Brend koji je obožavala sama kraljica Elizabeta II. je prošlu godinu završio s velikim financijskim problemima. Od pada prodaje do operativnih troškova koji su premašili ukupnu zaradu u nekoliko kvartala, sve je bilo lako i vrlo logično ‘’svaliti’’ na aktualnu kreativnu direkciju brenda, na čijem se čelu i dalje nalazi Daniel Lee.
Prema raznim navodima, ne još zadugo. Kroz modne kuloare pluta informacija o njegovom već potpisanom ugovoru za prelazak u Jil Sander. Ipak, unatoč svemu, Lee je za narednu jesen prikazao svoju prvu zanimljivu kolekciju za Burberry.
Zašto? Zato što se konačno sjetio tko je zapravo - proteže Phoebe Philo i dizajner koji je u jednoj sezoni probudio novi interes za Bottegu Venetu. Dizajnom, naravno, ali ponajviše snažnim identitetom i približavanju vrlo interesantnim zvijezdama i pokretima u pop kulturi. Malo je reći kako Daniel Lee najbolje radi onda kada ne pokušava biti netko drugi, nešto što mu u Burberryju, izgleda, tek ove sezone postaje opcija.
Da, reći ćemo da ova kolekcija više od prijašnjih pokušava upecati kupce njegove nekadašnje Bottege. Možemo reći i da u tome uspijeva, jer toliko tekstura u jednoj kolekciji nije bilo još od vremena legendarnog direktora Christophera Baileya.
Pojavilo se i nekoliko referenci na njegov i puno stariji Burberry, s ključnim komadima poput odijela koja su izgledala kao otrovne, viktorijanske tapete s bojom od olova. Ono u Scheele zelenoj, vjerojatno slučajna referenca na njegovu Bottegu, lako parira i onima Toma Forda u Gucciju devedesetih.
Nemoguće je ne primijetiti tu blagu tendenciju ka viktorijanskom i ne povezati ju s rastućim trendom vampirske i horror estetike koju su najavili tjedni muške mode na početku godine.
Razigrane tkanine, uvijek u pokretu ili one koje se barem tako čine, Leeov su forte. Kaput koji se pojavio na Naomi Campbell, ali i jedna siva haljina, koja kao da se raspada u hodu, bili su možda njegov najveći povratak samom sebi. Ovakvih bi komada u njegovim prošlim kolekcijama bilo u jednoznamenkastom broju, dok se ovdje pojavljuju haljine, kaputi, pa čak i modni dodaci s njegovom prepoznatljivom obradom materijala.
Iako je najveći ulog ove kolekcije bio celebrity element, s obzirom na to da se na pisti pojavio Jason Isaacs kojeg otprije znamo po ulozi Luciusa Malfoya, a danas kao jednog od turista u novoj sezoni serije Bijeli Lotos.
Prodefilirala je i ikona Lesley Manville, zvijezda serije Kruna. Britanska krema i njena potencijalna dekadencija a la Saltburn, film koji je Lee naveo kao jednu od inspiracija za kolekciju, je ovdje konačno imala smisla.
Možda je ovo samo još jedan labuđi pjev pred odlazak, kakav nam je Kim Jones priredio sa svojom posljednjom kolekcijom za Dior. Možda je Lee tek sada uspio u potpunosti pohvatati sve konce jedne od najvažnijih britanskih modnih kuća, taman u jeku ponovnog pada popularnosti britanske mode i Tjedna mode u Londonu općenito.