Ovogodišnje izdanje londonskog Tjedna mode za sezonu proljeće/ljeto 2024., očekivano su obilježile inovativne i kreativne kolekcije. Od bezbrižne ekscentričnosti JW Andersona do elegantne revije Richarda Quinna, svaki dizajner je donio svoju jedinstvenu perspektivu za nadolazeću sezonu, a mi vam u nastavku donosimo najbolje trenutke i najupečatljivije kolekcije o kojima se ne prestaje pričati!
Jonathan Anderson je između Loewe i vlastite samostalne modne linije, stekao reputaciju najnekonvencionalnijeg dizajnera u modnoj industriji. Tako je u subotu, u ikoničnom Roundhouseu na sjeveru Londona, tu reputaciju dodatno potvrdio revijom za proljeće/ljeto 2024. godine. Ono što se posebno istaknulo u kolekcije su komadi od naboranog materijala za kojeg je Jonathan otkrio da je zapravo oblikovan od plastelina. Koliko god to na prvu zvuči čudno, ovaj inovativan materijal je postavio ton za kolekciju koja istražuje ideju „razigranosti u pragmatizmu“.
Tako Jonathan istovremeno spaja šaljive i apsurdne komade s dozom ozbiljnosti i funkcionalnosti, a kao rezultat su nastale jakne sa suženim strukom i špicastim reverima, jednostavne shift haljine s dvostrukim naramenicama, hlače i majice s mašnicama na ovratniku, bomber jakne i proširene cargo hlača s perjem. Suptilniji osjećaj izobličenog pragmatizma došao je do izražaja s pastelnim platnenim trench kaputima s preklapajućim suknjama, te s kožnim jaknama za motocikliste s kapuljačama. Iz svega ovoga možemo zaključiti kako je uspjeh ove kolekcije počivao na pažljivoj ravnoteži ludosti i ozbiljnosti.
Čista suprotnost JW Anderson kolekciji, bila je kolekcija Davida Kome koji je poznat po tome da svake sezone odabire posebnu muzu koja postaje središnja inspiracija njegovih kolekcija. Tako je ovaj put pronašao nadahnuće u liku i djelu pokojne kraljice Elizabete II.
Otkrio je kako je oduvijek sanjao da vidi kraljicu u svojim kreacijama, a fotografije iz 1940-ih koje prikazuju Elizabetu kao mehaničarku i vozačicu, poslužile su mu kao inspiracija. Buntovnička strana njezine ličnosti, skrivena od očiju javnosti, odražavala se kroz motociklističke jakne, kožne čizme i potkošulje. Uz nadahnuće iz života kraljice Elizabete II, David Koma je još jednom uspio spojiti eleganciju s buntovnošću, stvarajući kolekciju koja istražuje složene dimenzije ženske snage i samopouzdanja.
U atmosferi obasjanoj cvjetnim aranžmanima i uz živu glazbu muškog zbora, Richard Quinn je predstavio iznimnu kolekciju i još jednom dokazao da je njegov brend uistinu najbolje što britanska modna scena može ponuditi. Kolekcija je bila posveta njegovom nedavno preminulom ocu, a mnogi su se složili kako je dizajner uspio u svojoj namjeri da predstavi anđeoske i eterične komade. Revija je započela s jedinstvenom baletnom izvedbom čija je koreografija nedvojbeno podsjeća na irski ples, a njegova sklonost teatralnim siluetama i engleskim cvjetnim uzorcima dominirala je kroz cijelu kolekciju.
Manekenke su namjerno hodale blizu publike kako bi što bolje prenijele ljepotu materijala, a Richardova sjajna vezenja, izrađena od polja mikroskopskih cvjetova i delikatnih ukrasa na čipki, svjedočila su o njegovoj kvaliteti koja mu je donijela procvat u poslovanju s vjenčanicama i večernjim haljinama po mjeri. Moglo bi se zaključiti kako bi njegov rad mogao konkurirati u sezoni haute couture, iako se to zapravo nikada neće dogoditi jer je Richard Quinn uvijek ciljao biti londonska kuća, odlučan donijeti čast gradu u kojem je rođen i odrastao. S ovom kolekcijom upravo je to postigao, sublimirajući tugu i gubitak u modni spektakl.
Erdemova kolekcija bila je inspirirana likom i garderobom pokojne Deborah 'Debo' Cavendish. Erdem nije crpio inspiraciju samo iz vizualnog naslijeđa Debo, već je imao i privilegiju pristupa njenom stvarnom svijetu. Tako je uplovio u suradnju s Helen Marchant, Deboinom bivšom privatnom tajnicom.
Njegovo istraživanje obuhvatilo je Deboinu garderobu, formalne portrete, obiteljske uspomene i samu kuću, što je rezultiralo kolekcijom u kojoj su se iznošeni materijali, miješali s raznovrsnim haljinama bogatih printeva, kilt odijelima i kožnim jaknama ukrašenima kristalima u duhu rock'n'rolla. Posebno su se istaknule i cipele koje su s visećim mašnama od tkanine na vrhovima bile referenca na pernate noge rijetkih kokoši, još jedan od Deboinih hobija. Erdem je pomoću tih cipela istaknuo i ozbiljnu eleganciju koja se provlačila kroz kolekciju.
Proljetna/ljetna kolekcija irske dizajnerice za 2024. godinu očito je bila omaž skromnoj seoskoj ruži, budući da je cvijet bio ključni motiv na pisti najnovije revije tijekom London Fashion Weeka. Simone Rocha, već je neko vrijeme redovito nadahnuće pronalazila u ruralnim, prirodnim elementima, a ovoga puta u fokusu je bio slatki cvjetni uzorak ruže.
Osim njega, na reviji smo mogli uočiti i univerzalna mašne, mrežaste ukrase za glavu i jednostavne nabrane tunike. Kao iskra kontrasta pojavila se mješavina metalnih odjevnih komada i modnih dodataka. Jakne od srebrne kože s nabranim rukavima bile su kombinirane s čipkastim suknjama, a platforme i tenisice od metala virile su ispod prozirnih kabanica i haljina.
Sadržaj koji želite pogledati sadrži elemente koji mogu imati štetan učinak na maloljetnike. Ako želite spriječiti maloljetne osobe u pristupu takvim sadržajima, koristite program za filtriranje!