"Bandage dress” – pripijena, elastična haljina ponovno je postala modni statement. Ali ovaj put, vraća se s nešto drugačijom porukom. Je li bandage haljina danas simptom nostalgije, znak samopouzdanja, reakcija na ekonomske i društvene prilike – ili sve to zajedno?
Od zlatnih devedesetih do TikToka
Ovaj model haljine je prvi popularizirao Hervé Léger početkom '90-ih, premda korijene vuče iz radionice modne kuće Alaïa. U sljedećem desetljeću, osobito od 2008. do 2013., haljina se komercijalizirala. Rachel Bilson, Kim Kardashian i Rihanna nosile su je u klubove, pa je postala sinonim za estetiku “Instagram-ready” noćnog izlaska – s naglaskom na ženstvenost i figuru pješčanog sata.
Gen Z je iznova otkriva, često kroz second-hand trgovine, gdje kupuju vintage primjerke. No ne nose je nužno u klubove. Kombiniraju je s tenisicama, traper jaknama ili u minimalističkim dnevnim lookovima. Na TikToku hashtag #bandagedress bilježi rast objava od preko 130 %. a uz to, brend Hervé Léger zabilježio je 80 % rasta prodaje ovih haljina u odnosu na prošlu godinu.
Haljina koja (ne)pristaje svima
Moderne verzije haljine i dalje funkcioniraju kao “grudnjak za cijelo tijelo”, kako ju opisuje kreativna direktorica Hervé Légera, Michelle Ochs. U vremenu dominacije lijekova poput Ozempica, koji dramatično utječu na percepciju ženskog tijela, ponovno isticanje figure nije slučajno. Njezina konstrukcija i dalje favorizira određeni oblik tijela, što u eri body-positivity pokreta izaziva rasprave.
Voljeli je ili ne, njezina ponovna popularnost je neupitna, pa nastavku donosimo nekoliko najboljih modela na tržištu!
Elle Izbor