U industriji koja se vrti oko žene, njezinog izgleda i potreba, na čelu se i dalje nalaze isključivo - muškarci.
Na ovogodišnjem Tjednu mode u Parizu svjedočili smo kraju jedne ere: Sarah Burton predstavila je svoju posljednju kolekciju za kuću Alexander McQueen i tako se, zaista sjajnom revijom, pozdravila od brenda u kojem je provela posljednjih 26 godina (od kojih je 13 držala mjesto kreativne direktorice).
Odgovor na pitanje tko će je naslijediti nismo čekali dugo - već nekoliko dana nakon revije, Kering je objavio na da njezino mjesto dolazi široj javnost nepoznati irski dizajner Seán McGirr. Relativno nepoznato ime, no mladi dizajner koji je završio londonski Central Saint Martins iza sebe ima zavidno iskustvo: sada napušta JW Anderson, u kojem je nadgledao sve linije brenda, a prije toga radio je za Uniqlo, Dries Van Notena te na početku karijere za Burberry. Pritom, kroz karijeru većinom je bio baziran na muške linije. U čemu i leži dio problema.
Naime, nakon što je Burton otišla iz McQueena i nakon što je njezino mjesto preuzeo McGirr, u portfelju Keringa na čelu šest najvećih luksuznih brendova nalaze se bijeli muški dizajneri. Demna je na čelu Balenciage, Saint Laurent vodi Anthony Vaccarello, Bottegu Venetu Matthieu Blazy, Brioni je pod dizajnerom Norbertom Stumpflom, a nedavno je Gucci preuzeo Sabato de Sarno. Gotovo nemoguće je ozbiljno shvatiti poruke modne industrije koja posljednjih godina glasno zagovara uključivost i jednakost - u praksi je situacija daleko drugačija, a govorancije o inkluzivnosti čine se kao čista marketinška strategija.
Slična situacija dogodila se i kada je na mjesto kreativnog direktora u Louis Vuittonu stavljen Pharrell - globalno poznato ime, koje je dobilo prednost ispred primjerice Grace Wales Bonner i Martine Rose, sjajnih mladih dizajnerica kojima ovakve prilike nisu ponuđene. U LVMH-u, dakle, situacija nije puno bolja: jedine žene koje vode brendove ove grupacije su Maria Grazia Chiuri u Dioru i Camille Miceli u Pucciju.
Daleko od toga da muški dizajneri ne znaju ili ne bi trebali kreirati i voditi ove modne brendove, no problem i dalje leži u tome što se dizajnericama ne otvaraju ovakve prilike niti im ponude ne dolaze na stol, što je za sve one koje se nalaze u ovoj industriji duboko demotivirajuće. Pritom, i dalje je na (bijelim) muškarcima da odlučuju što bi žene trebale nositi i kako trebaju izgledati.
"Ovo je uvredljivo za sve žene u industriji - ne to što je McGirr dobio ovu poziciju, već to što cijeli portfelj vode samo muškarci", riječi su jedne insiderice koje je prenio Instagram profil 1 Granary, a zatim i Diet Prada. Kering se sada našao na udaru kritika pa je i McGirr pao u drugi plan, ali teško je znati hoće li dizajnerice u budućnosti, nakon ovog skandala, zaista dobiti više prilika ili će se nastaviti već dobro poznati obrasci.
Sadržaj koji želite pogledati sadrži elemente koji mogu imati štetan učinak na maloljetnike. Ako želite spriječiti maloljetne osobe u pristupu takvim sadržajima, koristite program za filtriranje!