Branka bajt
goran kovačević //

Branka bajt

Čini se kako je u suvremeno vrijeme vrijednost brenda važnija nego ikada jer se, u moru bezbrojnih informacija i njihove velike dostupnosti, lakše vežemo uz autentičnost, provjerenost i vjerodostojnostđ koju brend nosi sa sobom. Koja je zapravo najveća vrijednost brenda?

Najveća vrijednost brenda danas leži u njegovoj sposobnosti da stvori emotivnu povezanost s korisnicima kroz autentičnost, povjerenje i dosljednost. Živimo u svijetu koji je prepun informacija i izbora, ljudi sve više traže brendove koji dijele i iste vrijednosti, uvjerenja i ciljeve. Brend je više nego ikada mnogo više od proizvoda ili usluge – on postaje simbol nečega dubljeg, nečega što se može povezati s osobnim identitetom. Brend koji se drži svojih vrijednosti i koi nastoji kreirati iskustva koja obogaćuju život korisnika stvara lojalnost koja traje. Uz dosljednu kvalitetu, transparentnost u komunikaciji i angažman u zajednici brend postaje nezaobilazan dio života svojih potrošača, čime ostvaruje svoju pravu snagu. U tom procesu, najvredniji kapital brenda postaje upravo povjerenje i emocionalna povezanost koja se gradi svakim korakom interakcije potrošača i brenda.

Branka bajt
goran kovačević //

Branka bajt

HT se nametnuo kao brend kojem su vrijednosti iznimno važne. Po čemu se razlikujete od drugih brendova iz iste industrije? Koje su vaše najveće prednosti?

Naše prednosti su liderstvo i samokritičnost. Liderstvo u smislu da smo svaki put mi bili ti koji smo uvodili neku veliku prekretnicu u telekomunikacijskoj industriji. Prva mobilna mreža, MAXtv kao prva digitalna televizija, prva 5G mreža… No pritom se uvijek trudimo biti još bolji i gledamo što sve možemo poboljšati jer uvijek ima prostora za napredak.

Hrvatski Telekom je vodeći telekomunikacijski brend u Hrvatskoj, a Deutsche Telekom, čiji je Hrvatski Telekom dio, početkom ove godine proglašen je jednim od najvrednijih svjetskih brendova, najvrednijim telekomunikacijskim brendom na svijetu te najvrednijim korporativnim brendom u Europi. Također, od prošle godine HT, kao i cijela DT Grupa, ima novi krovni slogan – Connecting your world. – koji predstavlja obećanje korisnicima da su oni, njihove potrebe i zadovoljstvo u fokusu svega što HT radi te polazišna točka pri kreiranju novih proizvoda i usluga. Novim sloganom pokazujemo kako smo više od telekoma, da s razlogom pružamo najbolje korisničko iskustvo, a smo brend koji korisnici najviše vole i koji biraju, ali prije svega da težimo biti još bolji. Novi slogan ujedno odražava i poziciju Hrvatskog Telekoma koji je lider na tržištu u pogledu najbolje mreže, korisničkog iskustva i sadržaja.

U digitalno vrijeme medijska pismenost već odavno nije luksuz, nego nužna potreba. Istraživanja koje ste proveli dala su alarmantne rezultate, no vaš projekt „Alati za moderno doba“ postigao je zaista dobre rezultate. Možete li navesti neke najzanimljivije?

Tako je. U suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom (ERF) krajem rujna predstavili smo rezultate prve godine provedbe strukturiranog i znanstveno utemeljenog preventivnog programa „Alati za moderno doba“, čiji je cilj istražiti navike djece i djelovati prema rizičnim ponašanjima osnovnoškolaca i adolescenata u digitalnom okruženju. Program je tijekom 12 tjedana primjene radionica u osnovnim školama rezultirao odgovornijim online ponašanjem učenika te se pokazao uspješnim u podizanju razine znanja o važnim socio-emocionalnim vještinama, što je zaštitni čimbenik za daljnji razvoj. Pritom su učinci na cijelom uzorku učenika bili statistički značajni u smanjivanju simptoma ovisnosti o videoigrama i depresivnosti. Program je pokazao veće pozitivne učinke kod rizičnijih skupina učenika, a najviše kod onih koji su prije njegove provedbe imali nisku razinu znanja o ponašajnim ovisnostima i rizičnom online ponašanju, kao i slabije znanje o socio-emocionalnim vještinama. I to je dobar primjer kako brend mora imati ulogu u društvu i činiti dobro za ciljane zajednice, a to su u ovom slučaju mladi ljudi.

