Goth girl jesen je službeno počela. Prvi kišni dani znače izvlačenje našeg omiljenog balonera, tamnijih modnih komada, dobrih kožnih čizama i puno intenzivnijeg makeupa. Ove nas jeseni inspiriraju dva trenda koja trenutno vladaju društvenim mrežama, a iznenađujuće su slični - goth girl i weirdieval. Jenna Ortega, zvijezda filma Beetlejuice, nas već nekoliko tjedana oduševljava svojim mračnijim i goth izdanjima, te referencama na Wynonu Rider iz originalnog izdanja ovog filma.
Osim goth girl jeseni, kroz posljednjih nekoliko tjedana smo uočili jedan komplementaran trend koji spaja naizgled nespojivo. To je weirdieval core, stil koji spaja dva postojeća corea: medieval i weird. Dok su sami po sebi vrlo jasni, njihova kombinacija za rezultat daje čudan i granično neuhvatljiv, neopisiv trend koji svoje uporište, kao i većina sadržaja na TikToku, pronalazi u nostalgiji koja je otišla predaleko.
@serenaberenaa Weirdieval core 🥴🥴🥴💩💩💩💩 #fyp #ootd #londonlife #londonstyle #artfulsere #getreadywithme #styletiktok #fashiontiktok #fashiongirlie #londontiktok #foryoupage #style #funnyvideos #fashioninspo #fashiontok #styletips #styleinspo #blowthisup #explorepage #explorepageready #relatable #girlythingschallenge #explorepage✨ ♬ Green Onions - Booker T.
Weirdieval svoju osnovnu bazu pronalazi u medieval, odnosno srednjovjekovnim modnim komadima i onima koji su inspirirani tim povijesnim razdobljem. Od Vivienne Westwood korzeta koji asociraju na srednjovjekovne tapiserije do dugačkih haljina po uzoru na Simone Rochu i Ricka Owensa, medievalcore se postiže komadima koji evociraju nostalgiju za estetikom vremena u kojima nismo živjeli.
Dodamo li tome i weirdcore, odnosno stil koji cijeni što čudnije modne komade, za rezultat dobijemo ovaj, zaista čudni novi trend. Krunu modne nostalgije i dalje djelomično drži Y2K stil, no izgleda kako se događa upravo ono o čemu se pričalo početkom godine - Y2K postaje relevantna polazišna točka za putovanje unazad ili unaprijed kroz modno vrijeme. Dok smo itekako vidjeli prelazak u stil ranih osamdesetih i sedamdesetih, ovaj core ide korak dalje i preskače nekoliko stoljeća, dok mu weird segment dodaje taj futuristički element.
Ključni komadi kojim se postiže ovaj core su masivni, često srebrni ili čelični nakit koji asocira na srednjovjekovne ratnike, kao i dodatak novog vala metalnih ili chainmail marama koje su još jedan iznenađujući trend ove godine. Jedna od glavnih inspiracija za weirdieval core je zasigurno Versace kampanja za jesen 1998. u kojoj se mogu vidjeti natruhe estetike predrenesansnih slikara kombiniranu s chainmail komadima. U svemu tome ima i utjecaja filma Dina, posebice neke od kombinacija koje su se pojavile na Florence Pugh i Zendayi.
versace f/w 1998 ad campaign by steven meisel pic.twitter.com/Z4GOF0680u
— m (@vauntlaurent) April 2, 2020
Još jedna referentna točka je i pjevačica Caroline Polachek, koja kroz svoju cijelu karijeru redovno miješa apstraktni futurizam s prepoznatljivim i tradicionalnim siluetama starim nekoliko stoljeća.
Dok možda nije ništa pretjerano novo u širem smislu, posebice kada pogledamo na razne primjere Balenciage iz koje je proizašla couture haljina inspirirana Ivanom Orleanskom ili one cipele koje asociraju na metalne oklope i Rabanne kolekcije koje kombiniraju metal i koso krojenu svilu, izgleda da je TikTok konačno smislio naziv za takav stil. Tu je i Dior resort kolekcija za iduću godinu koja uklapa i goth i weirdieval estetiku na puno elegantniji način.