Dior
Sam Copeland //

Dior

Vizualna putovanja koja svakom prilikom prizivaju nova iskustva. Godine 1955. Monsieur Dior predstavio je svoj rad u Perthshireu u Škotskoj u plesnoj dvorani hotela Gleneagles. Za kreativnu direktoricu Diorovih ženskih kolekcija, ova je zemlja postala narativni okvir kolekcije Dior cruise kolekcije za 2025. – predstavljene u vrtovima dvorca Drummond – gdje se sjećanja, inspiracije i raznovrsni motivi stapaju kako bi stvorili oblike i vezove koji su iz sezone u sezonu sve fascinantniji.

Jednorog i čičak, oba simbola Škotske, pružaju neviđenu varijaciju motiva Millefleursa, i transponirani su u heraldički vez. Podsjećajući na savoir-faire ove iznimne tehnike, jezik su za sebe, te oblik ultimativne otpornosti. Emblem Marije Stuart koji se može pronaći u knjizi Clare Hunter Embroidering Her Truth: Mary, Queen of Scots and the Language of Power.

Karta Škotske krasi neke od modela u ovoj liniji krstarenja, skicirajući kartografiju suradnji i kulturnih susreta posebno postavljenih za ovu spektakularnu reviju, kao što je posveta tartanu: "To je vjerojatno jedina otmjena tkanina koja odolijeva modi", napisao je Christian Dior u svom Malom rječniku mode. Miješajući različite boje i kroj kilta, ova povijesna odjeća, suštinski karakteristična za regiju, nastavlja spajati modu iz prošlosti i sadašnjosti, od romantizma do punka.

Fotografije s revije za proljeće 1955. pretvaraju se u printove ili se koriste kao aplikacije na rubovima kiltova ili kaputića, u svojevrsnoj kinematografskoj montaži. Oni predstavljaju objekte sjećanja koji ističu ovu Dior Cruise kolekciju.

Izgledi spajaju kontrastne elemente, uključujući različite teksture baršuna i čipke koji oblače suvremeni jahač. Pojedine siluete karakteriziraju pretjerano široki rukavi koji se na bijelim košuljama pojavljuju ispod manjih haljina s nabranim suknjama i poprsjima koja sjaje vezom. Iste motive se može pronaći na nekoliko tamnih komada koji se prelijevaju u ombre efektu, a određeni su ukrašeni i biserima. Čipkasti ovratnici pak uljepšavaju crninu i podižu raspoloženje ove historicističke kolekcije.

Također se koristi u vrlo laganim materijalima, tartan je zajednička nit koja se provlači kroz ovo pravo slavlje kilta, bilo da je izrađen izravno u Škotskoj ili je reinterpretiran. Ne treba zaboraviti ni haljine zamišljene u različitim duljinama, kao ni kapute i pelerine s velikim kapuljačama. Čizme za kišno razdoblje koje će definitivno biti hit u dotičnoj sezoni. Mikro jakne preuzimaju sivu boju tkanina za mušku odjeću, a kultna Bar jakna se oblikuje kroz crne, baršunaste Brandenburg gumbe. Isti taj baršun uveličava večernju haljinu čije pripijeno poprsje naglašava predimenzioniranu suknju. Mrežasta mreža od pernatog tkanja pretvara se u duge, lagane haljine, prihvaćajući ljubičastu nijansu nostalgije.

Ova inventivna koreografija sastoji se od međusobno povezanih afiniteta. Poput svjedočanstva koje se vraća pričama iz ranijih vremena, nudi putovanje na kojem različite faze postaju subjekti kreativnosti.

Moda