Izložba Womanhood će biti postavljena u splitskoj galeriji Škola od 21. studenog do 19. prosinca
Bez sumnje se može reći kako Marcella Zanki kroz svoj rad, a primarno kroz serije radova predstavljene na izložbi WOMENHOOD, sasvim spontano, nenamjerno, gotovo podsvjesno, propituje samu definiciju pojma „žena“. Žena kao snažna, hrabra, neovisna individua čvrstog karaktera i slobodnog duha, često sposobna preživjeti sve – pa i više od tog. Suvremena žena oslobođena društvenih konvencija.
Rad Marcelle Zanki možemo promatrati i kao izvjesno samopropitkivanje, pokušaj analize svega onog što i ona, kao žena, u sebi nosi. Promišljanje o generalnoj ulozi žene, o pokušajima pomirbe često dijametralno suprotnih sfera života – uspješne žene koja živi punim plućima, slijedi snažan unutarnji impuls,instinkt koji je potiče na stvaralaštvo, igru i avanturu, sa ženom koja u nekom dijelu svoje duše možda osjeća i potrebu za smirajem, za stabilnim i sigurnim domom, ljubavlju, majčinstvom. Kada dolazi onaj prijelomni trenutak života u kojem žena postaje „žena“? Je li nužno „odrasti“?
Izložba WOMANHOOD će biti postavljena u splitskoj galeriji Škola od 21. studenog do 19. prosinca
WOMANHOOD na jednom mjestu okuplja tri serije fotografija: “Lost in travel“ serija je fotografija običnih ljudi, slučajnih motiva i pejzaža nastalih na brojnim dalekim putovanjima tijekom kojih je umjetnica, upoznavajući nove ljude i kulture postupno razvijala i vlastiti smisao za fotografiju; serija „Girl you'll be a woman soon“ sastavljena je od fotografija njezinih prijateljica koje Zanki postavlja u vizualno poticajne situacije izvlačeći iz njih estetski maksimum, a ipak im istovremeno ostavljajući i dovoljnu dozu spontanosti; “For a moment... it was my Georgina“ serija je fotografija s proslavljenim beogradskim super modelom Đurđom Stojiljković u glavnoj ulozi, a riječ je o umjetničkom eksperimentu tijekom kojeg autorica istražuje vlastiti umjetnički izričaj te nastoji što više približiti medij fotografije mediju slikarstva. U posljednjoj, za razliku od ostalih, strogo režiranoj seriji fotografija Zanki u nesvakidašnjem i vizualno atraktivnom prostoru eksperimentira s scenografijom, kostimima i crtežima na golom tijelu.
Uz fotografije, umjetnica na izložbi predstavlja i kratki desetominutni film „Ode to youth“ o ljubavi i prolaznosti. Film o ženi koja je "otplesala" svoj život (jugoslavenska balerija Marija Janković) izvjestan je komentar na protok vremena i prolaznost života – fizička stvarnost razlikuje se od one duhovne, zub vremena neizbježno i naočigled ostavlja trag na našim tijelima, međutim duh je nešto što vrijeme ne dohvaća s lakoćom, ljubav ostaje trajno mlada u našim srcima i navikama.
Postavom kombinirajući serije fotografija s navedenim video uratkom, Marcella Zanki posjetiteljima otvara vrata u prostore intime vlastitih promišljanja stavljajući gotovo uvijek u fokus svoga interesa ženu kao takvu, nekad mladu, a nekad staru (ali uvijek snažnu), nekad ispred, a nekad iza objektiva, ponekad surovu i divlju, a nekad pak nježnu i emotivnu; ona zapravo bilježi žensku samodostatnost i karakter.
Zanimljivo je kako, dosljedno navedenoj slici o ženi, umjetnica gotovo uvijek potiče glavne akterice svojih umjetničkih uradaka da same odlučuju o većini elemenata fotografije, potiče ih na djelovanje kako bi krajnji fotografski rezultat zapravo uvelike bio i njihova vlastita kreacija kroz koju nesputano, slobodno i bez susprezanja iznose svoj karakter na vidjelo. Žena u radovima Marcelle Zanki poziva na slobodu.