POTRAŽITE U ČLANCIMA ELLE

Unesite traženi pojam (Min. 3 znaka)

Za one pospane

Dobre navike uz koje ćete dan započeti odmorniji i s više energije

Issa Kralj

zdravlje buđenje spavanje
Dobre navike uz koje ćete dan započeti odmorniji i s više energije
© Instagram/@hannaschonberg

Kako narodna poslovica kaže: "po jutru se dan poznaje" stoga je bitno da u svojoj jutarnjoj rutini imate korake koji će vas brže razbuditi i dati vam više energije kako bi vam dan bio bolji. 


Neki novi lifestyle trendovi na koje nailazimo na društvenim mrežama stvaraju pritisak da čim se probudimo, trebamo biti što produktivniji i aktivniji, no ako niste jutarnji tip, jutra jednostavno ne mogu funkcionirati kao kod onih koji se rano bude energični. Na jutarnje raspoloženje utječe mnogo faktora, a osjećaj umora i bezvoljnosti i više je prisutan u siječnju i zimskim mjesecima - hladnoća i sivo vrijeme utječu na raspoloženje. Ipak, stabilna jutarnja rutina utjecat će na jutarnje raspoloženje i nekoliko koraka kojih se možete pridržavati od samog jutra pomoći će kako biste se probudili s više energije. 

Stabilan ritam spavanja

Ritam spavanja je od velike važnosti, međutim kako stručnjaci objašnjavaju, danas je najčešće izvan balansa zbog modernog načina života. Na biološki ritam spavanja utječe svjetlost, stoga stručnjaci preporučuju da sat vremena prije spavanja prigušite svijetlo u vašem domu, ali i na mobitelima. Ako vam je ipak potrebno, savjetuje se kupnja crvene žarulje koja neće utjecati na proizvodnju melatonina, hormona koji utječe na ritam spavanja. 

Unsplash

Buđenje uz prirodnu svjetlost

Jedan od najvećih vanjskih indikatora za buđenje je svjetlost. Ujutro nas tjera da se probudimo pa stručnjaci savjetuju da u spavaćoj sobi razmaknete zavjese kako bi svjetlost ušla u stan, a preporučljivo je, ako je moguće, i izaći na balkon ili udahnuti svježi zrak s prozora. Prisutnost prirodnog svijetla ujutro vašem organizmu daje do znanja da je vrijeme za buđenje, a svježi zrak daje dodatni boost i razbuđuje organizam. 

Unsplash

Prvi obrok

Studije stručnjaka pokazale su da bavljenje tjelesnom aktivnošću ujutro smanjuje razinu pospanosti. Uključite trening srednjeg ili visokog intenziteta kako biste nakon njega bili odmorniji, puni energije i spremni za dan. Ako je vježbanje ujutro izazov za koji ne nalazite motivaciju, pokušajte se odmah nakon buđenja dignuti iz kreveta i razgibati tijelo. Također, ne zaboravite na doručak koji je jednako važan kao i tjelesna aktivnost. Doručak daje potrebnu količinu energije da započnete dan kako treba. 

Unsplash 

Bez odgađanja alarma

Nitko ne voli čuti zvuk alarma rano ujutro, pogotovo po zimi kada je još mračno ujutro, pa nije stiskanje gumba snooze nije rijetkost. Kako stručnjaci tvrde, to nije dobra navika. Najbolje je izbjegavati odgodu alarma kako biste zadržali uobičajenu rutinu buđenja ujutro te ustati što prije iz kreveta. 

Unsplash

Meditacija i šalica kave

Stručnjaci preporučuju jutarnju meditaciju nakon što se probudite jer je mozak još u opuštenom stanju što u konačnici olakšava meditaciju i smanjuje količinu stresa. Često prakticiranje jutarnje meditacije može rezultirati manjom potrebom za snom i povećava budnost. Kava također pokazano smanjuje pospanost i pomaže kod jutarnjeg razbuđivanja. Ipak, stručnjaci savjetuju do tri šalice kave dnevno kako biste izbjegli preveliku konzumaciju kofeina. 

