Sinéad O’Dwyer je sve zvučnije ime u svijetu mode, a za to je more itekako dobrih razloga. O'Dwyer se od samog početka svoje modne karijere istaknula izuzetno uključivom modom koja je u obzir uzima sve moguće oblike tijela. Dok je modna industrija puna obećanja o održivosti i uključivosti, brend Sinéad O’Dwyer je jedan od rijetkih koji ta obećanja ispunjava kroz konceptualne, održive kolekcije koje postaju glavna atrakcija tjedana mode. Stoga nije čudno što je upravo O'Dwyer ove godine dobila Zalando Visionary Award, nagradu koja prepoznaje i slavi dizajnere i brendove s vizionarskim pristupom modi, posebno u područjima pozitivnog društvenog utjecaja, inkluzivnosti i održivosti.
Sinéad nam je otkrila što ju inspirira, svoje inovativne metode izrade odjeće, te kako je uopće počela dizajnirati modu koja nije rezervirana samo za size-zero tijela.
Što vas je privuklo da se prijavite za Zalando Visionary Award?
Od samog početka, Sinéad O’Dwyer pokazuje svoju posvećenost unoseći značajne promjene u industriji kroz dosljedno dizajniranje, razvijanje i proizvodnju odjeće u više veličina uzoraka. Tjelesna uključivost je naša inspiracija i pokretačka snaga, vjerujemo da je to jedini način za stvaranje etične, održive, funkcionalne i moderne odjeće. Zalando Visionary Award me privukla jer je fokusirana na nagrađivanje i podržavanje brendova koji nastoje pozitivno promijeniti budućnost luksuzne mode.
Što za vas znači osvajanje Zalando Visionary Award i kako će to utjecati na budućnost vašeg brenda?
Osvajanje Zalando Visionary Award u ovom trenutku iznimno je značajno za naš brend jer nam pruža priliku da nastavimo našu misiju kako bismo svijetu donijeli širu i pravedniju viziju ljepote. Naša najvažnija strategija za 2024/25. je pokretanje našeg prvog e-commercea, koji će prodavati naše osnovne stilove u veličinama od UK 6 do UK 30. Ovo će biti prvi put da ćemo moći tržištu ponuditi našu cjelokupnu veličinsku paletu. Jedva čekamo da konačno podijelimo ove komade sa svim ženama koje su uvijek bile naša inspiracija.
Vaš brend slavi raznolikost tjelesnih oblika. Kako osiguravate da inkluzivnost i zastupljenost ostanu središnje kroz sve faze vašeg dizajnerskog procesa?
Svaku kolekciju razvijamo dijeleći je na 4 ili 5 veličinskih kategorija, a zatim dizajniramo komade u skladu s tim. Moj dizajnerski moto je više veličina, manje stilova. Dizajniranje direktno na različitim tjelesnim veličinama i oblicima izuzetno je važno, kako iz praktičnih razloga, tako i kreativnih. Kreativno raditi s tijelom koje će na kraju nositi odjeću znači da će rezultat biti uspješan; uzet ćete oblik tijela kao svoju inspiraciju i kontekst za opseg ili ograničenja dizajna.
Uključivost je važan aspekt vaših revija i iskustva koje pružate publici. Što vam je važno?
Podrazumijeva se da je raznolikost unutar našeg izbora modela središnja za to kako oživljavamo naše kolekcije. Surađujemo s casting direktoricom Emmom Matell kako bismo doveli modele svih veličina, spolova i sposobnosti na pistu London Fashion Weeka od sezone za proljeće 2023.
Međutim, radimo na ovaj način mnogo prije nego što smo počeli prikazivati na londonskom tjednu mode, s našim projektom 'Wear me like Water', snimljenim od strane Steph Wilson, uključujući modele različitih veličina i našim filmom SS22 'Domiciliary', snimljenim od strane Sharone Osborne koji je uključivao gimnastičarku, prvakinju Paraolimpijskih igara Chelsea Werner. Jedna od najuzbudljivijih stvari koje smo nedavno učinili u smislu uključivosti je partnerstvo s dobrotvornom organizacijom 'Hair and Care', neprofitnom organizacijom koja pruža radionice za njegu kose ženama i djevojkama s niskim vidom i slijepim osobama.
Održivost je ključna vrijednost vašeg brenda. Jeste li naišli na izazove?
Naša strategija za smanjenje našeg ekološkog otiska u Sinéad O’Dwyer je dizajniranje za dugovječnost odjevnog predmeta kroz visokokvalitetne materijale i dobro pristajuće krojeve. Suočavamo se s izazovima tipičnim za bilo koji manji modni brend, pokušavamo konkurirati na tržištu dok se borimo s višim proizvodnim cijenama (zbog manjih količina) i višim troškovima održivih materijala, ali vjerujemo da naši kupci vjeruju u tu misiju i da smo tu na duge staze kako bismo polako izgradili modu na koju smo ponosni.
