Hermesova Birkin torba već desetljećima ima kultni status iako se ne oglašava putem klasičnih marketinških kanala, evo zašto.

Nijedna druga torba u povijesti nema kultni status i prestiž poput legendarne Birkinice. Ikonični modni dodatak povezuje se s brojnim mitovima, kako zbog cijene (od 50.000 do 500.000 kuna), umijeća izrade, zloglasne liste čekanja i statusa među slavnima. Priča je počela tako što je Hermes dizajnirao torbu za Jane Birkin nakon što se sadržaj njezine torbice prosuo po avionu, dokazujući da joj treba nešto odgovarajuće veličine i dovoljno chic kako bi nosila sve svoje stvari.
Desetljećima ostaje statusni simbol bez pompe i glasnih logotipa. Bustle je pokušao razotkriti neke misterije koji obavijaju kultnu Birkinicu, a doznali su neke fascinantne detalje.
Kvaliteta
Birkinica je doista zlatni standard u izradi i bezvremenosti. Ima klasičan oblik. Jedna obučena i vješta osoba izrađuje torbu, a potrebno joj je gotovo 20 sati da se izradi. Ista osoba odabire kožu koja će se koristiti i s torbom prolazi kroz testove kontrole kvalitete.
Tajnovitost
Hermes ne otkriva koliko se Birkin torbi proda godišnje, kao ni postotke zarade od njih, stoga ne znamo kako točno proizvodnja torbi utječe na profit modne kuće. Ne znamo ni koliko se torbi proizvede, a tržište nije preplavljeno Birkinicama pa doza misterioznosti dodatno podiže razinu ekskluzivnosti.
Neuobičajene marketinške taktike
Marketing u tisku ili online? Društvene mreže? Hermes ne koristi te kanale za promoviranje Birkinice. Umjesto toga, uspjeh torbe ovisi o percepciji njezinog prestiža. Birkinicu je teško nabaviti i stoga je izrazito poželjna, a to je sve što je brendu potrebno da generira beskonačne liste čekanja. Obično uvijek želimo ono što ne možemo imati pa ćemo učiniti sve što možemo da to i dobijemo.
Nema ušetavanja u trgovinu
Ne možete ući u Hermesov butik, zatražiti Birkinicu, pregledati je, platiti i izaći s njom. Naime, prema Bustleu morate imati povijest kupnje ili odnos sa suradnicima kako biste se uopće našli na legendarnoj listi čekanja.
Personalizirane torbice
Međutim, postoji način kako dobiti Birkinicu u nešto kraćem roku. Ako vam boja ili materijal nisu od velike važnosti, a vi je jednostavno morate imate, tada će vam se vrijeme čekanja skratiti. Birkinice po narudžbi također su primamljive onima koji imaju dovoljno novca da ih posjeduju.
U suštini, modna kuća Hermes zauzela je svoje mjesto na tržištu vrhunskim prestižnim torbama. Iako bi drugi brend mogao pokušati srušiti Birkin s trona, ne može parirati njezinoj povijesti i naslijeđu, posebno u dobitnoj kombinaciji s prstohvatom misterioznosti.