Schiaparelli
Daniel Roseberry se za iduću sezonu fokusira na održivu budućnost, no to nije vaša uobičajena održivost koja se temelji na sporoj modi ili reciklaži. Nova Schiaparelli kolekcija nosi ime ‘Future Vintage’, nešto što je Roseberry objasnio kao kolekciju bezvremenskih komada koji mogu preživjeti generacije. Korzete i nevjerojatno nosivi nadrealizam koji se pojavio u ovoj kolekciji Roseberry vidi kao obiteljsko nasljeđe koje će nositi majka, pa kćer, a naposljetku i unuka.
Kravate u obliku pletenica iz prošle sezone su ovdje veće, pojavljuju se kao detalji na haljinama ili kao njihovi integralni dijelovi poput bretela ili ovratnika. Traper iznova dominira njegovom pret-a-porter kolekcijom, no ovdje je premazan zlatom ili drugim sjajnim materijalima čime se pretvara u savršene večernje kombinacije i maxi suknje. Naravno, što bi bio suvremeni Schiaparelli bez anatomskih detalja i ključanica u ulozi modnih detalja ili patentnih zatvarača.
Dok je budući vintage ideja koja je samo prepakirana trajnost i kvaliteta komada koji mogu opstati desetljećima, nešto po čemu je kvaliteta trenutnog Schiaparellija poznata, Roseberry ovu paradigmu postavlja u potpuno novi kontekst. Unatoč inspiracijama iz old world couture estetike, Roseberry je jednim dijelom i najbolji futurist našeg vremena. Schiaparelli budućnost u kojoj svi nosimo ovakve komade koje nasljeđujemo od prijašnjih generacija bi uistinu bila senzacionalna.
Mugler
Tko bi rekao da ćemo ove godine dobiti možda najbolju Cadwalladerovu kolekciju za Mugler? Vrlo vjerojatno potaknut nadolazećim dokumentarnim filmom i činjenicom da ova kuća uskoro slavi 50 godina postojanja, Casey Cadwallader koji je na poziciji kreativnog direktora od 2017. je zagrebao dublje u epohalnu Mugler arhivu iz koje je izvukao prepoznatljive oblike i boje.
Kolekcija visoke mode ‘Les Insectes’ iz 1997., koja je odavno dosegla kultni status, je ovdje bila jedna od vidljivih inspiracija. Prenaglašene siluete oštrog kroja i proširenih bokova su vraćene u osuvremenjenom izdanju, no zadržale su prepoznatljive šiljke i ostale detalje svojih originalnih verzija. Pojavilo se i plisirano cvijeće i oblici koji asociraju na latice, floralni element koji je uz insekte svakako obilježio tu legendarnu kolekciju. Bilo je tu referenci i na kasne devedesete s prozirnim kaputom ispod kojeg se skrivala haljina od staklenih kapljica.
Najveće iznenađenje je (konačno) izostanak Cadwalladerovih sada već prepoznatljivih kombinezona i trikoa koji su kroz posljednjih nekoliko godina u potpunosti preveli Muglerov rad u njegovu plošnu, prvoloptašku asocijaciju. Dok se manjak estetskog razvoja nadoknađivao bombastičnim revijama ili senzualnim video kampanjama, ova kolekcija koja je prikazana u intimnoj i gotovo couture atmosferi može bez problema stajati u vakuumu. Dok je daleko od najbolje kolekcije koju je ovaj brend doživio pod vodstvom drugog kreativnog direktora, Cadwallader je konačno, po prvi put krenuo u dobrom smjeru za ovu kuću.
Balmain
Kada bismo sreli Oliviera Rousteinga na ulici, samo bismo ga upitali - znaš li ti promašiti? Dizajner koji je već u svojim ranim dvadesetima preuzeo kreativno vodstvo Balmaina je s razlogom na čelu ove kuće preko deset godina, a ova kolekcija je samo još jedan u nizu dokaza. Inspiriran Balmain parfemima koji su svjetlost dana ugledali ranije ove godine, njegova kolekcija za iduće proljeće je gotovo jednako opojna kao i osvježene verzije kultnih parfema ove kuće.
