Chika Kako
Lexus //

Chika Kako

Prije nego što je svjetlo dana ugledao LBX, novi Lexusov model koji je zaludio i Europljanje, ali i Hrvate, najmanji Lexusov model koji se mogao kupiti u Hrvatskoj bio je model UX. Lexus UX nastao je 2018. godine, a po proporcijama bismo za njega mogli reći da je tipični pripadnik crossover segmenta.

Iako je Lexus poznat prvo po svojim limuzinama, a kasnije po SUV modelima, posljednjih su se godina jako popularizirali crossoveri, odnosno gradski SUV-ovi kako im tepamo od milja. A upravo je ta vrsta vozila nedostajala u Lexusovoj floti.

Lexus
Lexus //

Lexus

Tada na scenu stupa jedna od najinspirativnijih žena u automobilskoj industriji, inženjerka Chika Kako, koja je sa svojim timom razvila model UX. Njezina vizija bila je napraviti auto koji će stvoriti nevjerojatna iskustva, ali i otvoriti vrata nešto drugačijim kupcima nego što je Lexus do tada imao.

Nesuđena liječnica

Chika Kako dobro je poznata ličnost u automobilskom svijetu. Ova inženjerka i izvršna potpredsjednica Lexus Internationala, rođena je u Japanu. Povijest je ispisala tako što je postala prva glavna inženjerka u Lexusu, i to ne samo kao prva žena koja je to učinila u tvrtki, već i u cijeloj zemlji. Iza tih uspjeha, stoji zapravo prilično zanimljiva priča.

Chika Kako
Lexus //

Chika Kako

Naime, Kako je na početku zamišljala da će njezin život izgledati onako kako su izgledali životi u njezinom obiteljskom okruženju. “Moja je majka bila kućanica i prvo nisam imala ambiciju raditi cijeli život”, rekla je svojevremeno u jednom intervjuu. “Moj tata je bio liječnik pa bih na pitanje o svojoj budućnosti u školi kazala da želim ići u medicinu”, dodala je.

No, sve se promijenilo kada je počela studirati kemijsko inženjerstvo. Tijekom studija razvila je strast prema eksperimentima te je tražila posao koji bi joj pružio priliku eksperimentirati, odnosno stvarati stvari. U Lexus je stigla preko prijatelja, a nakon toga, svojim znanjem, upornošću i iskrenošću došla je do pozicije kojom je ispisala povijest.

Priča je krenula 2013. godine

Jedan od zadataka koji joj je povjeren bio je stvoriti moćni automobil kompaktnih dimenzija te agilnih performansi, za kojim će se ljudi okretati na ulici. Iako je model svjetlo dana ugledao 2018. godine, razvoj Lexusa UX započeo je još 2013. godine. Te je godine Lexusov tim počeo obilaziti i razgovarati s vlasnicima konkurentskih vozila, a u tim su razgovorima doznali da su sugovornici bili oduševljeni izgledom konvencionalnih SUV vozila, ali i da žele crossover koji vozi kao hatchback.

Chika Kako
Lexus //

Chika Kako

I tako je nastao UX - automobil koji se povezuje s ljudskim emocijama i koji u ljudima pobuđuje emocije. “Cilj za UX nije bio uskladiti se s ustaljenim, čvrstim izgledom crossovera, već stvoriti kompaktan dizajn koji je istovremeno snažan i moderan, razbijajući konvencije segmenta kako bi pružio nešto prepoznatljivije i dinamičnije”, istaknula je Kako.

Automobil je utjelovljenje Lexusove YET filozofije, koja se temelji na pomicanju granica kreativnosti spajanjem naizgled nespojivih elemenata.

Osim privlačnog dizajna izvana, UX se može pohvaliti i inovativnim tehnologijama, japanskom izradom te na koncu agilnim performansama, kakve su ljudi zazivali.

Načela japanskog arhitektonskog koncepta

Puno pažnje posvećeno je i unutrašnjosti model UX. Kabina se sastoji od komponenti kao što su ploča s instrumentima, sjedala i presvlake, ali je inteligentna orkestracija tih dijelova ono što je najvažnije.

“Koristili smo se načelima japanskog arhitektonskog koncepta nazvanog engawa, gdje su granice između unutarnjeg i vanjskog prostora neprimjetno povezane, i kansei inženjeringa, koji ima za cilj stvoriti emocionalnu vezu između kupca i proizvoda”, kazala je Kako.

Chika Kako
Lexus //

Chika Kako

Unutrašnjost je izrađena od visokokvalitetnih materijala i kože, koja prikazuje Sashiko, tehniku prošivanja koja se koristi na uniformama borilačkih vještina, a koja osigurava apsolutnu udobnost u svakom trenutku.

Europski štih

No, UX je još po nečemu različit od svoje braće! Kako bi se uvukao pod kožu Europljanima, koji sada tradicionalno najviše vole upravo crossovere, ovaj se model osim na već dobro nam poznatim japanskim filozofijama koje su temelj samog brenda, temelji i na jednoj europskoj filozofiji - Art de Vivre.

Upravo je iz te filozofije Kako sa svojim timom crpila inspiraciju i ideje kada su krenuli dizajnirati model UX.

“Dok sam radila u Europi, cijenila sam da luksuz nije samo materijal, već i iskustvo. U prošlosti smo bili skloni zamišljati luksuz u smislu troškova i ekstravagancije, ali ‘Art de Vivre’ (Umjetnost življenja) govori o uživanju u vrijednostima koje nisu materijalno bogatstvo. To je bila ideja koju smo razvili u dizajniranju novog UX-a”, rekla je Kako.

Lifestyle