loewe
launchmetrics //

loewe

Prema najnovijem izvještaju modne platforme Lyst, jasno je da su promjene u ponašanju potrošača, potaknute rastućim troškovima i osjećajem ekonomske nesigurnosti, omogućile manjim brendovima s novim pristupom da steknu popularnost nad velikim modnim gigantima. Iako luksuzni brendovi poput Miu Miu, Loewea, Prade i dr. još uvijek imaju vjernu gardu obožavatelja, na popisu top 10 najtraženijih modnih komada u trećem kvartalu 2024. godine pronašla su se tek 3 proizvoda s potpisom "onih većih". 

loewe
launchmetrics //

loewe

Launchmetrics //

Novi poredak na modnoj mapi

Nakon ljeta punog promjena, Miu Miu je od Loewea ponovno preuzeo prvo mjesto. Legendarna Arcadie torba postala je novi it komad i popela se na četvrto mjesto najtraženijih proizvoda sezone, a iako nam ovo nije neko veliko iznenađenje, ono što je pokrenulo lavinu reakcija je svakako veliki uspon Alaïe. Pod kreativnim vodstvom Pietera Muliera od 2021. godine, brend se popeo za 12 mjesta i tako ove sezone zauzeo visoko peto mjesto. Mulier je uspio zadržati klasičnu senzualnost Alaïe, dok je brendu dao novi impuls, a njihove najtraženije mesh balerinke ponovno su na prvom mjestu najprodavanijih komada. Nedavna revija Alaïe u njujorškom muzeju Guggenheim dodatno je ojačala želju za brendom, čiji spoj tradicije i suvremenosti odjekuje modnim tržište.

ALAÏA SS25
Launchmetrics //

ALAÏA SS25

Instagram
ALAÏA //

Instagram

Veliko i ugodno iznenađenje je i Chloe, brend koji se zbog revizije boho stila koji privlači i nove generacije, vratio na modnu mapu. Ralph Lauren, također bilježi značajan porast interesa zahvaljujući kampanjama na globalnim sportskim događajima poput Olimpijskih igara i Wimbledona, a Victoria Beckham, zahvaljujući popularnim komadima poput balonera i torbi zauzima 19. mjesto na Index listi.  

launchmetrics //

launchmetrics //

In the middle

Ono što je svakako zanimljivo je uspon middle rang brendova čija je prodaja na Lystu porasla za 109 % u posljednjih godinu dana. To su brendovi poput Totemea, Coacha, Clarksa, The Frankie Shopa, Gannija, Long Champa i dr. čija kvaliteta proizvoda može parirati većim brendovima, a cjenovno su još uvijek donekle prihvatljivi. Na drugom se mjestu najtraženijih proizvoda tako pronašla Coach Suede Brooklyn torba koju je proslavila Bella Hadid, a na modnu mapu se vratila i Longchamp Le Pliage tote torba koju mnogi vole zbog funkcionalnosti, ali i pristupačne cijene.

Bella Hadid
Profimedia //

Bella Hadid

Izbor obuće pokazao je snagu nostalgije i pojednostavljenog dizajna, pa su se tako Puma Speedcat tenisice isprofilirale su se kao najtraženije tenisice sezone. Ovaj retro model viđen je na slavnim osobama poput Due Lipe i Troye Sivana, što im je zabilježilo porast pretraga od 532% samo u kolovozu. Ganni motociklističke čizme i legendarne Clarks Wallabee cipele, također su potvrdile svoje mjesto kao must have jesenske i zimske sezone. Barn jakne i dalje su jedan od najpopularnijih komada, pa nas ne iznenađuje što je Toteme Country jakna zauzela visoko peto mjesto, kao i elegantne The Frankie Shop hlače s crnom koje su zauzele deseto mjesto. 

lyst //

Za rast prodaje navedenih proizvoda krivi su, kako luksuzni modni brendovi poput Chanela, Guccija, Valentina, tako i high street brendovi poput Zare, Manga, Reserveda... Rastom cijena high street komada, manjina luksuznih brendova koja još uvijek nije povećala cijene svojih proizvoda, bila je prisiljena stvoriti razliku. Kupci su stoga postali sve izbirljiviji i otvoreniji za istraživanje izvan tradicionalne sfere luksuza. Mnogi i dalje žele ulagati u kvalitetne komade, no sada zbog nedostižnih tržišnih cijena biraju brendove koji nude cjenovnu prihvatljivost. Tako luksuz više nije jedini simbol prestiža i poželjnosti, a bez obzira na evidentne pokušaje rebrendinga Zare i sličnih brendova, njihova kvaliteta i dalje ne rezonira s aktualnim cijenama.

Rihanna
Profimedia //

Rihanna

Pogled u budućnost 

Kako modni svijet ulazi u završni kvartal godine, brendovi su spremni za žestoku borbu kako bi osvojili željeni blagdanski budžet. Promjene na Lyst Indexu ovog kvartala pokazuju da popularnost middle rang brendova neće jenjavati. Da bi zadržali svoje mjesto, luksuzne kuće morat će pokazati više fleksibilnosti i prilagoditi se tržišnim promjenama. U konačnici, luksuz nije izgubio svoju dominaciju, ali više nije jedini simbol prestiža i stila. Ostaje za vidjeti hoće li se ovi trendovi nastaviti ili će etablirani luksuzni divovi povratiti svoju dominaciju. Jedno je sigurno, a to je da trenutni miks govori o širem, nijansiranjem poimanju poželjnosti i kvalitete, koja je mnogima još uvijek nedostižna. Sudeći po suludom porastu cijena na svim razinama, tako će i ostati...

launchmetrics //
Launchmetrics //
Moda