Kako pristupate stvaranju odjeće koja nije samo vizualno upečatljiva, već i praktična i nosiva za raznoliku skupinu pojedinaca?
Naš pristup siluetama započeo je s primarnim istraživanjem koje sam provela tijekom svog diplomskog studija na Royal College of Art. Sjećanja na razgovore s prijateljicama i članovima obitelji tijekom godina su mi se vratila, kako su se uvijek osjećali da nešto nije u redu s njihovim tijelima jer odjeća nije pristajala udobno ili nije izgledala kao na fotografijama proizvoda. Tada sam počela izrađivati odljeve tijela sebe i svojih prijateljica i stvarati silikonske verzije naših oblika. Ti fizički odljevi i kalupi i njihovi oblici i dalje formiraju osnovne siluete brenda. Koristimo ove odljeve za dizajniranje namjenski za tijela s vidljivim oblinama i većim grudima.
Na primjer, dizajnirala sam bijelu košulju za SS23 specifično prema prirodnom obliku grudi moje prijateljice, modela i umjetnice Jade O Belle, s namjerom da stvorim košulju koja ne stoji udaljeno od tijela već prianja u centru, na stranama i ispod grudi. Rezultat je naš klasični kroj košulje od popelina. Drugi primjer ove dizajnerske metodologije je naša pidžama košulja, koja ima preveliku ravnu siluetu, ali unutar nje se nalazi traka tako da su grudi podržane i definirane, ova dizajnerska značajka čini grudi središnjim dijelom estetike i konstrukcije komada. Vjerujem da je način na koji radim, počevši od vlastitog primarnog istraživanja, bio oslobađajući put za bijeg od tradicionalnih načina crtanja uzoraka oko ženskog tijela. Pokušavam preoblikovati što tijelo koje nije uzorka veličine može nositi, stvarajući čiste linije bez brisanja krivulja grudi i bokova.
Možete li podijeliti više o inspiraciji iza vaše prepoznatljive tehnike šivanja lanaca?
‘Shibari’ je japanska tehnika vezanja u kojoj se užad koristi za vezivanje čvorova duž tijela koja omogućuje njegovo obuhvaćanje u mnogo linija i tako ga zadržava. Počela sam reinterpretirati ovu tehniku prvi put za proljeće 2022. Stvorila sam složen sustav koji spaja picot-obrubljene, nabrane satenske trake zajedno s trakama od elastike koristeći mješavinu tradicionalnih metoda pletenja i donjeg rublja za oblikovanje figure, prianjajućih materijala i trikotaža. Ovaj sustav dodatno je inspirirao razvoj naših ‘Squiggle stilova’ koji su rebrasto-pletena interpretacija prethodnog.
Zatim smo počeli spajati pletenine sa satenskim trakama. Za proljeće 2024. Smo proširili ovo tkanjem nizovima kristalnih perli u konstrukcijske linije tijekom sastavljanja odjevnih predmeta. Ukrašavanje kao dio šavova odjeće za mene je vrlo poetično. Također se izravno odnosi na rad koji radimo u našim tkanim stilovima i pristupu koji imamo prema funkcionalnosti i estetici. Ova eksperimentacija i reinterpretacija tehnika iz različitih disciplina je u srži našeg DNK-a.
U industriji koja je često vođena trendovima, kako pokušavate održati relevantnost u svom radu, ali da oni i dalje djeluju mimo prolaznih modnih trenutaka?
Vrlo sam konceptualna u svom pristupu i vidim tehnike i oblike koje razvijam u ovom vremenu kao temeljni DNK brenda. Osjećam se sigurno u svojoj sposobnosti da polako gradim prepoznatljivost brenda i ostanem vjerna svojoj jedinstvenoj viziji.
Recite nam više o Sinéad O’Dwyer kao osobi. Odrasli ste u Irskoj, kakvo je to iskustvo bilo i je li imalo utjecaja na vaš brend?
Moja pokojna baka Rita me naučila šivati kad sam bila mala, uvijek sam nešto izrađivala s njom. Bila je nevjerojatna majstorica, od Aran pletenja do tapeciranja, mogla je napraviti bilo što. Ona je jedna od mojih najvećih inspiracija.
Kakav je bio proces rada s Zalandom u pripremi za reviju?
Stvarno uzbudljiv, tako je nevjerojatno imati tako podržavajući i kreativni tim s kojim raditi, bit će prelijepo.
Tko su modni vizionari koji su vas inspirirali tijekom godina?
Moj prvi poticaj za izradu odjeće bio je kad me tata odveo vidjeti izložbu ‘When Philip met Isabella’ u Dublinu kad sam imala oko 12-13 godina. Nikada prije nisam vidjela odjeću na taj način, oživljenu s toliko emocija, i od tada me Philip Treacy, Isabella Blow i Alexander McQueen fasciniraju.