Pexels //

U posljednjih nekoliko mjeseci jedan trend iz 80-ih godina ponovno je oživio na TikToku. Riječ je o "Color analysis" trendu, odnosno o trendu koji vam pomaže otkriti boje koje najbolje odgovaraju vašem tenu. Sezonska analiza boja, popularizirana 1980-ih godina knjigom Carole Jackson "Color Me Beautiful", kategorizira pojedince u jednu od četiri sezonske palete—zima, proljeće, ljeto i jesen, svaka inspirirana nijansama prisutnim u prirodi tijekom tih godišnjih doba. Ova klasifikacija pomaže ljudima odabrati odjeću i šminku koje najbolje naglašavaju njihovu prirodnu ljepotu, pa je zapravo oduvijek prisutna u modnoj industriji.

Watch on TikTok

TikTok influenceri i stilisti poput Tatum Schwerin najzaslužniji su za ponovno oživljavanje ovoga trenda. Schwerin na TikToku nazivaju kraljicom analize boja, a njezina videa u kojima nudi 90-minutne usluge procjene boja u svom domu, imaju po nekoliko milijuna pregleda. Ono što je najzanimljivije u cijeloj priči je da Schwerin ove analize naplaćuje po visokoj cijeni od skoro 500 dolara.

Raznolikost perspektiva u analizi boja

U tim videozapisima, ona svoje klijente prekriva raznim uzorcima tkanine, izazivajući reakcije na boje koje ili poboljšavaju ili umanjuju njihov izgled. Međutim, nisu svi uvjereni u vrijednost ovoga trenda. Velikom broju ljudi je i daje fascinantna činjenicom da je netko spreman potrošiti gotovo 500 dolara i preletljeti pola svijeta za konzultaciju boja. Bevil Conway, neuroznanstvenik koji proučava percepciju boja, za The New York Times priznaje da su ljudi zaista osjetljivi na suptilne razlike u tenu. Međutim, on nije pristaša nijedne teorije boja jer napominje kako je ono što mi ljudi smatramo "laskavim" vrlo subjektivno.

Unatoč kritikama, sezonska analiza boja trenutno je jedna od popularnijih stvari na TikToku, pa tako ima i onih kojma je skroz jasna poanta ove metode, lajkaju je i dopuštaju joj da ih oduševi. Tako brojni korisnici objavljuju videa primjenjujući filtre u obliku duginih boja na svoje lice, tražeći od drugih da pogode njihovu sezonu. 

Čak neki smatraju da ovaj  trend dotiče dublju ljudsku želju za kategorizacijom i samootkrivanjem. Biti kategoriziran u sezonu daje pojedincima osjećaj identiteta i zajednice, čineći svijet mode i ljepote pristupačnijim. No, svjesni smo kako ova kategorizacija može biti opasna i iako se TikTok trendovi ne trebaju shvaćati doslovno, često može biti i diskriminirajuća.

Kako bilo, analiziranje boja odjeće prema boji tena u modi je već stara stvar za koju su vam često potrebni stručnjaci. Stoga, iako ovu metodu netreba podcjenjivati, na kraju dana svatko bi trebao nositi ono u čemu se osjeća najbolje je je to zapravo i jedino bitno. 

Moda