Samo jedan dan nakon šokantnih (ne)službenih informacija kako John Galliano neće produljiti svoj ugovor s Maison Margielom nam dolaze dva nova i (ne)očekivana modna potresa. Peter Hawkings, dugogodišnji suradnik Toma Forda i njegov osobno imenovani nasljednik nakon samo godinu dana napušta svoju poziciju kreativnog direktora brenda. Hawkings je za vrijeme vladavine ne tako davno napuštenog modnog dijela brenda Toma Forda uspio izbaciti pune 4 kolekcije, od kojih su dvije dobile svoju reviju.
Ovo je nadasve iznenađujuć razvoj događaja, jer problema s Hawkingsovim vođenjem brenda, barem površinski i vizualno gledano nije bilo. Da, prve dvije kolekcije su izgledale kao tribute act najboljim siluetama i komadima koje je Ford ikada dizajnirao, ali što smo drugo trebali očekivati? Bilo bi u potpunosti van svake pameti očekivati potpuni zaokret u estetici od dizajnera koji je preko jednog desetljeća blisko surađivao s osnivačem brenda, posebice na samom početku i u prvih nekoliko kolekcija.
Doduše, na bogatom putu Toma Forda su se dogodile i puno luđe stvari, pošto mu je davno jedan od suradnika u Gucciju bio Alessandro Michele, pa smo vidjeli što je (srećom) učinio s kućom koja se najvećim dijelom oslanjala na seksepil i šok marketing. S druge strane, Hawkings je prošao Fordovu strogu, perfekcionističku, gotovo vojnu obuku (Tom Ford, Beyoncé i Daniel Roseberry dijele sudbinu u činjenici da su svi iz Texasa i Djevice po horoskopu, odnosno grandiozni perfekcionisti) i probio se do samog vrha njegovog brenda, gdje je jedno vrijeme bio zadužen za kolekcije muške mode. Hawkings nije wild child sedamdesetih poput Michelea, Hawkings je dresiran i sposoban nastaviti uspješnu estetiku i filozofiju Toma Forda, trenutno bolje od njega samog.
U što možemo odmah početi sumnjati je to da će se brend Toma Forda, barem u modnom smislu, u potpunosti ukinuti. Podsjećamo, Tom Ford je svoje većinske dionice prodao Estée Lauder grupaciji u paketu koji je uključivao i modnu licencu. U vječnoj borbi svjetla i sjene poslovnog aspekta svijeta mode, izgleda da trenutni vlasnici brenda jedinu svjetlost na kraju tunela vide u obliku vječno uspješnih Tom Ford parfema, a manje u konstantnom kockanju hoće li se ili neće prodati ponekad precijenjeno odijelo od velura ili satenska košulja koja se isključivo može nositi raskopčana i golog poprsja.
Dok s jedne strane strahujemo, od sinoć ujedno slavimo vrlo vjerojatni povratak Sare Burton u modu, ni godinu dana nakon što je prikazala svoju posljednju kolekciju za brend svog dugogodišnjeg prijatelja i suradnika Alexandera McQueena. Dok McQueen pod Seanom McGirrom trenutno pliva u vodi mutnijoj od Sene na dan otvorenja Olimpijskih igara, Burton za razliku od svih nas koji se hvatamo u koštac s brat ljetom doživljava svoju zasluženu renesansu. Kako navode razni izvori, trenutno se u pariškoj aveniji Đure Petog provode konačne, kozmetičke korekcije ugovora kojim će Burton doći na čelo Givenchyja i time nam svima skratiti muke slušanja teorija zavjera kako se LVMH rukama, nogama i suznim očima bori za povratak Riccarda Tiscija.
Dok je to realnost u kojoj bismo voljeli ponovo živjeti, čaroban je sinkronicitet činjenica što Burton dolazi na mjesto gdje je nekada bio sam Alexander McQueen. Kada ga je svijet mode konačno počeo shvaćati ozbiljno i kao pravog dizajnera koji može balansirati revolucionarnost i profitabilnost, McQueenu je ponuđen posao kreativnog direktora jedne od najvažnijih francuskih kuća. Pogledamo li na lentu vremena, Burton je u to doba naveliko bila uključena u McQueenov brend, pa je time sigurno imala upletene prste u organizaciji njegove prve revije za Givenchy koju je tadašnja kritika raskidala na proste faktore.
Dok se njegovo vrijeme u Givenchyju možda može nazvati kompleksnim i potencijalno neuspješnim, neosporne su McQueenove kolekcije koje se tek danas mogu tumačiti kao neshvaćena remek djela suvremene mode na koja se iznenađujuć broj dizajnera obožava referirati. Od McQueenove posljednje kontroverzne kolekcije za Givenchy je prošlo preko 25 godina, koja zbog svađe i iznenadnog raskida ugovora s LVMH-om nikada nije ugledala svjetlost dana osim u obliku nekoliko fotografija i na Kendall Jenner tijekom ovogodišnje MET gale.
Možda je to sudbina ili možda odabir izuzetno sposobne dizajnerice koja zaista može podići Givenchy na nekadašnje razine koji se maskira u sudbinu. Kako god bilo, veseli nas što će Givenchy ponovo biti u sigurnim rukama koje će vrlo vjerojatno detaljno proći po bogatoj Givenchy arhivi, a posebice po onom dijelu gdje su trag ostavile ruke njihovog starog, neprežaljenog prijatelja.