U samom srcu Zagreba, na adresi Teslina 15, otvorila se oaza elegancije i sofisticiranosti - trgovina Seventy Venezia. Ovaj poznati talijanski brend, sinonim za luksuznu modu, vratio se na našu scenu u potpuno novom ruhu, s duhom profinjenog talijanskog dizajna i nenadmašnog stila.
Tanja Cerinski Štimac i Ana Matutinović, poduzetnice s bogatim iskustvom u modi koje stoje iza Style&Wings, napravile su veliki korak otvaranjem Seventy Venezia u Zagrebu. Njihova vizija nadilazi klasičnu prodaju – naglasak je na iskustvu uživo, kojemu se mnoge žene još uvijek rado vraćaju. U razgovoru otkrivaju što ih je inspiriralo na ovaj poduzetnički pothvat, s kojim su se izazovima suočile, te su nam otkrile kako izgledaju dani uspješnih modnih poduzetnica.
Od osobnih stilistica do poduzetnica u modi. Djeluje kao vrlo prirodan skok. Koje su (ipak) razlike, izazovi?
Naravno, otvaranje vlastitog dućana djeluje kao prirodan korak, ali svakako nosi nove izazove. Naše dosadašnje iskustvo s klijentima pomoglo nam je razumjeti njihove specifične potrebe, a kao agentice brendova naučile smo promatrati tržište iz šire perspektive i razmišljati strateški. Sada sve to primjenjujemo na vlastiti dućan. Dodatne odgovornosti, poput upravljanja zalihama, financijama i vođenja tima, donose izazove, ali osjećamo se spremnima za svaki korak.
Kako ste se odlučili za butik u centru grada? Kupuju li, dakle, žene i dalje „uživo“? Nije li online pojeo iskustvo shoppinga? Imate li neke podatke o tome kako žene kupuju, i kad?
Lokacija u centru grada bila nam je ključna, a Teslina ulica je idealna jer je oduvijek popularna među našim ciljnim ženama. Iako je online kupovina sve popularnija, ono što i dalje čini razliku je shopping iskustvo uživo. Mnoge žene, posebno one zrelije, i dalje vole isprobati odjeću prije kupnje, a to je teško zamijeniti online kupovinom. U obilju različitih krojeva i modela, prilika da isprobaju odjeću omogućuje im savršen odabir.
Od početka smo se složile da nam je iskustvo kupca prioritet, i zato smo puno truda uložile u izgradnju dobrog prodajnog tima koji će pružiti vrhunsku uslugu. Žene se kod nas osjećaju ugodno, vraćaju se i preporučuju nas dalje – to nam je najveći uspjeh.
Traže li žene vaše osobne stilističke usluge kad ulaze u Seventy? Očekuju li to?
Možda žene ne očekuju osobne stilističke usluge kad uđu u Seventy, ali mi ih svakako rado nudimo. Jedna od naših omiljenih aktivnosti su Styling Sessions, gdje pomažemo klijenticama pronaći idealne outfite, a uz to im dajemo i savjete kako najbolje kombinirati naše komade s njihovom garderobom.
Kako birate zaposlenike, educirate li ih, koliko je danas teško zaposliti prave ljude u retailu?
Birale smo tim s iskustvom jer nam je to izuzetno važno. Ipak, edukacija je i dalje ključna, ne toliko da uče nešto novo, nego da ih podsjetimo na važne aspekte prodaje, posebno kada su u pitanju kolekcije – svaki prodavač mora znati što nudi i kako to najbolje prezentirati. Danas je teško naći ljude koji odgovaraju i profesionalno i osobno, ali uz puno truda, i malo sreće, mi smo ih pronašle. Možda su prepoznale našu energiju.
Zašto baš Seventy, što je za vas toliko posebno u tom brendu?
Drago nam je što ste to pitali! Seventy jednostavno obožavamo. Kad nosimo njihove komade, ljudi nas stalno pitaju gdje smo ih nabavile. Kao agentice za brend već više od tri godine, pratimo kolekcije iz sezone u sezonu, pomažemo drugim klijentima s narudžbama i oduvijek smo maštale o tome da isti brend dovedemo i u naš dućan, u naš Zagreb.
Kako brend već neko vrijeme nije bio prisutan ovdje, to nam je bilo posebno žao jer znamo koliko ga žene vole. Kao osobni stilist, imamo uvid u brojne zagrebačke ormare i znamo što im nedostaje – a upravo to Seventy nudi. Njihove kolekcije spajaju jednostavnost i posebnost, a istovremeno zrače posebnom elegancijom kojoj se uvijek iznova vraćamo.
Kako izgleda dan poduzetnice u modi, što su najveći izazovi, što najbusy hours?
Dan poduzetnice u modi je dinamičan i nepredvidiv. Uključuje stalan pregled narudžbi, prodanih komada, slaganje izloga, rotaciju odjeće u dućanu (visual merchandising), te dodatne narudžbe prema zahtjevima kupaca. Također, praćenje prodajnih trendova, analiza kolekcije, financije i marketing naše su svakodnevne aktivnosti. Paralelno, bavimo se i operativnim zadacima poput tehničkih pitanja, komunikacije s dobavljačima te brigom o dućanu.
Što se tiče najintenzivnijih sati, nema pravila – raspored je dinamičan i fleksibilan, a prilagođavamo se situaciji i potrebama dućana iz dana u dan.
