Naomi Campbell, Claudia Schiffer, Cindy Crawford, Helena Christensen, Carla Bruni i Donatella Versace
Launchmetrics //

Naomi Campbell, Claudia Schiffer, Cindy Crawford, Helena Christensen, Carla Bruni i Donatella Versace

Izgleda da nije sve savršeno u šarenom Versace raju. Legendarni talijanski brend koji je kroz nekoliko desetljeća redefinirao što znači snažna i upečatljiva estetika se prošle godine susreo s raznim preprekama, a pad prodaje u čitavom luksuznom sektoru im je bio najmanji od tih problema.

Donatella Versace
Launchmetrics //

Donatella Versace

Izgleda da se srž svega može pronaći u prodaji Versacea tadašnjem Michael Kors Holdingu prije 6 godina. Naime, Donatella Versace je 2018. pristala prodati dionice svoje obitelji za 2.1 milijardi dolara, čime je prepustila sve osim kreativnog vodstva u ruke grupacije Michaela Korsa, a uskoro im se pridružio i Jimmy Choo. Grupacija se kasnije preimenovala u Capri Holdings i, prema poslovnim rezultatima, je djelovala relativno održivo kao novija grupacija u moru konglomerata poput LVMH-a, Keringa, Richemonta i OTB-a. Nove nevolje u raju su počele za vrijeme pandemije, a izgleda da se brendovi Capri Holdingsa i dalje nisu oporavili.

Donatella Versace
Launchmetrics //

Donatella Versace

Versace na prodaju

Ipak, posljednji udarac na Versace se dogodio pri pokušaju spajanja Caprija s Tapestry Inc., grupacije u kojoj se nalaze Coach, Kate Spade i Stuart Weitzman, u dogovoru vrijednom 8.5 milijardi dolara koji bi započeo stvaranje prve, prave i konkurentne američke modne grupacije koja bi mogla konkurirati na burzama diljem svijeta. Spajanje dvije tvrtke je zaustavila FTC, agencija američke vlade zadužena za fer tržišno natjecanje, te je spajanje prozvala pokušajem ostvarivanja monopola.

Donatella Versace
Launchmetrics //

Donatella Versace

Veliki udarac na dionice obje tvrtke je rezultirao glasinama o mogućoj prodaji Versacea i Jimmy Chooa, a poznato je da Donatelli Versace ugovor s tvrtkom ističe u veljači ove godine. Nije poznato hoće li obnoviti ugovor, a možemo se pripremati na to da u novu modnu godinu možda uđemo s Versaceom bez Donatelle.

Težak početak

Donatella Versace je preuzela brend nakon ubojstva njenog brata i osnivača Giannija davne 1997. godine. Da se Donatella i tadašnji kupci Versacea nisu voljeli dokazuju njene prve kolekcije koje su imale loše kritike, što od medija, što od vjernih kupaca. Uz to, tu je bila i njena privatna borba s ovisnošću i unutarnjim obiteljskim dramama oko Giannijeve oporuke u kojoj je 50% tvrtke dobila njena kćerka Allegra, a 30% njen brat Santo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Nifty (@theniftymarkets)

Ne zaboravimo da se drama i nagli pad Versacea dogodio na kraju devedesetih uz dolazak Toma Forda na čelo Guccija, a na popularnosti je dobivala i slična estetika Dolce & Gabbane i Roberta Cavallija. Ipak, bez obzira na sve, Gianni Versace je ostavio dovoljno širok i bogat svijet koji je uspio preživjeti i najteže dane, pa čak i tijekom onih godina kada je Versace u potpunosti preskakao tjedne mode, nešto što se smatralo smrtnim grijehom u tadašnjoj modnoj industriji.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli DATE WITH VERSACE (@datewithversace)

 

Donatella kao ikona

Ipak, dolaskom 2010-ih se situacija mijenja, a Donatella Versace konačno pronalazi svoj novi, jednako primamljivi dizajnerski glas. Donatellina vizija se u potpunosti pomaknula u žensku perspektivu, a uz obavezno otkrivajuće i senzualne komade su se pojavili i oni praktičniji koji unatoč tomu nisu gubili svoj allure. Uz to, Donatella Versace je možda najveću snagu pronašla u altruizmu, pop kulturi i samoj sebi.

Donatella Versace
Launchmetrics //

Donatella Versace

Postala je nezaobilazna figura u svijetu mode, jednim dijelom zbog svog kontroverznog imidža i prošlosti, a slavni su znali kome se mogu obratiti za nezaboravne modne trenutke na crvenim tepisima. S vremenom je sama postala noseća figura cijelog brenda, a kupovati Versace je postalo poput koraka bliže njenom ekstravagantnom životnom stilu i maksimalističkoj i senzualnoj la dolce viti koju je brend kroz posljednjih desetak godina prigrlio.

Donatella Versace
Launchmetrics //

Donatella Versace

Donatella Versace
Launchmetrics //

Donatella Versace

Tko i što će zamijeniti Donatellu?

U izjavi za WWD, trenutačni direktor Capri Holdingsa John Idol je izjavio kako je za pad prodaje kriva ‘’maksimalistička estetika i činjenica da je svaki Versace komad statement piece za sebe’’. Dok je s jedne strane u pravu, obrat Versacea u brend tihog luksuza bi bio ravan ubojstvu. Brend je odolijevao nedavno aktualnim trendovima tihog luksuza i minimalizma s bombastičnom suradnjom s Kimom Jonesom, pastelnom kolekcijom koju potpisuje Dua Lipa, te glamuroznim kampanjama s glumcima poput Cilliana Murphyja i Anne Hathaway. Ostao je jedan od rijetkih brendova u kojem se može naći prava, kvalitetna moda koja s minimalizmom nema veze.

Donatella Versace i Dua Lipa
Launchmetrics //

Donatella Versace i Dua Lipa

Donatella Versace i Jennifer Lopez
Launchmetrics //

Donatella Versace i Jennifer Lopez

Donatella Versace i Elodie
Launchmetrics //

Donatella Versace i Elodie

Velika bi greška, naročito sada kada je na pomolu veliki povratak maksimalizma, zamijeniti Donatellu s nekim drugim imenom. Govorkanja o njenom nasljedniku je bilo i prije, a najčešće se spominjao Riccardo Tisci kojem je Donatella čak bila lice kampanje za vrijeme njegovog vodstva Givenchyja. Dizajneri koji su bliži kući i njenoj estetici su LaQuan Smith, te Christopher Kane koji je jedno vrijeme dizajnirao za difuznu liniju Versus, a spominjao se i trenutačni kreativni direktor Saint Laurenta Anthony Vaccarello.

Donatella Versace
Launchmetrics //

Donatella Versace

Ostaje nam nadati se kako će Donatella i vrh Capri Holdingsa obnoviti ugovor za manje od dva mjeseca, jer u suprotnom nas od ove godine čeka znatno drugačiji Versace od onog na koji smo navikli.

Versace
Launchmetrics //

Versace

Moda