Sasvim drugačiji pristup kolekciji
Gareth Wrighton se na modnom radaru pojavio u veljači ove godine i buknuo kao bure baruta. Pod okriljem Fashion Easta, potporne sheme za mlade dizajnere uz čiju su pomoć karijere započeli JW Anderson i Gareth Pugh, Wrighton je predstavio i svoju posljednju kolekciju. Izrezani, pa ponovno spojeni komadi, bizarni stajlinzi i obilje političkih aluzija. Pregeneralnih da bi zapravo igrale ulogu demonstranta, one su ovdje da bi ispričale priču.
View this post on Instagram
Da se radi o didaktičkom, a ne političkom projektu ukazuje i paleta boja, zapravo tonova. Nisu ograničeni na neku posebnu nijansu, niti je njihova valna duljina nabijena sentimentom. Kolorit i uzorci oponašaju već viđene komade, no s mračnim daškom. Babydoll haljinice i borbena oprema. Isprva, čak izgledaju poprilično ''stylish'' zajedno, no modni dodaci, poput grotesknih rogova/ušiju razbijaju stereotipični fashion moment i sugeriraju odvijanje drugačije priče. One sličnije filmskoj.
View this post on Instagram
Nakon Saint Martinsa, Gareth Wrighton je shvatio kako se modom želi baviti poput kipara. Instalirati modne kombinacije u format klasičnog kiparskog djela, stvoriti auru umjetničkog rada. Moda je tek medij, njome stvara likove. Sulude, vrlo specifične, a opet neuhvatljivo apstraktne. Mogu biti konkretni ili sasvim anonimni, predstavljajući isključivo sebe ili ama baš svakog.
View this post on Instagram
Karakterizaciju je još naglasio i fotografijama koje su snimljenje pod imitiranim prirodnim svjetlom umjesto savršenog studijskog. Iz njih je, kao u procesu koloriranja filma, izvukao nove dimenzije ove kolekcije, oživio ju kraja. Dinamici uvelike pridonosi drapirana pozadina.
View this post on Instagram
Kao u tehnici ready-madea, promijenio je značenja svakog korištenog artefakta u ono koje paše njegovoj naraciji, za sobom ostavljajući hordu tragikomičnih, izvještačenih likova koji su, čini se, gotovo sigurno dokumentirani u nekom parelelnom svemiru, a ne izmišljeni.
Piše: D.M.
Fotografije: Instagram