TRENDING

Rijetki su oni koji na ovoj slici mogu pronaći svih 13 životinja. Jeste li među njima?
1

Rijetki su oni koji na ovoj slici mogu pronaći svih 13 životinja. Jeste li među njima?

Rijetki su oni koji na ovoj slici mogu pronaći svih 13 životinja. Jeste li među njima?

KVIZ: IQ test koji može riješiti samo 3% ljudi
2

KVIZ: IQ test koji može riješiti samo 3% ljudi

KVIZ: IQ test koji može riješiti samo 3% ljudi

Možete li pogoditi koliko je ljudi na slici u 5 sekundi?
3

Možete li pogoditi koliko je ljudi na slici u 5 sekundi?

Možete li pogoditi koliko je ljudi na slici u 5 sekundi?

KVIZ: Ovaj test će vam za 10 sekundi reći imate li visok IQ
4

KVIZ: Ovaj test će vam za 10 sekundi reći imate li visok IQ

KVIZ: Ovaj test će vam za 10 sekundi reći imate li visok IQ

KVIZ: Test od 5 sekundi koji će pokazati imate li visok IQ
5

KVIZ: Test od 5 sekundi koji će pokazati imate li visok IQ

KVIZ: Test od 5 sekundi koji će pokazati imate li visok IQ

Samo najinteligentniji mogu pronaći kockicu šećera za 8 sekundi!
6

Samo najinteligentniji mogu pronaći kockicu šećera za 8 sekundi!

Samo najinteligentniji mogu pronaći kockicu šećera za 8 sekundi!

IQ test: Rijetki uspiju, pronađite djevojčino lice za 11 sekundi!
7

IQ test: Rijetki uspiju, pronađite djevojčino lice za 11 sekundi!

IQ test: Rijetki uspiju, pronađite djevojčino lice za 11 sekundi!

 Brzi IQ test: Pokušajte riješiti zagonetku i otkrijte koliko ste inteligentni
8

Brzi IQ test: Pokušajte riješiti zagonetku i otkrijte koliko ste inteligentni

Brzi IQ test: Pokušajte riješiti zagonetku i otkrijte koliko ste inteligentni

NE PROPUSTITE

Piše Ana Čerenšek: Slučaj Kate Middleton i kako pričati s djecom o bolesti?

Piše Ana Čerenšek: Slučaj Kate Middleton i kako pričati s djecom o bolesti?

u potrazi za odgovorima

75 Hard vs. 75 Soft: o čemu je riječ i je li ovaj izazov dobar za vaše zdravlje?

75 Hard vs. 75 Soft: o čemu je riječ i je li ovaj izazov dobar za vaše zdravlje?

Novogodišnji trend

Najljepše ljetne vintage fotografije najvećih holivudskih zvijezda

Najljepše ljetne vintage fotografije najvećih holivudskih zvijezda

'old hollywood' vibes

 Riječ stručnjaka: Tri jela koja nikada ne naručujte u restoranu

Riječ stručnjaka: Tri jela koja nikada ne naručujte u restoranu

Odaberite nešto drugo

Ukusan ljetni ručak od samo - 4 sastojka

Ukusan ljetni ručak od samo - 4 sastojka

#ellegastro

Recept za zdravi snack: Kuglice od slane karamele

Recept za zdravi snack: Kuglice od slane karamele

#ellegastro

30 stvari koje morate učiniti prije nego što navršite 30

30 stvari koje morate učiniti prije nego što navršite 30

2023.07.12. 2 minuta čitanja

"TO DO" LISTA

Ukusna ljetna salata u kojoj ćete uživati cijelu sezonu

Ukusna ljetna salata u kojoj ćete uživati cijelu sezonu

Gotovo za čas

Attention

Sadržaj koji želite pogledati sadrži elemente koji mogu imati štetan učinak na maloljetnike. Ako želite spriječiti maloljetne osobe u pristupu takvim sadržajima, koristite program za filtriranje!

Nemam više od 18 godina