Složit ćemo se - Gucci je sve, samo ne minimalistički brend. Na kraju dana, modna kuća koja je od svojih samih početaka bila obilježena talijanskom strašću, dramama, pa čak i ponekim naručenim ubojstvom je sve, samo ne tiha i minimalna. Čak i u trenutnoj viziji Sabata de Sarna, Gucci jednostavno ne može izbjeći dobar flex, pa makar to bili bogato izvezeni kaputi ili najbolja i intenzivno obojena koža koju nudi talijanska industrija. Sama energija brenda, koju je davnih devedesetih definirao Tom Ford, je bila sve samo ne staložena ili na putu ka stealth wealth i ostalim TikTok novotvorenicama. Ipak, prije moderne definicije flexa, Gucci se nekoliko puta u povijesti susreo s vremenima kada im budžet nije bio toliko fleksibilan, pa su fleksibilne postale ručke na torbicama i kovčezima. Da, suprotno današnjim uvjerenjima, njihova popularna drška od bambusa se pojavila onda kada je glad pokucala na vrata svake kuće u Italiji nakon drugog svjetskog rata, pa tako i na njihova.
Kao što joj broj iz imena govori, prva Gucci Bamboo torba koja se isprva zvala samo 0633, je nastala davne 1947. godine. Suočeni s manjkom materijala i raznim ograničenjima, Guccio Gucci je s ostatkom zaposlenika u njihovoj radionici u Firenci došao na ideju uklapanja bambusa u njihov dizajn. Bambus je tada bio izuzetno jeftin, nije ga se smatralo luksuznim materijalom, a njegov uvoz iz Japana je cvjetao. Izdvajala ga je, osim dostupnosti, njegova izdržljivost i mogućnost savijanja na bezbroj različitih načina. Guccijevi su takvu specifičnu obradu bambusa, koja je uključivala mukotrpno zagrijavanje drveta nad plamenikom i višeslojno lakiranje, uspješno patentirali. Osim patenta, tadašnji svijet mode je uspješno obuzeo taj isprva avangardni i nekonvencionalni materijal u obliku torbe koju danas poznajemo pod imenom Bamboo 1947. Izgleda da se najveće inovacije zaista pojavljuju u najvećoj neimaštini.
Iako se pojavio na još nebrojeno puno modela, uključujući na jednom koji je bio omiljen princezi Diani tijekom devedesetih, 1947. je savršeno zaokružila sve potrebe tadašnjih, ali i današnjih modnih entuzijasta. Oblik njenog kožnog dijela je bio, kao i većina drugih Gucci proizvoda, inspiriran jahačkom opremom. Unikatni detalj bambusa se savršeno uklopio u kopču koja zatvara ovu torbu, te ju je istog trena katapultirao u jednu od najtraženijih torbi tog doba. Zahvaljujući dobrim odnosima između brenda i Hollywoodske kreme, ova se torba pojavila i na srebrnom platnu, točnije na legendarnoj glumici Ingrid Bergman u filmu Viaggio in Italia. Redovno se pojavljivala u filmovima Michelangela Antoninija, a među velikim obožavateljicama su se pronašle i Liz Taylor i Grace Kelly.
Dok su nekadašnji kreativni direktori brenda redovno koristili element bambusa u svom radu, uključujući Toma Forda i Fridu Giannini, moderna renesansa ove torbe u pravom se smislu dogodila tek pod kreativnom palicom Alessandra Michelea. Michele je uspio njegovati stare siluete brenda i unijeti ih u moderno doba, unatoč svojoj maksimalističkoj i kolažiranoj estetici po kojoj je njegov rad u ovom brendu najviše upamćen. Michele je tijekom 2021. nagovijestio povratak ovog vintage stila, posebice otvaranjem projekta Gucci Vault, limitirane internetske trgovine na kojoj se moglo kupiti obnovljene komade iz njihove ogromne arhive. To se tada poklopilo s izlaskom filma House of Gucci u kojem se pojavilo nebrojeno puno takvih torbica, što im je dodatno podiglo popularnost i potražnju. Službenu, blago osvježenu verziju i ime Gucci Bamboo 1947. je predstavio za 2022. godinu, a osim klasične varijante, pojavile su se one s izvezenim kristalima, zakovicama, te maksimalističkim printovima. Neslužbeno lice ove torbe je uz to sve postao Harry Styles, koji je svojedobno često surađivao i prijateljevao s Micheleom.
Ova torbica je u eri novog kreativnog direktora Sabata de Sarna dosegla nove razine. Ne toliko dizajnom, koliko pretvaranjem njenog oblika u apsolutni statusni simbol. Poučeni brendovima poput Chanela i Hermesa, Gucci je Bamboo 1947. sklonio sa svoje internetske trgovine, uveo joj je listu čekanja, a danas ju je jedino moguće kupiti u odabranim Gucci trgovinama diljem svijeta. Davno smo zaključili kako se nalazimo u apsolutnoj eri birkinifikacije svih brendova, gdje svaki brend želi imati svoju flagship torbicu koja neće biti dostupna svima, ali će na sebi nositi zlatnu prašinu statusa i elitizma. Dok Gucci Bamboo 1947. definitivno ne predviđamo dosezanje statusa jedne Hermes ili Chanel torbe, sigurni smo da će ona ostati vječni hit i da joj status it torbice, pogotovo u današnje vrijeme, nitko ne može srušiti.