Emily u Parizu
IMBD //

Emily u Parizu

Uvid u ormare likova jedna mi je od najdražih nuspojava televizije. U moru fikcijski likova postoji nekoliko imena koja su namjerno ili sasvim slučajno ušla u povijest. Neka s epitetima pohvale modnih stručnjaka, a neka baš i ne (da, Emily u Parizu, na tebe mislim). Donosim retrospektivu filmskih imena koja su postala sinonim za stil. Jedna od prvih i najvažnijih modnih kolaboracija na filmskim ekranima jest ona između Audrey Hepburn i Huberta de Givenchyja. I da, moram spomenuti malu crnu haljinu jer je važan dio modne povijesti. Haljina koja se pojavila u filmu „Doručak kod Tiffanyja“ i danas je jedan od najznačajnijih filmskih modnih trenutaka. Crna haljina s bisernom ogrlicom, velike sunčane naočale i mala tijara postali su znak elegancije i svevremenske mode. Odnos Givenchyja i Hepburn započeo je tijekom snimanja njezina filma „Sabrina“ 1954., a ta kreativna kolaboracija održala se sve do glumičine smrti 1993. godine. 

Doprinos Audrey Hepburn modnoj industriji na filmu, a kasnije i u stvarnom životu nešto je što se rijetko ponavlja. Granice između likova koje je glumila i glumice same često nisu bile jasne. Na oduševljenje obožavateljica. Nakon Audrey dolaze 70‑e i 80‑e koje su svima u lijepom sjećanju iako mnogi od nas nisu bili ni rođeni. Ali kroz film i glazbu možemo djelomično proživjeti to vrijeme. I ako sebe zamišljam u 80‑ima, vidim se kako sjedam ispred TV ekrana u kaputu naglašenih ramena poput Alexis Carrington Colby iz „Dinastije“. Sa sigurnošću možemo reći da su 80‑e prošle u znaku te dame. Generacija prije moje će se složiti da je svaka žena htjela izgledati kao Alexis.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Elliott (@scrambledwit)

Ona je bila prototip savršenog filmskog zločinca, žena čija je ljepota jaka koliko i njezin modni izričaj. Alexis je bila kontroverzna negativka, ali ujedno i razlog zašto je publika masovno gledala seriju. Njezina djela bila su beskrupulozna, kao i njezin stil, posebno njezina silueta koja je vrlo odana vremenu u kojem se serija prikazivala. Silueta 80‑ih bila je obilježena naglašenim ramenima i uskim strukom te upotpunjena raskošnim nakitom, a dizajneri poput Thierryja Muglera i Claudea Montane bili su pioniri tog looka. Na ekranu su joj moć davale njezine riječi i djela, ali istaknula se naglašenim ramenima, elegancijom i snagom. Laički rečeno, što je špinat bio Popaju, to su naglašena ramena bila Alexis.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Alicia Silverstone (@aliciasilverstone)

Sljedeća je Cher. Ne „If I Could Turn Back Time“ Cher, nego Cher Horowitz iz filma „Djevojke s Beverly Hillsa“. Stil Cher Horowitz bio je san mnogih gimnazijalki, a kompjuter koji je imala u sobi i koji joj je davao sugestije što obući danas je doslovno najvrući seksi san (i preteča aplikacijama!). Činjenica da i danas na svakom Halloweenu možete vidjeti barem dvije ili tri Cher Horowitz (nažalost, ne nose crvenu haljinu Azzedinea Alaïe ili bijelu haljinu Calvina Kleina, nego legendarni žuti komplet) dovoljno govori o njezinoj bezvremenskoj popularnosti. A koliko je Cher utjecajna u celebrity krugovima dokazuje i podatak da je ove godine Kim Kardashian za Halloween bila ‑ Cher Horowitz.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Kim Kardashian (@kimkardashian)

Osim njezina doprinosa modi, Cher je jedna od ikona pop kulture koja je uvela pojam it girl, što je uloga koju vidimo kasnije u mnogim filmovima (Regina George iz filma „Opasne djevojke“ ili Elle Woods iz „Plavuša s Harvarda“). A devedesete su doista bile it godine za modu! Hiperprodukcija 90‑ih dovodi do poplave odlično odjevenih i modno osviještenih likova. Postoji glumica koja je često bila uvrštena na Blackwellovu listu najgore odjevenih zvijezda, ali o njezinu stilu u seriji „Dadilja“ i danas se priča. Da, Fran Fine, dadilja iz Flushinga, Queens.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli The Fran Fine fashion database (@franfinedatabase)

