Rock orkestar Hedija Slimanea je odsvirao svoj kraj u brendu Celine. Uz vijest o odlasku, posljednja Celine kolekcija je pratila genetski kod kuće i Hedija, ali na šokantno Chanel način. Znači li to da konačno i neslužbeno imamo novog kreativnog direktora najpoznatije francuske kuće? Situacija je znatno kompliciranija od toga.
Kontroverzni dizajner ima bogatu karijeru koja seže od Yves Saint Laurent Homme, Dior Homme, Saint Laurent (part deux, nakon što je ime kuće skratio za glavu), te naposljetku do Celine gdje je zamijenio Phoebe Philo i također, puno blaže, promijenio ime brenda. Ipak, najmanji problem s Hedijem je ta atipična modna nomenklatura, a najveći čitavo obrtanje genetskog koda brenda u potpuno (ne)prepoznatljivu masu obilježenu njegovom estetikom.
Naravno, možemo se podijeliti na tabor ‘’Hedi Slimane je uveo revoluciju u modu’’ i tabor ‘’Hedi Slimane uništava povijesno bitne kuće’’, no istina po običaju leži negdje u sredini. Hedijev neosporni utjecaj na modu smo vidjeli početkom stoljeća kroz njegov rad za Dior Homme, gdje je predstavio kontroverzne kolekcije vrlo uskih krojeva. Iste one zbog kojih je Karl Lagerfeld smršavio preko 40 kilograma. Ako je uspio natjerati Kaisera Karla na takav potez, onda se zaista ne moramo puno dvoumiti oko odgovora na pitanje je li promijenio pejzaž suvremene mode. Točnije, Hedijev legendaran status možemo pripisati Dior Homme kolekciji za proljeće 2002. nazvanu ‘’Boys Don’t Cry’’, u kojoj je prikazao tada uznemirujuće komade poput košulja s rupama od pucnja s krvi u obliku staklenih perlica.
Slimane se kasnije vratio u Saint Laurent pod pokroviteljstvom Pierrea Bergea, poslovnog i životnog partnera samog osnivača, gdje mu je prepuštena apsolutna kreativna i poslovna sloboda. Od kreativne direkcije odjeće, beauty licence, kampanja, oglasa - Hedi je bio zadužen za sve. Čini ga to jedinim suvremenim dizajnerom koji je upleten u apsolutno svaku poru poslovanja brenda, što je ujedno veliki rizik. Potrebna je velika hrabrost i vjera poslovnih glava konglomerata u pretpostavku da će Hedijev način rada zaista polučiti odlične rezultate. Vjerovali ili ne, to je u svakom njegovom kreativnom vodstvu bio slučaj.
Upravo je pod njegovim vodstvom Celine postao treći najveći brend u LVMH grupaciji, barem po pitanju zarade. Ispred njega se trenutačno nalaze jedino Louis Vuitton i Dior, kuće koje istovremeno vode dva ili više kreativnih direktora. Hedi je sam kreirao novi Celine imidž koji je, očekivano za njega, esencija pariške rock i underground estetike koja je bliska Carine Roitfeld i nekadašnjoj glavnoj urednici francuskog Voguea Emmanuelle Alt. Kad smo već kod toga, Hedi je prekinuo svako oglašavanje u Vogueu nakon što je Alt otpuštena s te pozicije, u znak protesta i suosjećanja.
To nas zapravo dovodi do najvećeg problema, istog koji bi ga mogao zaustaviti na putu do kreativnog direktora Chanela. Bez obzira na njegovu genijalnost i komercijalnost, te činjenice da doslovno sve radi na svoju ruku (od mode do parfema), kroz čitavu godinu smo čuli šuškanja modnih insajdera kako LVMH gubi strpljenje za njegov način vođenja brenda. Osim narušavanja odnosa s raznim, velikim imenima u industriji, Hedi je čitav Celine studio iz Pariza preselio na nepoznatu lokaciju na jugu francuske kako bi ‘’imao potpuni mir s cijelim dizajn timom’’. Bilo bi čudno vidjeti osobu koju velika većina svijeta mode smatra genijalcem bez ludosti i diskutabilnih postupaka. Slimaneu se također zamjera nulta razina uključivosti za nekonvencionalnu ljepotu i punija tijela, te je među posljednjim dizajnerima koji nikada nije predstavio takve modele, izuzev za (rijetke) posebne narudžbe.
Iz vrha Chanela su ne tako davno izjavili kako se ne žure u odabiru novog kreativnog direktora ili direktorice brenda, te kako ‘’ne žele nekoga tko će previše promijeniti stoljetnu estetiku brenda.’’ Iako se pojavljuje kao možda najlogičniji odabir, pošto sa Lagerfeldom ima podosta životnih i vizualnih sličnosti, Slimane ne može pobjeći od svoje estetike i bizarne želje za apsolutnom kontrolom nad brendovima. To, naravno, ne dolazi u obzir obitelji Wertheimer i ostalim vlasnicima Chanela.
Prema tome, je li njegova najnovija i posljednja kolekcija za Celine samo audicija za Chanel ili protest odbijanju njegovih metoda rada? Izgleda da ćemo odgovor saznati vrlo brzo.