POTRAŽITE U ČLANCIMA ELLE

Unesite traženi pojam (Min. 3 znaka)

Poljubac, a ne udarac

Mjesec borbe protiv nasilja nad ženama: Zašto su žene i dalje žrtve i što kao društvo možemo učiniti?

ELLE.HR

kampanja studeni nasilje nad ženama Avon prava žena
Mjesec borbe protiv nasilja nad ženama: Zašto su žene i dalje žrtve i što kao društvo možemo učiniti?
© Unsplash

Mjesec studeni posvećen je borbi protiv nasilja nad ženama, a koliko god se ponekad činilo da je ovaj problem osviješten i reguliran unutar našeg društva, žene su i dalje jedne od glavnih žrtava fizičkog i psihičkog zlostavljanja.


Pozicija žene se s vremenom i u suvremenom društvu nužno promijenila na bolje, no zastrašujući su podaci i statistike koji otkrivaju koliko se broj kaznenih djela nasilja nad ženama dogodi svakoga dana. U Hrvatskoj svakih 15 minuta jedna žena doživi neki oblik nasilja, najčešće od svog partnera, a mnoge žene i dalje se ne usuđuju  javno progovoriti o nasilju koje doživljavaju niti potražiti pomoć: zbog straha od osude javnosti, zbog financijske ovisnosti, srama i nepovjerenja u institucije.

Jedno istraživanje nedavno je provela beauty tvrtka Avon, koja podržava, ali i sama sudjeluje u kampanjama protiv nasilja nad ženama. U istraživanju je ispitano 7173 žena s područja Velika Britanije, Italije, Filipina, Turske, Poljske, Rumunjske i Južna Afrike, a otkriveno je da je jedna petina (20%) ispitanih žena u nekom trenutku svog života imala partnera koji je utjecao na to hoće li se šminkati ili ne. Zanimljivo je da je od žena koje su rekle da partner kontrolira koliko šminke koriste, najveći broj među onima starosti 25-34 godine (30%), a šokantna činjenica je da je skoro jedna od šest (15%) žena koristila šminku kako bi sakrila povrede nanesene od strane partnera.

Unsplash

Šminka kao sredstvo osnaživanja 

Dok ovo novo istraživanja pokazuju kako se šminka može koristiti kao oblik dominacije i kontrole, također istražuju i pozitivan i osnažujući aspekt šminke kada se nalazi u rukama žena. Skoro polovina (46%) žena je reklo da je šminka jedna od glavnih stvari koje ih čini samouvjerenim. Konkretnije, jedna od četiri (24%) žena kaže da ih ruž osnažuje, a skoro jedna od pet (17%) žena se svakodnevno šminka.

Kontroliranje ostalih aspekata izgleda

Osim šminkanja, istraživanje je pokazalo kako žene doživljavaju utjecaj svog partnera i na druge aspekte njihovog izgleda, pri čemu malo više od četvrtine (26%) žena kaže da njihov partner često utječe na to što oblače. Slično tome, malo više od jedne petine (21%) žena kaže da njihov partner ima veliki utjecaj na to kakva će im biti frizura što je poražavajuća statistika za moderno društvo koje prepoznaje i kritizira ugnjetavanje ženinih prava.

Glavni problem je svakako taj što se većina žena i dalje ne osjeća dovoljno sigurnima da prizna da je žrtva bilo kakvog nasilja, pa se kao logično rješenje nameće prepoznavanje i ukazivanje na problem od strane ženine okoline. Međutim, istraživanje pokazuje kako, iako je manje od dvije petine (39%) ispitanih žena svjedočilo da su primijetile da je izgled njihove prijateljice bio pod utjecajem ili kontrolom partnera, više od četvrtine (27%) žena reklo je da nisu ništa poduzele povodom toga jer nisu smatrale da je na njima da to učine. 

Što možemo učiniti?

Iz svega navedenog, možemo zaključiti da je itekako potrebno više učiniti kako bismo ohrabrili žene da se usprotive bilo kojem obliku zlostavljanja. To možemo učiniti podržavanjem brojnih kampanji koje stavljaju naglasak na okončanje rodno zasnovanog nasilja, a upravo Avon ima jednu takvu kampanju. Kupnjom proizvoda s oznakom beskonačnosti pomažemo Avonu da donira novčana sredstva Udrugama koje brinu o ženama i djeci. Tako je Avon u proteklih 30 i više godina donirao preko milijardu dolara u dobrotvorne svrhe koji su važne, prije svega, ženama.

Promo
Promo

Domaće estradne zvijezde prepoznale su važnost Avonove kampanje i u suradnji s kompanijom  kreirale video  u kojem su progovorili što za njih znače žene, poštovanje i ljubav. Zajedništvo i obitelj trebali bi biti oslonac sigurnosti svakom čovjeku, ali ponekad to nije slučaj. Upravo zbog takvih situacija, momci pozivaju da se svako ponašanje koje odstupa od normalnog prijavi i da je zapravo poljubac ono što treba svakome, a udarac nikome! Ako poznajete žrtvu nasilja ili sami doživljavate bilo kakvu vrstu zlostavljanja, prijavite ga na broj telefona: 0800 333 883

TRENDING

Piše Rajna Racz: Zašto je novi pokret 'tradwife' koji u fokus stavlja estetiku kućanice koja brine samo o suprugu, kući i djeci - opasan?
1

Piše Rajna Racz: Zašto je novi pokret 'tradwife' koji u fokus stavlja estetiku kućanice koja brine samo o suprugu, kući i djeci - opasan?

