Odabir glazbe nekada može bit naporan zbog razilaženja u ukusima, no u nastavku ćete pronaći glazbu u kojoj mogu uživati gotovo svi!
Dizzy on the French Riviera
Rijetko koji naziv ovoliko opisuje ljeto kao albuma Dizzyja Gillespieja. Live album „Dizzy on the French Riviera“ je objavljen prije 62 godine, ali mu zub vremena nije nimalo naštetio. Ovaj jazz glazbenik je popularizirao bebop što je poznatije kao prvi moderni stil jazza koji je proizašao iz swinga. Bebop ili kako ga se još naziva bop, se pojavio sredinom 50ih godina prošlog stoljeća u Americi. Obilježja bopa su brzo mijenjanje akorda, improvizacija i brzi tempo. Glazbenici njegove generacije poput Theloniousa Monka i Charlie Parkera (poznatiji po nadimku „Bird“) su također imali udio u glazbi ovog doba te su vrlo često skupa svirali po barovima. Na albumu se nalazi obrada brazilske folk pjesme Luiza Gonzage i Guia de Moraisa „Pau de Arara“. Ako želite jedan dio svoje vožnje provesti samo s dobrim instrumentalom, ovo je odličan odabir!
Messy
Prošlog ljeta je britanska glazbenica Olivia Dean izdala svog prvi studijski album. Prvi singl s kojim se predstavila publici u listopadu 2022. godine je „Danger“ da bi ih uslijedilo još šest. Cijela mantra albuma „Messy“ se nalazi u istoimenoj pjesmi: „it goes if you let it, it's OK to regret it“ na kojem pjeva o zaljubljivanju, slomljenom srcu – sve što život nosi. Mogu se čuti različiti glazbeni utjecaji što je rezultat njezinog odrastanja s jamajkansko-gvajanskom majkom i ocem iz Engleske. Kako su njezini roditelji obožavatelji glazbe Lauryn Hill, Dean je svoje srednje ime dobila upravo po njoj. Uočio ju je čak i Chanel te ju je iste godine predstavio kao svoju ambasadoricu. Dean je odrasla s majkom koja je izuzetno feministički orijentirana i upravo zbog toga je Dean odlučila surađivati s raznim redateljicama u stvaranju glazbenih videospotova. „Kad sam počela snimati glazbene videospotove, bilo mi je dosta toga da na setu ima malo žena, pa sam se potrudila da nisam jedina i da će ona biti ta koja će svima reći što da rade“, objasnila je svoju motivaciju iza ovakve odluke. Album je posvetila svojoj baki Carmen, a pjesmom koja nosi njezino ime je zatvorila 36 minuta glazbe.
Tusk
Dvanaesti album benda Fleetwood Mac je vjerojatno najbolji pokazatelj dinamike odnosa ovog kvinteta – pravi rollercoaster. Kroz više od sat vremena, mijenja se atmosfera i paleta pa je nemoguće očekivati zvukovno kohezivan album. Interesantno je da je na snimanje albuma utrošeno tadašnjih 1.4 milijuna dolara što je današnji ekvivalent od gotovo 6 milijuna. Ovo je bio prvi album koji je imao budžet veći od milijuna što je za 1979. godinu bio nezamisliv iznos. „Tusk“ je naišao na financijski neuspjeh nakon slavne ploče „Rumors“ koja se prodala u više od 10 milijuna primjeraka u samo godinu dana - ovo objašnjava velikodušan budžet za snimanje sljedećeg. Iako je ovo dupli album, dovoljno je dinamičan da ne postane dosadan i zbog raznovrsnosti ga se uspoređuje s „The White Album“ The Beatlesa. Na popisu pjesama se pronašla jedna od najljepših pjesama iz Fleetwoodova kataloga, bezvremenska „Sara“ koju je u cijelosti napisala Stevie Nicks. Rekla je da je inspiraciju za pjesmu dobila dok je vježbala balet i slušala album „Oxygène“ francuskog glazbenika Jean-Michela Jarrea.