//

''E pa vidi se da nema stilista..." to je jedan od prvih komentara koji sam čula vezano uz goruću temu posljednjih modnih izbora glumice, spisateljice, redateljice, a izgleda i stilistice Blake Lively. Protekli nekoliko dana Internet je doslovno preplavljen cvjetnim modnim kombinacijama kojima Blake pokušava (i uspjeva) promovirati svoj novi film "It Ends With Us" koji je od ovog vikenda dostupan u kinima. Prve brojke pokazuju kako je film već zaradio nevjerojatnih 50 milijuna dolara, a službeni trailer je po broju pregleda prešao Barbie, Taylor Swift: Eras Tour i The Marvels, što vam je sasvim dovoljno da zaključite koliko je zapravo uspješan. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli It Ends With Us (@itendswithusmovie)

Jedan od glavnih razloga ovog planetarnog uspjeha je svakako već ustaljena grupa obožavatelja koju je film imao i prije nego što je izašao, a za koju je "kriv" istoimeni ljubavi roman autorice Colleen Hoover iz 2016. godine, prodan u više od milijun primjeraka diljem svijeta. No činjenica da je Blake Lively u glavnoj ulozi, ali i redateljstvu filma, neupitno je pomogla da isti dosegne uspjeh koji je duplo veći od očekivanog. Naravno, ima tu još nekoliko faktora, a uz navodnu dramu između Blake Lively i glavnog glumca i redatelja Justina Baldonija, modni dio je svakako jedan važan segment promocije filma i dobar primjer fenomena method dressing.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli It Ends With Us (@itendswithusmovie)

Što je "method dressing"?

Za one koji nisu upoznati s pojmom, method dressing se odnosi na praksu u kojoj glumci suptilno ili ne tako suptilno, odaju počast liku iz filma koji promoviraju kroz svoj izbor odjeće. Korijeni ove metode odijevanja sežu duboko u povijest Hollywooda, a jedan od najranijih i najboljih primjera method dressinga je Geena Davis koja se 1992. na premijeri filma "Liga njihovih vlastitih" pojavila u haljini ukrašenoj šavovima koji asociraju na one na bejzbolskoj lopti. Još jedan značajan primjer je Lupita Nyong'o koja je odražavala afrofuturističku estetiku filma "Black Panther" iz 2018. godine kao i Emma Stone koja je prigrlila ovu metodu odijevanja dok je promovirala film "La La Land". Za premijeru filma u Los Angelesu, Emma je nosila zlatnu Versace haljinu koja je podsjećala na glamurozan Hollywood iz prošlih vremena i tako na suptilan način uhvatila nostalgičnu, sanjarsku estetiku filma.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli La La Land (@lalaland)

Jedan od ne tako suptilnih i možda najupečatljivijih primjera koji je ušao u povijest method dressinga je svakako Margot Robbie koja je uz pomoć modnih izbora za promotivne turneje savršeno utjelovila lik Barbie, a tu je naravno i Zendaya koja je uz pomoć stilista Lawa Roacha donijela jednu novu dimenziju filmovima "Dune" i "Challengers" kroz odabir arhivskih modnih komada o kojima su pričali apsolutno svi. Ariana Grande i Cynthia Erivo također se služe ovom metodom za promociju nadolazećeg mjuzikla "Čarobnjakom iz Oza" odabirom ružičastih i zelenih outfita koji savršeno utjelovljuju njihove likove, a od muških glumaca izdvojila bih Timothéea Chalameta koji na premijerama često oživljava likove iz filmova pomoću različitih kostima. Primjera je uistinu more, ali vratimo se mi Blake Lively kojoj method dressing definitivno nije stran pojam. 

Blake Bloom

Iako je odijevanjem za već spomenuti film "It Ends With Us", Blake prešla igricu methode dressinga, ova svestrana glumica ga zapravo odavno prakticira. Sjetimo se samo press turneje filma "A Simple Favor" iz 2018. na kojoj je Blake promovirala lik Emily, noseći chic odijela po New Yorku ili nedavnog pojavljivanja na premijer filma njezinog supruga Ryana Reynoldsa na kojoj se uz  Gigi Hadid pojavila u koordiniranim outfitima koji odaju počast glavnim likovima filma. Sve su to suptilni ili manje suptilni primjeri kako uz pomoć method dressinga usmjeriti pažnju javnosti na aktualni film, no mnogi smatraju kako je Blake nedavnim lookovima ipak prešla granicu ukusa, pa se postavlja pitanje: Gdje je granica između pametnog iskorištavanja mode kao alata za promociju i zasićenosti forsiranja jedne te iste estetike?

