možemo izraziti i širiti naš identitet i vrijednosti brenda. Kreativnost nam je jako važna, a brend je prepoznat i zbog svoje specifične estetike. Zapravo, HEREU jezik je jednostavan, svjež i opušten, ali istodobno zreo i svevremenski. Naše vrijednosti komuniciramo transparentno i pojednostavljeno, puštamo vizualima, pa tako i samom proizvodu da govore za sebe.

Smatrate li da će rast Metaversea i razvoj digitalne mode promijeniti način na koji promatramo modu općenito ili promijeniti naše kupovne navike?
Ne mislimo da je Metaverse već počeo mijenjati naše kupovne navike, ali nam svakako širi vidike i zapravo utječe na našu viziju budućnosti mode. Pred nama su mnoge nove opcije koje tek treba istražiti, ali trenutačno još imamo puno pitanja.
Je li trenutačna svjetska kriza utjecala na vaš način poslovanja? Što biste rekli da se promijenilo?
Iznimno smo sretni što možemo reći da je 2022. za nas godina rasta i uspjeha.
Prije osnivanja vlastitog brenda radili ste u svjetskim tvrtkama high-end mode. Čemu vas je to iskustvo naučilo i kako vam je pomoglo pokrenuti vlastiti brend?
Rad u globalnoj industriji high-end mode naučio nas je prije svega praktičnim stvarima, to iskustvo dalo nam je znanje i samouvjerenost da krenemo u svoj projekt bez oklijevanja. Imali smo priliku gledati i sudjelovati u brojnim procesima koji su neizbježni pri poslovanju jednoga brenda. Unatoč tome, ovo je nama kao poduzetnicima bila prava avantura. Nas dvojica počeli smo sami i pomalo otkrivali sve aspekte ovog biznisa. Srećom, imali smo pomoć prijatelja iz industrije koji su nas vodili cijelim procesom.
Vaše su kolekcije uvijek zamišljene kao uniseks. Na koga mislite kada stvarate? Postoje li posebni uvjeti koje morate zadovoljiti kada razmišljate tako sveobuhvatno?
Nikada nemamo na umu konkretnu osobu, više se fokusiramo na sam proizvod za koji se onda nadamo da će se svidjeti što raznolikijoj grupi ljudi, koji s brendom dijele vrijednosti i estetske kriterije. Zapravo se uniseks koncept nametnuo kao prirodan u našem procesu dizajna. Svi su komadi jako opušteni i nosivi, a naše For All siluete doista može nositi svatko.
Što donosi budućnost brendu HEREU?
Nadamo se organskom rastu i širenju u područja u kojima trenutačno nismo prisutni, uz to paralelno gradeći odanu bazu kupaca koja cijeni naš proizvod i koju privlači naš etos.
Planirate li širiti ponudu izvan accessoiresa?
Apsolutno, coming soon!
Intervju je objavljen u tiskanom izdanju magazina Elle #235