Piše Rajna Racz: Zašto je novi pokret 'tradwife' koji u fokus stavlja estetiku kućanice koja brine samo o suprugu, kući i djeci - opasan?

Piše Ana Pecotić: Kako se oporaviti nakon narcističkog zlostavljanja i života pod prisilnom kontrolom?
2

Piše Ana Pecotić: Kako se oporaviti nakon narcističkog zlostavljanja i života pod prisilnom kontrolom?

Piše Ana Pecotić: Kako se oporaviti nakon narcističkog zlostavljanja i života pod prisilnom kontrolom?

Piše Jelena Veljača: Trudnice i novopečene majke kojima treba psihološka pomoć - Zašto je i dalje riječ o tabu temi s predznakom srama?
3

Piše Jelena Veljača: Trudnice i novopečene majke kojima treba psihološka pomoć - Zašto je i dalje riječ o tabu temi s predznakom srama?

Piše Jelena Veljača: Trudnice i novopečene majke kojima treba psihološka pomoć - Zašto je i dalje riječ o tabu temi s predznakom srama?

Piše Maja Krištafor: Postaje li Hrvatska nova Poljska i vidimo li problem u 'bezopasnim moliteljima' na Trgu?
4

Piše Maja Krištafor: Postaje li Hrvatska nova Poljska i vidimo li problem u 'bezopasnim moliteljima' na Trgu?

Piše Maja Krištafor: Postaje li Hrvatska nova Poljska i vidimo li problem u 'bezopasnim moliteljima' na Trgu?

Komentar Hane Samaržije: Severina i prljava tajna finih momaka (s Dore i općenito)
5

Komentar Hane Samaržije: Severina i prljava tajna finih momaka (s Dore i općenito)

Komentar Hane Samaržije: Severina i prljava tajna finih momaka (s Dore i općenito)

Piše Ana Pecotić: Prisilna kontrola kao jedan od najgorih oblika zlostavljanja žene i dalje prolazi ispod radara, svima, osim - zlostavljaču
6

Piše Ana Pecotić: Prisilna kontrola kao jedan od najgorih oblika zlostavljanja žene i dalje prolazi ispod radara, svima, osim - zlostavljaču

Piše Ana Pecotić: Prisilna kontrola kao jedan od najgorih oblika zlostavljanja žene i dalje prolazi ispod radara, svima, osim - zlostavljaču

Piše Ana Pecotić: Reparenting i kako ponovno zavoljeti sebe nakon narcističkog zlostavljanja
7

Piše Ana Pecotić: Reparenting i kako ponovno zavoljeti sebe nakon narcističkog zlostavljanja

Piše Ana Pecotić: Reparenting i kako ponovno zavoljeti sebe nakon narcističkog zlostavljanja

Piše Jelena Veljača: slučaj Severina - zašto bi jedan otac svome djetetu htio oduzeti djetinjstvo s majkom?!
8

Piše Jelena Veljača: slučaj Severina - zašto bi jedan otac svome djetetu htio oduzeti djetinjstvo s majkom?!

Piše Jelena Veljača: slučaj Severina - zašto bi jedan otac svome djetetu htio oduzeti djetinjstvo s majkom?!

NE PROPUSTITE

Adidas novom kampanjom šalje važnu poruku

Adidas novom kampanjom šalje važnu poruku

"You got this!"

Autentična i snažna, Rina Sawayama je modna inspiracija u novoj kampanji

Autentična i snažna, Rina Sawayama je modna inspiracija u novoj kampanji

Novosti

Lana Del Rey u Skims kampanji najbolja je stvar koju ćete vidjeti danas

Lana Del Rey u Skims kampanji najbolja je stvar koju ćete vidjeti danas

Queen L

Slučaj Calvin Klein: zašto je FKA Twigs prozvana seks objektom, a zbog Jeremyja Allena Whitea padamo u trans?

Slučaj Calvin Klein: zašto je FKA Twigs prozvana seks objektom, a zbog Jeremyja Allena Whitea padamo u trans?

Diskutabilan potez

Jeremy Allen White pozirao je za Calvin Klein i društvene mreže 'gore' od komentara

Jeremy Allen White pozirao je za Calvin Klein i društvene mreže 'gore' od komentara

Novo lice

5 novih serija koje jedva čekamo pogledati

5 novih serija koje jedva čekamo pogledati

MUST READ

Uskoro dolazi kolekcija tenisica koju je dizajnirala Doja Cat

Uskoro dolazi kolekcija tenisica koju je dizajnirala Doja Cat

Skechers x Doja Cat

Must read: Prada ima predivnu novu kampanju s jedinstvenom porukom

Must read: Prada ima predivnu novu kampanju s jedinstvenom porukom

nova kampanja

Attention

Sadržaj koji želite pogledati sadrži elemente koji mogu imati štetan učinak na maloljetnike. Ako želite spriječiti maloljetne osobe u pristupu takvim sadržajima, koristite program za filtriranje!

Nemam više od 18 godina