Središnja poruka blagdanske kampanje Hrvatskog Telekoma jest povezati ljude koji su iz raznih razloga razdvojeni. Kako ste došli na ideju za tu kampanju i koji su bili glavni ciljevi?

Hrvatski Telekom jedno je od deset tržišta na kojima je Deutsche Telekom predstavio blagdansku kampanju snimljenu u stilu moderne bajke. Ako želimo živjeti u tolerantnom svijetu čiji je integralni dio uključivost, potrebno je adresirati probleme koji su prisutni u društvu. Ovog Božića prepoznali smo razdvojenost kao jedan od velikih problema jer živimo u vremenu velikih podijeljenosti i ponekad se čini kao da smo više usredotočeni na ono što nas razdvaja umjesto na sve ono što nas povezuje. Središnja poruka ove blagdanske kampanje je da povezanost počinje tamo gdje prepreke nestaju, a temelji se na uvjerenju kako i u današnjem polariziranom društvu ima mnogo više stvari koje nas povezuju neovisno o vjeri, nacionalnosti, dobi, društvenom statusu, osobnim preferencijama i interesima.

Svatko od nas može učiniti taj jedan korak, napraviti jednu gestu ili uputiti jedan poziv za zajedništvo s nekim s kim smo se razdvojili iz raznih razloga poput predrasuda, nerazumijevanja, ponosa i slično. Želimo ovih blagdana inspirirati sve ljude pričama drugih koji su uspjeli srušiti prepreke koje su ih razdvajale od drugih. Želimo i tim pričama pokazati koliko je dobru promjenu za njihove živote učinilo upravo to rušenje prepreka te potaknuti sve nas da možda ove blagdane srušimo prepreku koja nas razdvaja od nekoga nama važnog.

Branka bajt
goran kovačević //

Branka bajt

Danas se sve više priča i o osobnom brendingu? Koliko je on važan i koliko pojedinac uopće može napraviti razliku?

Osobni brending je važan jer omogućava pojedincu da se izdvaja u masi, stvori prepoznatljiv identitet te izgradi reputaciju koja može biti temelj za osobne i profesionalne uspjehe. On omogućava ljudima da kreiraju svoju jedinstvenu priču i predstave sebe na način koji je autentičan i relevantan za njihov cilj. Iako se možda čini da su veliki brendovi ili institucije jedini koji mogu znatno utjecati na tržište, pojedinci imaju veliku moć u oblikovanju svojih karijera, čak i utjecanju na šire društvene tokove. Pojedinac može napraviti razliku stvaranjem relevantnog sadržaja, dijeljenjem svojih vještina i znanja te povezivanjem s istomišljenicima. Važno je naglasiti da pravi osobni brending nije samo stvar imidža ili marketinga, nego uključuje autentičnost, dosljednost i dugoročne vrijednosti koje osoba donosi u društvo i profesionalne zajednice.

Iza vas je bogata karijera, što biste istaknuli kao osobno najveće postignuće te što vas poslovno najviše pokreće i čemu se veselite u nadolazećim mjesecima?

Najsretnija sam kad vidim da smo nekom svojom kampanjom potaknuli emociju kod korisnika koja traje. Emocija je najbolji pokazatelj da ste odradili odličan posao. Nju je najteže fejkati te ostavlja najdublji i najtrajniji trag. Ona je ta koja omogućuje tranziciju iz dobrog brenda u brend koji korisnici najviše vole.

Jedno od postignuća na koje sam posebno ponosna jest to što je moj prijedlog slogana Connecting your world. izabran za globalni slogan DT Grupe. Brendingom i stvaranjem uspješnih brendova bavim se više od 20 godina i super je osjećaj znati da sam napravila nešto što se primjenjuje u cijelom svijetu. Poslovno me najviše pokreće zajednički uspjeh te pozitivne vrijednosti koje s timom i kolegama stvaram. Grupa je uvijek jača od pojedinca pa su suradnja, empatija, povjerenje i prijateljstvo u timskom radu generatori mog osobnog zadovoljstva. Upravo tome se i veselim u nadolazećim mjesecima, kako u poslovnom tako i u privatnom životu.

Lifestyle