Od alata za uređivanje fotografija do personaliziranih iskustava kupovine, tehnologija je revolucionirala način na koji doživljavamo i interpretiramo koncept ljepote.
Tako se sve češće postavlja pitanje, je li taj revolucionaran način donio više koristi ili štete u beauty industriji? Stoga, malo smo istražili tematiku i u nastavku donosimo dobre i loše strane tehnologije u beauty svijetu te mogući odgovor na postavljeno pitanje.
Digitalni filteri postali su neodvojivi dio našeg online identiteta. Sveučilište City u Londonu izvijestilo je da čak 90% mladih žena u Velikoj Britaniji koristi filtere prilikom objavljivanja selfija stvarajući idealizirane slike koje potiču nerealne standarde ljepote, što može negativno utjecati na samopouzdanje pratitelja. Ipak, igranje s filterima se može gledati i kao zabavna mogućnost eksperimentiranja s različitim make-up izgledima, frizurama ili paletama boja te omogućavanje korisnicima da istraže različite aspekte svoje osobnosti kako bi se u konačnici odvažili na određene promjene. Kada je riječ o filterima, bitno je znati da dok god na njih gledamo kroz igru i zapravo - zezanciju, a ne kao način na koji se prezentiramo, neće naštetiti našem pojmu realnosti.
@jera.bean TikTok filters are EVOLVING 😳 #tiktokfilters #beautyfilter #beautyfilters ♬ original sound - Jera Bean TikTok Expert
Umjetna inteligencija (AI) igra ključnu ulogu u stvaranju personaliziranog iskustva ljepote. Tako aplikacije kao što je Trendio pružaju korisnicima individualno prilagođeno iskustvo kupovine. Live i prethodno snimljeni video sadržaji pomažu korisnicima da dobiju dojam o proizvodima prije kupnje, a AI modeli automatski uređuju video sadržaj i izdvajaju onaj koji je specifičan za svakog korisnika. Osim toga, AI omogućuje inkluzivnije iskustvo za sve potrošače, posebno za one iz manje zastupljenih demografskih skupina. Tako Simi Lindgren, osnivačica platforme Yuty, ističe da personalizacija omogućena AI-om može obnoviti društvenu jednakost u industriji ljepote.
Napredak tehnologije otvara vrata ljepoti za ljude kojima je beauty svijet iz nekog specifičnog razloga do sada bio nedostupan. Za primjer imamo Estée Lauder Companies i L’Oréal koji su razvili tehnologije koje omogućuju pojedincima s vizualnim oštećenjima ili ograničenom pokretljivošću - korištenje šminke. Glasovna aplikacija za šminkanje Estée Lauder koristi pametno ogledalo kako bi prepoznala šminku na licu korisnika i opisala gdje su potrebne korekcije, a L’Oréalov HAPTA aplikator omogućuje ljudima s ograničenom pokretljivošću da sami nanose šminku. Ovo je možda najbolje od tehnologije u beauty svijetu i primjer kojim bi trebale slijediti i druge velike beauty kuće.
Tako možemo zaključiti kako tehnologija definitivno transformira beauty industriju na više načina - od promicanja samopouzdanja i inkluzivnosti, pa sve do pristupačnosti za osobe s invaliditetom, tehnologija mijenja način na koji razmišljamo o ljepoti, a pravi izazov i dalje ostaje ravnoteža između poticanja autentičnosti i izbjegavanja stvaranja nerealnih standarda ljepote.
Sadržaj koji želite pogledati sadrži elemente koji mogu imati štetan učinak na maloljetnike. Ako želite spriječiti maloljetne osobe u pristupu takvim sadržajima, koristite program za filtriranje!