One su neustrašive, originalne i jedinstvene te svoju kreativnost ne stavljaju u okvire koji im se nameću, nego stvaraju vlastite, a glavni im je cilj konstantno otkrivanje samih sebe
i svojih sposobnosti. One su dizajnerice, glazbenice, ilustratorice i umjetnice koje svijet oko sebe doživljavaju na svoj način i ostavljaju upečatljiv trag kreativnim izražavanjem.
Iako danas neustrašive i s izrażenim stavom, neke od njih u početku su skrivale svoj identitet i nisu očekivale previše, a inspiraciju pronalaze u emocijama, krizama identiteta, ljubavi, ali i strahu, najviše onom od vlastitih ideja.
Hana sebe najbolje opisuje kao kreativni vrtlog smijeha, boje i sarkazma. A široj javnosti predstavlja se kao 24-godišnja dizajnerica, umjetnica i ilustratorica iz Zagreba koja stoji iza brenda HM.ATIC. Za sebe kaže da ima dinamičan karakter i nikad ne stoji na jednome mjestu, što se i vidi u njezinim ilustracijama. „Istina je da se ponekad izgubim u tim kreativnim okvirima jer moram nekako objasniti što točno radim. Ali zapravo mislim da se istinska kreativnost ne može ograničiti. Radije slobodno lutam, ispitujem norme i ostavljam vlastiti trag. Ako moram biti u okviru, onda je to okvir koji sam sama oblikovala.“
S krizama identiteta danas se svakodnevno borimo, a rijetki su oni koji od njih stvaraju umjetnost. Hana na svoj profil doživljava kao dnevnik ilustracija vlastitih dnevnih kriza identiteta.
„Mislim da su krize identiteta, pogotovo u ranim dvadesetima postale ‘normala’. Smatram da smo pod velikim utjecajem svih vanjskih podražaja i koliko god se ne bismo htjeli uspoređivati, nekako nam to ne polazi uvijek za rukom. Osobno sam odlučila prigrliti tu fazu vlastitog života, jer sam znala da je fa- za, i od nje kroz sarkastičan način početi prikazivati situacije iz svakodnevnog života s kojima se svatko može poistovjetiti. Da sam taj dnevnik vodila kao ‘fkt dnevnik’, vjerojatno bih sada imala dovoljno stranica za otvaranje vlastite knjižnice.“
Tijekom lockdowna, kada je svijet postao izolirano mjesto, morala je pronaći način kako ne izolirati vlastite misli te se tada posvetila ilustraciji i tako je sve počelo. Kreativan proces nastanka jedne Hanine ilustracije nema šablonu.
„Nekad je to rečenica koju sam vidjela, ne- kad je to pjesma koju sam čula. U posljednje vrijeme sam se fokusirala na projekte poput Times New Romance, gdje je ideja imala puno faktora. Od fotografija, grafika, samog dizajna pa se sve spajalo jedno za drugim. Otkad znam za sebe, stalno sam u doticaju s modom, uvijek znam što ću obući, a kada gledam u ormar, i njega bih mogla nazvati dnevnikom“, objašnja-va Hana koja je dosad surađivala s nizom hrvatskih brendova kao što su KLISAB, Mojati, Utorak, ZSC, Monocycle coffee, Hyper Socks, Luta, TEN22 i drugi.
„Život je sam po sebi moj najveći izvor inspiracije. U izradi ovogodišnjeg Times New Romancea inspiracija je došla dok sam sjedila s prijateljicom za kuhinjskim stolom i dok smo pričale o predmetima koje ljudi često povezuju zajedno. Bitno je bilo da to budu svakidašnji predmeti, ali koje nitko prije nije zajedno ukomponirao u dizajn, u ovom slučaju dizajn majica“, govori Hana koja priznaje kako je po- nekad motivira strah, strah od ideje, ali da zapravo jedva čeka pronaći način kako je prezentirati na najbolji mogući način.
Upravo je na takav način predstavila svoju ideju o stvaranju kolekcije #LoveSociety na koju je došla inspirirana svakodnevnim predmetima i njihovim značenjem.
„Ako pitate bilo koga tko me poznaje, složit će se da sam tvrdoglava, a kada imam ideju, rijetko je pustim. Glavna želja i motivacija su mi promicanje jednakosti i ravnoteže. Moja vizija bila je stvoriti kolekciju koja bi premostila podjele i potaknula ljude na razmišljanje izvan okvira. Je li uistinu važno stavljaš li pahuljice u mlijeko ili obrnuto, je li bitno visi li ti mirisni borić na retrovizoru auta, a ako si izgubio čarapu u vešmašini, ne znači da je nećeš opet pronaći.“
Naziv nove kolekcije ima i dvostruko značenje - „Times“ predstavlja trenutke koje dijelimo u svijetu koji se brzo mijenja, a „New Romance“ simbolizira novu perspektivu i nadu u bolju budućnost. U svijetu u kojem se često suočavamo s podjelama želja joj je otvoriti dijalog o jednakosti, ravnoteži i prihvaćanju. Upravo iz te potrebe došla je na ideju da se na dan zagrebačkog Pridea napravi pop-up event na kojem se personaliziraju majice u duginim bojama.
„Prvi sam put vidjela svoj dizajn na cesti, a da tu osobu ne poznajem. Za mene je to potvrda dosadašnjeg rada i poprilično dobar uspjeh. Moj ultimativni cilj jest stvoriti nešto što će nadživjeti trenutak. Želim da moje ilustracije imaju trajan utjecaj i da im se ljudi mogu vraćati iznova, svaki put otkrivajući nešto novo.“
Sve svoje radove obilježava hashtagom #pieceofshhh zato što je, kako kaže, zapravo sve u životu #pieceofshhh.
Sadržaj koji želite pogledati sadrži elemente koji mogu imati štetan učinak na maloljetnike. Ako želite spriječiti maloljetne osobe u pristupu takvim sadržajima, koristite program za filtriranje!