Ako se pita Blake granica ne postoji i iako na prvu brojke pokazuju kako je to ispravan put, ja mislim kako bi joj se isti itekako mogao odbiti o glavu, odnosno već je. Blake u filmu glumi lik Lily Bloom, djevojke u ranim dvadesetima kojoj je najveća životna želja otvoriti cvjećarnicu. Uz pomoć prijateljice za koju se kasnije ispostavi da je sestra Rylea, momka kojeg je Lily već upoznala i s kojim ostvaruje nevjerojatnu kemiju, ona otvara cvjećarnicu. Da ne spojlam previše, kasnije se ispostavi da Ryle i nije tako divan kao što to na prvu izgleda i da Lily uz njega ponovno proživljava neke davne traume iz prošlosti. Iz modne perspektive, jednostavno je za zaključiti kako je upravo motiv cvijeća savršena poveznica za film. Tako je cvjetni print koji je u posljednjih nekoliko godina opet in u modnoj industriji, Blakein "savršen" odabir za odjeću uz pomoć koje promovira svoj lik. To za neke radi i više nego uspješno, dok drugi smatraju kako su njezini lookovi totalni promašaj. Od kultne Versace haljine koju je Blake posvojila od Britney Spears, do one svjetlucave brenda Tamara Ralph koju je nedavno nosila na premijeru filma u Londonu, Blake nam svakodnevno servira po nekoliko lookova cvjetne tematike, a sve to radi posve sama, odnosno bez pomoći stručnih stilista. Ako mene pitate izostavimo li spomenuta dva outfita, bijelo cvjetno odijelo i Oscar de la Renta mini haljinu s 3D cvijećem, Blake je potreban stilist, možda čak i dva. Govorim ovo kao apsolutni fan Blakeinog stila još od Gossip girl ere i kao netko tko barem jednom tjedno prođe kroz arhivu njezinih najboljih lookova s Met Gale. 

Posljedice method dressinga

Za detaljno objašnjenje toga što ne valja s njezinim outfitima ipak bismo trebali pitat profesionalnog stilistu, ali iz moje, ne tako neprofesionalne perspektive, jednostavno su ružni. Ružni su, nakićeni i nemaju smisla. Čak i da se namjerno opustila u vrtlog igre zvan kostimografija, što sumnjam budući da je zaredala nekoliko gledljivih i poželjnih lookova, previše je. Stvarno je previše i stvarno je (uz svu slobodu izražavanja kroz modu koju apsolutno zagovaram) vidljivo da Blake ima previše velikih stilskih pogrešaka. O ukusima se ne raspravlja, ali nitko mi ne može reći da je vintage Vivienne Westwood haljina s perjem na pravilan način stilizirana uz duge šarene kičaste naušnice ili još gore Versace top preko ružičastog grudnjaka uz blještave traperice iz kojih viri donje rublje s logom brenda. Vjerujte mi, Lily Bloom to ne bi odjenula, pročitala sam knjigu. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Abeera Mir  |  Fashion Updates (@fashiontalkbyabeera)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Blake Lively (@blakelively)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Blake Lively (@blakelively)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Blake Lively (@blakelively)

No, back to 2012. i (još se uvijek nadam NAMJERNO) kićenje i neukus nisu jedini problemi njezinih outfita. Tematika knjige i filma je zapravo nasilje u ljubavnom odnosu, pa brojni fanovi već nekoliko dana vrlo glasno prigovaraju Blake to što na jedan tako vesel i nonšalantan način zapravo odmiče fokus s prave poruke koju film pokušava prenjeti i koja je itekako ozbiljna i bitna. Method dressing je puno više od pukog marketinškog alata, to je način na koji glumci premošćuju jaz između svojih filmskih likova i stvarnog života, a ako ćemo suditi po kritikama, Blake to radi površno i (po mom mišljenju) stilski katastrofalno.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Blake Lively (@blakelively)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Blake Lively (@blakelively)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Blake Lively (@blakelively)

Kako god, njezini glumački, redateljski, pa i marketinški potezi, bili on s negativnim ili pozitivnim prizvukom, svako su urodili plodom budući da je film već sada srušio apsolutno sve rekorde gledanosti. Jako me zanima kako će se sve novonastale drame vezane uz film dalje razvijati i hoće li filmska i modna industrija napokon naučiti da iako loša promocija stvara novac, ona je i dalje loša. Cvjetna tematika je slatka, modni komadi kojima Blake ima pristup su izvanredni, ali na kraju dana, stilisti su ipak tu s nekim razlogom kao i sve ostale profesije za koje se ljudi godinama školuju. Na Blakeinom primjeru vidimo da method dressing itekako može imati posljedice, stoga, iako nisam mislila da ću ovo ikada u životu pomisliti, a kamoli napisati, Blake pliz pronađi dobrog stilistu...  

Moda