Instagram
@goodielunchbox //

Instagram

Preživjeli smo prvi tjedan škole, no hoćemo li preživjeti njegove aktualne trendove? Sigurni smo, svi su u jednom trenutku bili djeca koja su htjela pripadati kolektivu pod svaku cijenu. Dok su to možda nekad davno bile Pokemon i Yu-Gi-Oh karte ili samo neka u nizu figurica ili privjesaka koje su svi imali, danas su dječje opsesije kategorički prešle iz djetinjastih u gotovo lifestyle vode. Interesantan fenomen kod nas su postale kutije za ručak, takozvane lunch boxes, koje su sve prevalentnije u osnovnim i srednjim školama, ali i na radnim mjestima. Tko ima bolju, tko ima veću, tko ima Disney ili nekog drugog lika na svojoj - stalne su rasprave. Jesmo li došli do toga da djeca danas, uz figurice i slično, skupljaju... posuđe?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Bernadette Hanly | Recipes | Lunchbox Ideas (@goodiegoodielunchbox)

Ovisno o tome kojoj generaciji pripadate, vjerojatno se sjećate dolaska tada enigmatičnog Tupperwarea na naše tržište. Termalno stabilne plastične posude s poklopcima u stotinama boja i oblika su u jednom trenutku u potpuno preuzele naše domove, ali i naša susjedstva u kojima su se nerijetko održavale prezentacije ovih čudesnih proizvoda. Tupperware ludilo je nešto što je definitivno obilježilo jednu eru na ovim prostorima, posebice zbog činjenice da se radilo o skupljanju običnog posuđa. Isto se može reći i za nekadašnju pomamu oko inox lonaca koja je došla nedugo za ludnicom oko plastičnih posuda. Ipak, koliko god se to ludo činilo, u skupljanju tako nekog naizgled nebitnog proizvoda postoji neka čar.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Stanley 1913 (@stanley_brand)

Izgleda da se taj fenomen ne javlja samo kod nas, s obzirom na to da je jedna termosica tijekom svake jesenske sezone pomutila um svima na TikToku. U pitanju je Stanley Quencher boca, termosica zanimljivog oblika koji vam je definitivno izašla na jednoj od mnogih društvenih mreža. Ako ni zbog čega drugog, onda zbog TikTok videa jedne korisnice koja je svoju Stanley termosicu izvukla čitavu iz zapaljenog auta, a njena sposobnost izoliranja je od plamena sačuvala i led koji je unutar nje ostao neotopljen. Dakle, je li onda problem voljeti kvalitetan proizvod koji, primjerice, proizvodi tvrtka stara preko 111 godina, koja je poznata po proizvođenju odlične izolacije? Između ostalog, Stanley termosice koriste isti princip kakav su koristili prvi Stanley proizvodi za svojedobno prenošenje ljudskih organa za vrijeme ratova. Najbolje od svega je to što ta razina kvalitete nije skupa, pošto Quencher boca ovisno o svojoj veličini ne prelazi cijenu od pedeset dolara. Što je onda ovdje pravi problem?

@dailymail @Danielle says the ice in her Stanley cup survived a CAR FIRE that incinerated her vehicle - but left the insulated container completely intact. #fyp #stanleycup #carfire #accident #wholesome ♬ original sound - Daily Mail

Ovu su godinu definitivno obilježile Stanley čaše, no to nismo ni primijetili. Ljetni TikTok trend su, osim brat ljeta i demure girl summer, ponovo bile razne recepture za vodu s okusom. Nismo ni primijetili da kućanice iz Teksasa recepte za vodu s okusom torte i badema, koju naravno postižu raznim sirupima i aromama bez šećera, prave upravo u Stanley Quencher čaši. Nova popularnost Stanley čaša na društvenim mrežama se u potpunosti može pripisati ovom sada već opadajućem trendu. Vode s okusima su isparile, no Stanley čaša je ostala i njena je popularnost samo rasla.

@stanleybrand We see water differently now #stanleytumbler #stanleyquencher #stanleybrand #watertok #quencher #wateroftheday #chickensalad #nerds ♬ original sound - ATL TAYH 😈

Blagdanski incidenti u američkim trgovinama Target su samo neki u nizu dokaza. Stanley čaše su dostupne u nebrojeno puno kombinacija boja i dezena (zvuči poznato?), a ranije ove godine su ekskluzivno za Target predstavili Quencher čašu u romantično ružičastoj boji prigodnoj Valentinovu. Reći da je atmosfera u tim trgovinama bila sve, samo ne romantična, bi bio eufemizam. U određenim trgovinama je čak došlo do fizičkih obračuna između nekoliko kupaca. Naravno, borili su se za posljednju čašu koja je ostala na polici, koju je naposljetku iz trgovine ukrao netko treći. Vrlo brzo su na društvenim mrežama viralni postali korisnici koji skupljaju Stanley Quencher čaše, a neki od njih ih posjeduju na stotine. Unatoč relativno pristupačnoj cijeni ovih termosica, neke kolekcije vrijede po nekoliko tisuća dolara.

Pomama je potaknula brojne rasprave o hiperkonzumerizmu i održivosti, dijelom zbog ironije svojstvene ljudima koji gomilaju višekratne termosice i kutije koje se općenito smatraju "održivijom", jednokratnom kupnjom. Prema web stranici Stanley, Quencher je napravljen od "90 posto recikliranog nehrđajućeg čelika za održivo ispijanje", ali kakva je korist od 90 posto održivog proizvoda ako milijuni njih brzo završe na odlagalištu? A sada kada je globalno prodano preko 10 milijuna Quenchera, je li moguće da prekomjerna proizvodnja zapravo unazadi pokušaje održivosti ovakvih trendova?

Ipak, teško je svu krivnju svaliti na potrošače. Sve je teže ignorirati Stanleyevu tihu, no izuzetno jaku marketinšku kampanju i pompu koju su generirali influenceri oko Stanley Quenchera, s oku ugodnim slikama termosica poredanih u duginim redoslijedom koji izgledaju neobično umirujuće našim umovima pretrpanim internetom. Isto je s fenomenom kutija za ručak, pošto se susrećemo s opuštajućim kompilacijama šarenih kutija punih hrane (često namijenjenih djeci) koje kao po navici trenutno preplavljuju naše FYP i Explore stranice na Instagramu.

@makeitwithmicah Yes, she’s STILL in school 😓  #packinglunch #packinglunchformykid #lunchideas #bentobox #asmr #asmrfood #asmrsounds #kitchenorganization #ramen #riceball ♬ original sound - Micah│DIY│Organization | ASMR

Većina nas u Starom svijetu će odmahnuti rukom i reći ''Ah, Amerikanci, oni nisu normalni''. Dok ćemo dijelom biti u pravu, posebice jer znamo da se na našim prostorima ''nitko nikada nije u trgovini potukao zbog posuđa, lonca ili termosice''. Ipak, jesmo li imuni na kapitalističke boljke hiperkonzumerizma i opravdavanje trošenja konceptom kolekcionarstva i novosti? Odgovor je apsolutno ne, posebno kada pogledamo na našu prošlost, ali i sadašnjost.

Lifestyle