Što nas sve očekuje?
Svijet ljepote danas se razvija brzo, a ponekad i nepredvidivo. Naime, glavne trendove više ne postavljaju samo proizvođači; moraju se prilagoditi zahtjevima potrošača i odgovoriti na sociokulturne promjene u društvu. Neki fenomeni se kod nas još nisu pojavili zbog objektivnih okolnosti, ali to ne znači da neće biti utoliko zanimljivije naučiti o njima i isprobati na sebi, pa krenimo!
Koža na dijeti
Kada bi proizvođače pustili na slobodu, dnevno bismo nanosili deset različitih krema i seruma. Moramo se već i ovako pomiriti s činjenicom da se u Aziji o koži brinu stoljećima te su prije nekoliko godina brendovi tu tradiciju uzdigli na rang trenda. I preplavili nas serumima, uljima, losionima, zaštitnim proizvodima, koje bismo trebali nanositi jedan za drugim, ne zaboravljajući klasične kreme. Takvo prosipanje više nije bitno. Objave na društvenim mrežama kozmetičara i ljubitelja proizvoda ljepote pozivaju na štednju u njezi. Njihov argument: stanice mogu apsorbirati samo određenu količinu tvari. Ostali, čak i najskuplji prozivodi, ostaju bez posla. U najgorem slučaju izazivaju iritaciju kože, što se očituje svrbežom i osipima. Stoga su odbačeni nedavni trendovi, poput multimaskiranja, njege u deset koraka i pet kozmetičkih postupaka tjedno. Važno je držati kožu na dijeti, smanjujući njezinu prehranu na minimum. Pod hashtagovima #skindiet i #skipcare, korisnici objavljuju ne samo zdravu hranu, već i fotografije kozmetičkih proizvoda koji su zamijenili cijeli arsenal, kao i fotografije toaletnih torbica prije i nakon prinudnog detoksiranja. Shvativši da mogu zaraditi, marke su pokrenule proizvodnju univerzalnih krem seruma, losiona s uljem i balzamom “za sve tipove kože”.
View this post on Instagram
Clean beauty
Sljedeći trend je čista ljepota. U prodaju su u velikom broju izašli proizvodi bez parabena, sulfata, mineralnih ulja i eko-ambalaže. Iako stručnjaci uvjeravaju kako je koncentracija sumnjivih tvari koju kozmetika navodno sadrži apsolutno bezopasna, fobija potrošača i dalje raste. "Kad ljudi saznaju da proizvod ne sadrži parabene ili sulfate, smiruju se i ne pokušavaju shvatiti s čime su zamijenjeni", požalio se predsjednik Clarinsa Christian Courtin. "A među prirodnim sastojcima ima i otrova." Ponekad zamjena parabena samo pogoršava stvari. Na primjer, neke marke koriste med kao konzervans. Ali med je alergen. Njegova reakcija s ostalim sastojcima na koži je nepredvidiva. " Eminentni američki dermatolog Nicholas Perricon, tvorac vlastitog branda Perricone MD, u potpunosti se slaže s Christianom Courtinom te uvjerava da je optimalna količina prirodnih sastojaka u formuli 20%. Više je besmisleno. Što se tiče eko pakiranja, prazne staklenke i boce mogu se donijeti u trgovinu kako bi ih ponovo napunili vodeći računa o prirodi i štedeći proračun.
View this post on Instagram
Želim znati sve
Drugi napredni fenomen su kožni intelektualci. Ova je titula dodijeljena kozmetičkim stručnjacima. Oni koji pažljivo prate bilo koje pojave u svijetu ljepote, temeljito proučavaju sastav i mogućnosti novih proizvoda. Svjesni su svih trendova, tračeva i horor priča. Koriste svu kozmetiku i gadgete. Spremni provesti sate pregledavajući konzultante, svađaju se na forumima i u komentarima o bilo kojem pitanju. Kožni intelektualci troše ogromne količine na nove uređaje, proizvode, tretmane. Oni danas formiraju javno mišljenje. A to znači i trendove. Nije tajna da odjeli za razvoj brenda aktivno uzimaju u obzir internetske trendove. Ali ozbiljan nedostatak kožnih intelektualaca je taj što žele pronaći tajni trik, osuditi marku za sabotažu ili pronaći inkriminirajući dokaz. Usput, spomenuta histerija s parabenima uglavnom leži upravo na njihovoj savjesti. Ipak, sjajno je što su zahvaljujući njima beauty potrošači danas postali puno sofisticiraniji i napredniji. A neki su mitovi i horor priče, nadamo se, zauvijek zaboravljeni.
View this post on Instagram
Ja, robot
Aparati su provalili vrata kozmetičkih salona. Čišćenje, masaža, anticelulit, protiv akni i ostali uređaji postali su važan dio arsenala korisnika ljepote. Pogotovo u azijskim zemljama. Japanske i korejske prodavaonice prepune su uređajima. Istina, na kojem mjestu ih iskoristiti, europski potrošač često neće moći pogoditi. Na primjer, kako vam se sviđa aparat za usta? Pomaže u uklanjanju nazolabijalnih bora i učvršćivanju. A silikonski prsten protiv oticanja nogu? Napredni kućni uređaji učinit će sve bez napora s vaše strane. Oni će očistiti pore, ublažiti napetost oko očiju i vrata, sušiti akne ciljanim laserskim snopom i zategnuti kožu ultrazvukom, mišićnom stimulacijom ili vibracijskom masažom. Proizvođači poseban naglasak stavljaju na LED uređaje koji obnavljaju kožu izlaganjem svjetlosti. Paradoks: spremni smo platiti tisuću kuna za staklenku napredne kreme, ali škrtit ćemo na masažeru ili LED lampici za borbu protiv akni za isti novac.
View this post on Instagram