Često se pri opisivanju slavnih osoba razbacujemo raskošnim epitetima koji ponekad nemaju smisla. Ipak, kada je riječ o glumici Tildi Swinton, ne postoji dovoljno jak epitet kojim bi opisali njen osobni stil. Reći da je ona samo obična kraljica visoke mode bi za nju bio eufemizam.
Za ovu oskarovku bi se moglo reći da je apsolutni kameleon: kako u modnom, tako i u glumačkom smislu. Swinton s jednakom lakoćom utjelovljuje uloge u komedijama i psihološkim trilerima, te jednako dobro izgleda u hiperfeminiziranim i androginim siluetama. Iako ju danas poznajemo po nekolicini brendova visoke mode kojima je uvijek vjerna, Swinton je svoj put prema statusu ikone visoke mode počela eksperimentiranjem s raznim modnim kućama, te na neuobičajen način.
Uzvanike na reviju brenda Viktor & Rolf je za davnu jesensku sezonu 2003. iznenadio istovremeno monoton i ugodan glas Tilde Swinton koji je služio umjesto pozadinske glazbe. Na još veće iznenađenje, riječi koje potiču na samoaktualizaciju i prihvaćanje vlastite unikatnosti su zapravo bile poezija koju potpisuje upravo ona. Naravno, lik iza dalekog glasa i mudrih riječi se na kraju pojavio na pisti, zalizane crvene kose u predimenzioniranom sakou muškog kroja. Vjerojatno je u tom trenutku svijet mode, ali i ostatak cijelog svijeta, prepoznao da je ovdje riječ o osobi koja će svoj stil razviti u nikad viđeni i najistaknutiji stil čitavog Hollywooda.
Da te pretpostavke nisu bile uzaludne možemo vidjeti kroz vrijeme, ali i danas. Svoje stilsko putovanje ka prvoj dami visoke mode je započela s apstraktnim Viktorom & Rolfom, minimalističkom Jil Sander, ponekim izletom u svijet Christiana Diora i Celine koji je tada potpisivala Phoebe Philo. Prvi dizajner koji je zaista razumio njen neuhvatljivi duh i s kojim je suradnja trajala dugo godina je Alber Elbaz, nekadašnji kreativni direktor Lanvina. Ipak, jedino ime sa njenih stilskih početaka s kojim dan danas surađuje je jednako misteriozni Haider Ackermann. Njegovi na isti pogled rigidni i meki krojevi, koje je legendarni Karl Lagerfeld nekoliko puta za svojega života hvalio, na Tildi Swinton izgledaju savršeno. Zapravo, nju se u bilo čemu drugom osim Haiderovih komada teško može i zamisliti. Ackermann redovno odijeva Swinton za gotovo sve crvene tepihe i slične događaje, od Oskara do raznih filmskih festivala.
Duh Tilde Swinton je jednako neuhvatljiv koliko je nadrealan, kao što je i njena bogata karijera. Stoga ne treba čuditi što se Swinton od prvog trenutka ponovnog otvaranja legendarne nadrealne kuće Schiaparelli moglo vidjeti u njihovim komadima. Posebice danas, Swinton sve češće možemo vidjeti u svedenijim, no jednako uzbudljivim Schiaparelli izdanjima koje potpisuje nadrealni mag Daniel Roseberry. Naravno, tu se pojavi i pokoji Chanel komad, koji zbog svog redovno uskog i blago geometrijskog kroja na Swinton izgleda kao druga koža.
Od androginih početaka, preko visokog glamura i nadrealnih shootinga koje redovno potpisuje majstor fotografije Tim Walker, Tilda Swinton je zaista pokazala da je u današnje vrijeme jedna od apsolutnih vladarica nesvakidašnjeg stila. Nešto što će ju zaista pratiti i zadržati na zvjezdanom modnom nebu gdje joj je malo tko prava konkurencija.
Sadržaj koji želite pogledati sadrži elemente koji mogu imati štetan učinak na maloljetnike. Ako želite spriječiti maloljetne osobe u pristupu takvim sadržajima, koristite program za filtriranje!