Žena s najnazalnijim glasom i stilom poput nikoga prije na malim ekranima oduševljavala nas je svakom svojom pojavom. Znamo je po jarkim bojama i zaigranim motivima, ali nemojte se zavaravati, Fran Fine nosila je ozbiljne modne komade tijekom cijele serije. Od Moschina preko Dolce & Gabbane pa sve do Todda Oldhama i Azzedinea Alaïe, Fran je, bez diskusije, imala jedan od najboljih ormara u povijesti televizije. Ona je stvarala stil koji je rijetko tko htio prikazati na televiziji pa je zapravo jedna od prvih televizijskih junakinja koja je objeručke prihvatila pojam camp u modi. I savršeno ga iznijela! Realno, tko može nositi Moschinovo odijelo s motivom crvenih cigli i izgledati besprijekorno?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli The Fran Fine fashion database (@franfinedatabase)

I tako dolazi kraj 90‑ih te se na ekranima pojavljuje vjerojatno svima prva asocijacija na modu i televiziju ‑ lik Carrie Bradshaw iz „Seksa i grada“, kultne serije koja je bila revolucionarna za svoje vrijeme te prikazivala život četiri potpuno različite žene. Carrie je bila istinska poznavateljica mode iako joj financije nisu bili jača strana (u jednoj epizodi shvatila je da je potrošila 40.000 dolara na cipele, a nema ni stan na svoje ime). Stil Carrie Bradshaw stvorila je stilistica Patricia Fields koja se pobrinula da Carrie nosi najbolje komade, od haljine Christian Dior s novinskim natpisima iz kontroverzne kolekcije Hobo do kreacija Sonie Rykiel. Trebamo li podsjetiti da je serija razlog zašto je Fendi baguette i danas planetarno popularna torba?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Carrie Bradshaw’s Closet (@carriebradshaws_outfits)

Nikad nećemo zaboraviti epizodu kad je lopov usred New Yorka htio ukrasti Carrie ljubičastu torbu Fendi baguette. Kasnije će autori parafrazirati vlastitu epizodu s torbicom Birkin u glavnoj ulozi (cure su odrasle pa sad nose kultne komade). Samantha Jones (Kim Cattrall, istinska heroina cijele serije) koristi ime svoje klijentice Lucy Liu kako bi preskočila famoznu listu čekanja za torbu. Nakon „Seksa i grada“ i Carrie Bradshaw televizijski su producenti shvatili poantu i stvorili mnoge likove koji su spajali modu i dramu poput Serene van der Woodsen ili Blair Waldorf iz „Tračerica“, Grofice iz „Američke horor priče“.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Carrie Bradshaw’s Closet (@carriebradshaws_outfits)

No i svijet i moda su se promijenili dolaskom društvenih mreža, postali su svakodnevniji, običniji i prirodniji. I taman kad pomislimo da smo mirni, viša sila nam pošalje lik koji pokušava biti Carrie Bradshaw, ali samo pokušava. Ova Carrie se zove Emily i trenutačno živi u Parizu. Emily je vrlo brzo postala sinonim za protagonisticu bez stila. Iako ima nekoliko odličnih odjevnih kombinacija, većina njih su američki stereotip o tome kako se Francuskinje odijevaju.

Najuznemirujući modni komad u seriji je beretka koja se pojavljuje nekoliko puta u sezoni i trebala bi, prema mojemu mišljenju, biti zabranjena. Da citiram svoju omiljenu Karen Walker iz „Will i Grace“: „Patty Hearst nije mogla isfurati beretku, a imala je i novac i pištolj.“ No, s druge strane, vjerujem da serija „Emily u Parizu“ ne bi bila toliko popularna da se Emily stilom savršeno uklopila u Pariz. Mislim da mnogi gledaju seriju samo kako bi, poput mene, vidjeli kako će se ona obući. Nažalost, trenutačno živimo u takvom ozračju da će se prije podijeliti nešto loše ili čudno na društvenim mrežama nego nešto što je odlično. Tako se i njezin loš styling, neprilagođenost Parizu i stvarnoj modi možda koriste i u marketinške svrhe. A možda samo ja pokušavam opravdati činjenicu što gledam „Emily u Parizu“ i pritom uživam.

Pop kultura