Što vas je iznenadilo u procesu?
Nije nas puno toga iznenadilo – bile smo prilično spremne na sve. U dosadašnjem radu imale smo priliku upoznati mnoge vlasnike dućana u različitim zemljama i brendovima, tako da smo znale što nas čeka. Naravno, uvijek se javi neki novi izazov, ali sve se to može riješiti s malo truda i volje.
Teslina i Masarykova su zapravo oduvijek zagrebačke ulice za najbolje i fancy butike. Koliko je izazovno uređivati prostor u centru, i vidite li da pred centrom Zagreba, nakon svega, ipak svijetla budućnost?
Teslina je definitivno jedna od najboljih lokacija za naš brend, i ponosne smo što smo tu. Uređenje prostora u centru bilo je izazovno, pogotovo jer je riječ o pješačkoj zoni, pa je bilo trenutaka kada smo se pitale "što nam je ovo trebalo". Komunikacija sa zagrebačkom upravom bila je miks ljubaznih osoba i čudnih birokracijskih pravila, ali sve smo uspješno riješile, uz veliku pomoć naše agentice za nekretnine. Uspjele smo urediti dućan za tri mjeseca, usred ljeta i talijanskog Ferragosta – 1:0 za nas! Centar se polako obnavlja, a mi vjerujemo u njegovu svijetlu budućnost.
Kako birate kolekcije za dućan? Jesu li „malim zemljama“ dostupne cijele kolekcije ili postoje neka interna pravila koja morate slijediti?
Proces odabira kolekcija, tzv. buying, naš je najdraži dio godine. Imamo pristup cijeloj kolekciji, bez ograničenja, jedino se moramo držati dogovorenog budžeta. Nemamo obvezu uzimanja određenih dijelova kolekcije, što je čest zahtjev kod drugih brendova, što nam daje slobodu da odaberemo ono što najbolje odgovara našem tržištu i našim ženama.
Prilikom buyinga uvijek pazimo i na vizualni dojam – biramo komade koji će se skladno uklopiti u tematske prezentacije koje ćemo kasnije izložiti u dućanu.
Što biste jedna drugoj sad, nakon iskustva otvaranja butika, rekla na početku procesa? Što biste možda promijenile?
Rekle bismo da se ne brinemo oko sitnica jer će na kraju sve ispasti kako treba. Kada kreiraš nešto od nule i posvećuješ pažnju svakom detalju, prirodno je da primijetiš svaku nesavršenost, ali realno, nitko osim nas to ne vidi.
Što vas- svaku- najviše veseli oko otvaranja vlastitog dućana?
Tanja: Najviše me veseli kada čujem komentare žena koje s oduševljenjem ulaze u dućan i reagiraju na kolekciju i cjelokupnu atmosferu. Tada znam da se prepoznaje sav trud koji smo uložile, i to je zaista neprocjenjivo.
Ana: Poseban užitak mi je pomagati našim curama u prodaji i imati potpunu slobodu u kreiranju vizualnog identiteta dućana. Osmišljavanje izloga i praćenje kako utječe na ulaske i prodaju posebno me ispunjava.
Koji je background u biznisu i modi svake od vas za koji ne znamo?
Tanja: Prije ulaska u svijet mode, radila sam u privatnoj poslovnoj školi za MBA programe, gdje sam imala priliku upoznati brojne menadžere i poduzetnike. To mi je pružilo vrijedan uvid u poslovanje te je probudilo poduzetnički duh u meni. Radila sam u prodaji, marketingu i vođenju posebnih projekata, a sve to mi je pomoglo u pokretanju vlastite firme.
Ana: Od završetka fakulteta radim u modi, a karijeru sam započela kao retail manager za renomiranu talijansku modnu kuću, zadužena za područje Balkana. Moj posao obuhvaćao je edukaciju prodajnih timova, visual merchandising, te savjetovanje klijenata tijekom buyinga u Milanu. Drugim riječima, sve što sam tada radila za druge, sada radimo za sebe.
Mogu li vlasnice jednog brenda biti objektivne prema drugim brendovima koji su im na raspolaganju?
Apsolutno! Volimo i cijenimo konkurenciju. Budući da i dalje pružamo usluge osobnog stilista, vodimo klijente i u druge dućane. Postoji mnogo dobrih brendova koji se razlikuju od našeg, i to nam također treba. I mi imamo druge brendove u svom ormaru koje kombiniramo sa Seventyjem. Ništa ne treba biti isključivo.
Tanja, opiši nam Anu kao poslovnu partnericu, Ana, isto pitanje za Tanju.
Tanja: Svatko tko nas poznaje zna kako se savršeno dopunjavamo. Uvijek smo jedna uz drugu – obje smo upućene u svaki aspekt poslovanja, ali smo i podijeljene u odgovornostima. Ana je pouzdana, motivirana i talentirana, i užitak je raditi s njom. Često kažem da je možda važnije slagati se s poslovnim partnerom nego s partnerom u privatnom životu, jer smo konstantno u kontaktu i donosimo važne odluke za naš rast.
Ana: Tanja je ying mojem yangu! Odlučna i usmjerena, kod nje nema gubljenja vremena – što naumimo i ako to možemo ostvariti, krećemo odmah u akciju. Volim njezinu prizemljenost i realnost, jer je to ono što meni često nedostaje dok sanjarim među oblacima.