Možda mu netko i zamjeri doslovno referiranje i gotovo dječje gledanje na povijest ove kuće, no to je ono što ga od početka izdvaja iz modne mase. Rousteing se gotovo psihotično fokusira na jedan detalj ili oblik iz kojeg izvlači najbolje, a taj način rada funkcionira od njegovih samih početaka. Osim parfema, lice je bilo jedno od glavnih inspiracija, prvenstveno njegovo i ono Kylie Jenner. Da, ako do sada niste primijetili, na nekoliko haljina se pojavljuje lice najbogatije članice Kardashian-Jenner klana, ali i Rousteingovo lice se pojavilo u trodimenzionalnom obliku. Vidi se i inovativni materijal koji asocira na mokri pijesak, nešto što smo prvi put vidjeli ranije ove godine na Met gali.
Uz koju Gaultier inspiraciju, Rousteing je nakon svih ovih godina u Balmainu iznenađujuće inovativan, originalan i predstavlja posebnu referentnu točku na svim modnim tjednima.
Loewe
JW Anderson je, bez obzira na silne nagrade i već dugogodišnje priznanje u svijetu mode, uvijek u stanju dokazivanja. Možda jer svake sezone prikaže još jednu siluetu, iznenađujuće nosivi ‘nenosivi’ materijal ili referencu koju nitko nije očekivao. Tko zna, možda idućeg proljeća svi nosimo tanke jakne od lomljenog sedefa ili majice od perja na koje je otisnut naš omiljeni glazbenik. U Andersonovom slučaju, to su Bach i Chopin.
Lepršave, proljetne siluete s prozračnim floralnim printovima nas ne navode na onu poznatu ‘’Florals? For spring? Groundbreaking’’ izjavu, već na razmišljanje kako Anderson i dalje, nakon svih ovih godina gura suvremenu modu u zaista nepredvidivom smjeru. Kralj nosive avangarde nas idućeg proljeća vidi u gotovo nadrealno oblikovanim kožnim kompletima, kaputima koji izgledaju kao da ih udara vječni vjetar i zamalo kubističkim siluetama bogatih boja.
Po običaju, Anderson odlično balansira nosivost i nenosivost, kako po materijalima, tako i po činjenici da neki komadi u ovoj kolekciji isijavaju red-carpet ready energijom. A torbice? Nadrealno dobre.
Vetements
Što nam govori Gigi Hadid omotana u nekoliko slojeva DHL trake? Ništa, osim činjenice da Guram Gvasalia i dalje pogledom baca noževe na brata Demnu koji i dalje nekim čudom vodi Balenciagu. Bez obzira na optužbe mnogih modnih kritičara na Vetements koji kažu da je postao ironična Balenciaga, mislim da Guramu nemamo što zamjeriti. Zaboravljamo li da je Vetements zapravo proto-Balenciaga koju su prije manje od jednog desetljeća obojica dizajnirali u obiteljskoj idili?
Vetements za iduće proljeće ponovno na mapu stavlja ironičnu dekonstrukciju i opasno dobre kožne komade inspirirane berlinskom noćnom scenom. Gusto plisirane haljine s širokim ramenima i floralnim printom nas iznova bacaju u osamdesete, kao i oštro krojena odijela s još širim ramenima.
Kao što je ove sezone izostala većina all-star modela koji su prošle uzburkali duhove diljem svijeta, pa tako i u našoj regiji, ova kolekcija je puno svedenija, usmjerenija i jednostavno bolja. Naravno, u pravom couture stilu, reviju je zatvorila ogromna vjenčanica na Anok Yai koja je izrađena od donjeg rublja. Guess remix s Charli xcx i Billie Eilish nikada nije izgledao tako dobro.