louis vuitton ss25
Launchmetrics //

louis vuitton ss25

Dropshipping nije ništa novo u kontekstu otvaranja i vođenja vlastite web trgovine, relativno brze zarade i malih troškova proizvodnje. Naime, dropshipping je metoda kupovanja određenih proizvoda na veliko, najčešće odjeće ili raznih modnih dodataka po vrlo niskim cijenama koje se potom brendiraju i prodaju na određenom web shopu ili u fizičkoj trgovini. Širom interneta i društvenih mreža postoji ogroman broj pisanih i video tutorijala kako pokrenuti vlastitu dropshipping trgovinu, promovirati ju, te pritom relativno brzo vratiti uloženo i postići dobru zaradu kroz vrlo kratko vrijeme. Nije čudno da se zbog toga pojavljuje sve više dropshipping trgovina raznih proizvoda, a u posljednjih nekoliko godina je vidljivo kako je ova metoda zahvatila i svijet mode, te naizgled malih ili domaćih brendova.

Koliko god se čini primamljivom, dropshipping metoda ima itekako negativne posljedice za svijet mode, ali i okoliš. Proizvođači dotičnih komada su nerijetko smješteni u državama u kojima su prava radnika, plaće i sve ostalo na apsolutnoj nuli. Nerijetko možemo govoriti o katastrofalnim, neodrživim uvjetima rada u tvornicama koje nisu osposobljene za zdrave radne uvjete, a kamoli kvalitetnu proizvodnju modnih komada. Dok je to priča koja se redovno povlači pri raspravi o Sheinu i drugim web trgovinama brze mode koje koriste iste prakse, dropshipping i nabavljanje proizvoda od istih proizvođača koji surađuju s takvim trgovinama je možda i gore od kupovine na Sheinu. Kako po pitanju radnika, tako i po pitanju utjecaja takve proizvodnje na okoliš.

Ipak, nisu samo fizičke osobe željne brze zarade korisnici dropshippinga. Prije desetak godina se na udaru našao i poznati kozmetički brend Morphe za koje je otkriveno kako svoje kozmetičke kistove, pa čak i palete sjenila i ruževe, nabavljao s Alibaba ili AliExpress trgovina po abnormalno niskim cijenama. Kako to obično biva, tvornica u trećoj zemlji im je izrađivala gotovo cijeli asortiman, a oni su u svojim pogonima u SAD-u samo brendirali kistove i ostalo sa svojim logom. U to doba je nastao bizaran life hack i trend u kojem su razne YouTube influencerice istovremeno kupovale kistove s Morphe stranice i njihovog AliExpress dobavljača i uspoređivale njihovu kvalitetu, a rezultati su bili šokantno slični.

Isto se počelo događati i u svijetu mode. Dok smo svjesni kako određeni brendovi koriste jeftinu radnu snagu diljem svijeta, sve je više pojedinaca koji svoje nove modne brendove grade na metodi dropshippinga i proizvodima koji su daleko od kvalitetnih. Još je bizarnija činjenica što se nerijetko promoviraju i pozicioniraju kao domaća ili ručna proizvodnja, što je miljama daleko od istine. Naravno, posebice ako je u pitanju influencerski brend, pronicljivi obožavatelji ili kupci nerijetko pronađu njihove dobavljače i prvotne cijene njihovih proizvoda, te ostaju šokirani ogromnom razlikom između proizvodne i prodajne cijene.

Da bi stvar bila gora, pri modnom dropshippingu se nerijetko radi o kopijama i lažnjacima raznih popularnih modnih komada proizvedenih u upitnim uvjetima i državama, pa tako nije čudno vidjeti Prada Nylon torbice bez Prada loga, već s onim od nekog influencera ili kvazi malog brenda. Zbog toga se već nekoliko puta prozvalo i Chiaru Ferragni, talijansku influencericu koju su navodno nekoliko puta raskrinkali kako koristi neetične proizvodne procese i nerijetko dropshippane proizvode na koje samo postavlja vlastiti logo.

Ipak, izgleda da dropshipping u EU neće dugo opstati. Prema posljednjim informacijama iz EU parlamenta, planira se uvođenje zakona koji će ograničiti uvoz jeftinih proizvoda iz zemalja poput Kine i sličnih. Na udaru se trenutno nalaze Shein, Alibaba i mnogi drugi prodavači na veliko čiji se proizvodi već godinama pojavljuju po puno većoj cijeni na našim tržištima. Iako se EU ne referira izravno na modu i odjeću, vidljivo je kako će to definitivno utjecati na sve brendove koji su do sada zarađivali na svemu, samo ne na vlastitoj ekspertizi ili kvaliteti izrade.

Moda